Hakutulokset

  1. Ellu87

    Potailu

    siis pottailu ymmärsitte varmaan :)
  2. Ellu87

    Potailu

    Olenko liian myöhässä pottaharjoittelun kanssa tyttö on 1,5 vuotta ja on tehnyt kahdet kakata ja kolmet pissit pottaan mutta nyt ei enää suostu istumaan potalla sitten mitenkään vaikka kuinka yrittäisi viihdyttää. Mikä avuksi? jos jotain syystä innostuu istumaan niin yhtäkkiä hän pomppaa pois ja...
  3. Ellu87

    Elatusmaksuista

    Olemme juuri eronneet ja ajattelin hakea elatusapua kunnalta, mutta voiko sitä hakea kun meillä uitenkin on yhteishuoltajuus ja jos edes ehdottaisinkin huoltajuuttta minulle siitä syntyisi hirveä sota. mitenkäs asiat oikein menevät?
  4. Ellu87

    Peukku!

    Miten päästä eroon peukun imemisestä!??!? apua! tyttö imee peukaloa aina kun on väsynyt tai tylsistynyt. olen kokeillut etikkaa mutta se ei auta kuin pienen hetken. apua kaivataan tyttö on 13 kk.
  5. Ellu87

    Supot!?

    Meidän neidillä 1v1kk on kuumetta 38,9 ajattelin jos supot helpottaisi oloa mutta mitäs kun olen kaksi kertaa laittanut ja molemmilla kerroilla on heti samantien tullut kakat vaippaan eli menikö molemmat supot ihan hukkaan? miten ne saisi pysymään? Tyttö syö hyvin, juominen ei maistu eikä ole...
  6. Ellu87

    Tatuoinnista!

    Tahtoisin ottaa tuonne alaselkään tatuoinnin, mutta olen kuullut että jos siellä on tatuointi niin synnytyksessä ei pysty laittaa selkäydinpuudutusta. Onko näin? Eihän sitä koskaan tiedä jos toinen lapsi joskus pärähtää.
  7. Ellu87

    Mitä ruoaksi 1-vuotiaalle?

    Hoidossa syö aamupalan, lounaan (kotiruokaa) ja välipalan muuta ei saa. Mutta ehkäpä neidin pitää tottua tähän uuteen rytmiinkin kun hän vielä olisi tykännyt ottaa kahdet päikkärit ja nyt kun olemme kotona viideltä niin en ole laittanut enää nukkumaan vaan syömään ja sitten pientä puuhastelua ja...
  8. Ellu87

    Mitä ruoaksi 1-vuotiaalle?

    Eli meidän 1 vuotias ei suostu mitään tekemääni ruokaa syömään! Olen yrittänyt tehdä vaikka mitä mutta ei suostu syömään. Voisikohan se johtua siitä että neiti on ollut hoidossa viikon verran vai onko ruoassani oikeasti jotain vikaa? Hoidosta kun haen puol viiden aikaan ja kun kotiin päästään...
  9. Ellu87

    yksivuotissynttärit kohta, mitä lapselle lahjaksi??!!

    Meilläkin on kohta itseasiassa perjantaina 28 päivä yksi vuotis synttärit! enkä mie keksi mitä lahjaa ostaisin.
  10. Ellu87

    Hampaista ja peukusta!

    Eli voiko peukun imeminen hidastaa hampaiden tuloa? Tytöllä näkyy alhaalla kaksi etuhammasta tai siis niistä päät ja ne on näkynyt ainakin kuukauden eli voiko peukun imeminen hidastaa niiden kasvua?
  11. Ellu87

    1 vuotiaan synttärikaaakku!?

    Mitä vois laittaa 1 veen synttärikakun väliin täytteeksi jottain hyvvääää?!
  12. Ellu87

    Maitoallergiako?

    Olen alottanut 11kk tytöllä tavallisen maidon sekoituksen tutelliin ja yleensä tulee punaiset posket. Muita oireita en ole huomannut, tosin kakka on ollut vaaleanruskeaa ja ehkäpä hiukan löysää. Voisikohan kyseessä olla maitoallergia? 26 päivä on neuvola ja ajattelin mainita asiasta. Oiskohan...
  13. Ellu87

    Maidon maistattaminen?

    Lämmitättekö sen "seoksen" vielä?
  14. Ellu87

    Maidon maistattaminen?

    Miten olette alkaneet maistattaa tavallista maitoa? Minkälainen on ollut lapsen reaktio? meillä kohta vuoden ikää lähestyvä neiti nyrpistelee nokkaa maidon juonnin jälkeen eikä suostu toista hörppyä ottamaan..Pitäisikö vain sitkeästi tarjota hänelle tavallista maitoa vai odottaa vielä? Apua!
  15. Ellu87

    Vollottaa syödessä?

    Tyttö 11 kk hampaiden päät ollu jo varmaan kuukauden alhaalla edessä näkyvissä mutta ei ole vielä kokonaan putkahtanut esiin, voiko se aiheuttaa tuollaista itkemistä syödessä? heti kun laittaa syöttötuoliin rupeaa nyrkit heilumaan, nyt kahden viimeisen päivän aikana hän on laittanut kädet...
  16. Ellu87

    Vaippa ihottuma?

    Meidän neidin peppu punottaa edestä tosi kirkkaasti, onkohan kyse vaippa ihottumasta? Jos allergia johtuu jostain ruoasta niin eikai se kuitenkaan peppuun tulisi, vai onko jollain tullut? Huomasin sen aamulla ja aijon nyt laittaa siihen bepanthenia(?) koko päivän..pitäisikö käyttää lääkärillä?
  17. Ellu87

    11 kk sylkee ruokaa

    Onko muita joiden lapset sylkee ruokaa pois suusta? Meillä tyttö on 11 kk ja sylkee varsinkin sormiruoan esim päärynän ja mandariinin palat pois! Ja aina kun pitäisi ruveta syömään vaikka kyseessä olisi lempiruoka niin ei meinaa ensimmäistä lusikallista ottaa ollenkaa.
  18. Ellu87

    Voiko kiiwi aiheuttaa tällaista?

    Olen antanut kanssa kiiwiä muttei meille tullut mitään oireita..mutta kyse voi hyvinkin olla kiiwistä koska se kuulemma on erittäin allergisoiva. pidä vähän väliä ja kokeile uudestaan että varmistut.
  19. Ellu87

    10 kk -ei yhtään hammasta!

    Meillä ollaan tänään tasan 10kk eikä vielä yhtään hammasta näy! :laugh:
  20. Ellu87

    Vauvajumppa Lahdessa?

    Onko täällä ketään joka olisi vauvajumpassa? Mistä voisi kysellä?

Yhteistyössä