Hakutulokset

  1. Z

    luonnonkihara takkutukka

    Meidän pojalla nyt ei ole mikään pitkä tukka, mutta menee todella helposti kiharoineen takkuun. Lasten selvityssuihkeella heitän vesilintua, ei tee mitään. L'Orealilla on tuollainen uusi anti-breakage hoitosuihke (ja myös muita hoitosuihkeita), joka on siis hiuksiin jätettävä. Itselle ostin...
  2. Z

    Gallubbi:Millaiset aamurutiinit?

    Voi kauhea kun monella on nopeita aamuja! <- Ihaileva kommentti, btw. :laugh: Miten ihmeessä mä selviän ensi syksynä, kun poika pitää viedä aamulla hoitoon... Mä tykkään nukkua viime tippaan ja poika tykkää hitaista aamuista.. Pitänee siis vain repiä itsensä ylös sängystä samaan aikaan miehen...
  3. Z

    Auttakaa mua, 1v5kk nukutus ja yö- + iltaimetys...

    Meillä helpotti heti, kun jätin vain kylmästi yösyötöt pois. Kyllähän se aika itkusta oli, mutta eipä sille voinut mitään. Nyt oon taas väsymyksissäni lipsunu ja poika heräilee taas vähän useammin. :hug: Kyllä se siitä. Varmasti monet on täällä antanu ohjeita, joten en niitä ole antamassa...
  4. Z

    Lapsi repii ulkona hatun pois!

    Meillä pysyy yleensä hattu jo ulkona todella hyvin päässä, mut sisällä repii ihan heti pois!
  5. Z

    Taapero työntää ruuan jälkeen sormet kurkkuun!

    Jep, meillä oli ihan samaa! Meillä tapa on nyt jäänyt pois, pojalla ikää 1v3kk. Jäi pois, kun annettiin ksylitolipastilli aina ruokailun jälkeen. Pastilli oli kivempi juttu, kuin sormien työntäminen kurkkuun. Mutta tota tosiaan kesti jonkun kuukauden-kaksi ja sitten meni ohi. En edes muista...
  6. Z

    Fennian vauvavakuutus?

    Onhan se kontrollokäyntikin sairauden epäilyn vuoksi. Meidänkin pitäisi itseasiassa laittaa kontrollikäyntipaprut vakuutusyhtiöön.. Lääkäri ei suostunut diagnosoimaan enteroa kun oksentaminen ei kuulu oireisiin. Eli turha reissu.
  7. Z

    Missä järjestyksessä teidän vauvoille ovat tulleet ekat hampaat?

    Ensin tuli alas kaksi, sitten Draculat ja nyt on viimeisenä tullut ylös keskelle kaksi. Yläetujen välillä oli pari viikkoa ja noita yläetuja kipuiltiin PALJON. :headwall:
  8. Z

    Miten teidän 11kk syö?

    Meillä on ihan samaa. Pojalla ikää reilu 10,5kk. Nyt on tosin ruoka alkanut maistuakin todella hyvin (tai siis tänään maistunut.. :headwall: ), mutta aikamoista sirkusta välillä. Ja jos oikein innostutaan niin on ihan sama mitä antaa käteen kun se lentää lattialle. Joskus auttaa, ettei laita...
  9. Z

    Kaksplus-keskustelu: Lähtisitkö sijaisvanhemmaksi?

    Olen miettinyt, että ihan hyvin voisin ottaa. Ollaan puhuttu toisesta lapsesta ja ollaan mietitty myös, että otettais sijaislapsi. Tietysti aina on se vaara, että lapsi palautuu joskus biologisille vanhemmilleen, joten ehkä tämä on se mikä estää ainakin vielä.
  10. Z

    Turvatyynyn pois kytkeminen???

    Jos tutti on siinä pojan jaloissa istuimessa, niin en koe kovin vaaralliseksi..En kyllä lattialta ajatellu tuttia kaivaa pojalle muutenkaan.... Käytiin itseasiassa viikonloppuna autokaupassa katsomassa mulle uutta kauppakassia ja siellä tuli puheeksi tuo turvatyynyn poiskytkentä...
  11. Z

    Ei oo totta! En saisi siivota ollenkaan työajalla!

    Mun mielestä on ihan naurettavaa, että ei sais siivota päivän aikana tulleita jälkiä pois. :o Mun mielestä se kuuluu "työhön" siinä missä lasten hoitaminenkin, nimittäin lasten jälkien siivoaminen. Ei venäjä...
  12. Z

    Turvatyynyn pois kytkeminen???

    Mä taas oon mukavuudenhalusta istunut takana, ettei tartte edessä istua polvet suussa. :laugh: Meillä poika matkustaa takana ja joskus kyllä toivois, että sais eteen. Ei siinä mitään niin kauan kun nukkuu matkalla mutta voi kiesus sitä huutoa, jos ei nukukaan eikä haluis kököttää yksin...
  13. Z

    Tappio kirjanpidosta kysyttävää.. Osaako joku ?

    Kannattaa hankkia joku perusopus aiheesta ja vähän opiskella että miten homma toimii. Oon itse opiskellut alaa ja silti tulee kuukausittain esiin asioita, jotka pitää tarkastaa, vaikka pieni yritys onkin. Ja periaatteessa yhdenkertainen kirjanpito on paljon helpompi. Usko pois. Lue tosiaan...
  14. Z

    Ainiin, joulutähti ei ole myrkyllinen :)

    Meillä kelpaa myös aina niin myrkyllinen kultaköynnös. Kissoille siis. :laugh:
  15. Z

    työsopimuslain mukaan

    Kaikki työsopimukset eivät ole yleissitovia. Vain sellaiset, joiden piiriin kuuluu riittävä määrä porukkaa, esim. kauppa ja akt.. Eli ei työnantaja välttämättä riko lakia, vaikkei tessiä noudatakaan.. Ja tosiaan, jos oot flunssan takia saikulla toimistotyöstä ja tuut hommiin ja sattuu...
  16. Z

    Kuinka usein ootte käyneet neuvolassa vastasyntyneen kanssa?

    Meillä oli eka kotikäynti kun poika oli n. viikon, 2vkoisena neuvola, 1 kuisena ja 2 kuisena. Mutta käytännöthän vaihtelee todella paljon. Meillä ei esmes ollu n.4kuisena lääkärineuvolaa ollenkaan, vaan 2kk ja 8kk. Ja 10kk on painokontrolli, mikäli vanhemmat haluaa. Eli aika...
  17. Z

    10,5kk poika heräilee yhä edelleen läpi yöt, mitä tehdä?

    Meillä on poika 9kk, jolla on yöt menny todella hulinaks myös. Tosin, moniin aiempiin kokemuksiin verrattuna, meillä menee kuitenkin melko hyvin. Yhdessä välissä poika nukkui todella hyvin, saattoi herätä vain kerran yön aikana. Nyt on jo hetken aikaa öisin herätty 3- jotain kertaa (ei niistä...
  18. Z

    ***HELMET 2008*** viikko 45

    Pakko kommentoida.. Meillä oli kävelytuoli käytössä jo todella aikaisessa vaiheessa (liian aikaisessa..? ) ja meidän poikahan ei koskaan kunnolla ole ryöminyt. Etelänreissun yhteydessä kävelytuoli jäi pois (kun ei siellä tietenkään ollut mukana) ja siellä oppi sitten melko nopeasti kihnuttamaan...
  19. Z

    Tän asuntoilmon on pakko olla vitsi!! Eikö niin?!

    Ei vissiin ollu parempia kuvia kämpästä ja kamera taitaa olla rikki.. Noh, saahan noistakin jotain käsitystä. Kröhöm. =)

Yhteistyössä