Hakutulokset

  1. Ä

    Hävettää pikkuneidin seurassa

    Meillä on ollut 2,5v pojan kohdalla samaa käytöstä, kun kavereita on kylässä. Olen ajatellut, että se on tutustumisen vaihe matkalla yhteisleikkeihin. Nyt aloitellaan leikkitoimintapaikalla Ryhmiksessä 2pv/vko 3,5h per kerta juuri siksi, että oppii, että toisten kanssa on hauskempaa leikkiä...
  2. Ä

    Maalla-asujan vaunut helmivauvalle, suositelkaa!

    Mulla on maalla käytössä isopyöräiset Briot, joita on käytetty myös kun viedään 2,5v tulevaa isoveljeä mummolle hoitoon kimpsuineen, matkaa n. 0,5 km. Väri on beessi, mikä sopii myös hyvin- kuran saa harjattua pois. Ehdottomat lisävarusteet on sadesuoja ja hyttysverkko, joita saa melkein mistä...
  3. Ä

    jouluvauvan odottajat

    Paljonko olette kuulleet kommenttia siitä, kuinka paljon aiheutatte hallaa lapselle, kun se on "tilattu" joulukuuksi eli on luokan nuorin ja aina jäljessä jne. Mua ottaa päähän, kun tätä lasta on kovastikin "tehty" ennenkuin se on "saatu" alulle eipä ole paljon varaa miettiä, että skipataampa...
  4. Ä

    Raskausajan runsas turvotus...

    Esikoista odottaessa vasta loppuvaiheessa vaikka kaikki keinot silloinkin käytössä. Nyt jo viikolla 16 on 3kg painonnousu iltaan mennessä joka päivä- aamulla taas normipaino. Jaloillani tosin olen kokoajan, pitäs ehtiä nostaa ylös joskus. Mikään ei auta paitsi vyöhyketerapia, mutta ei sielläkään...
  5. Ä

    Hauskat kömmähdykset/nolot lipsautukset

    Lapsemme yhdistää jotenkin tumman ihon ja vanhan iän toisiinsa.. en tiedä miksi eli "autoa ajaa vanha setä" tarkoittaa että autoa saattaa ajaa juuri kortin saanut tummaihoinen mies. Niinpä poika (2v) totesi isälleen suihkussa "Isillä on vanha pippeli". Kerran poika nappasi minua...
  6. Ä

    NEUVOLAN TAAPEROTESTIT

    Mua "Äjsyttää" nää neuvolan erot: jossain (täältä palstalta luettua) kuulemma testataan 1,5 jotain pallon potkaisemista, tornin rakentamista ja jossain kuvien ymmärtämistä. Jossain taas 2v testataan mm. piirrättämällä. No MEIDÄN neuvolassa ei vielä 2v:nakaan tehdä MITÄÄN. Ja seuraava lääkäri on...
  7. Ä

    vieroitus onnistui:)

    Meillä on tosiaan ollut pitkin vauva-aikaa pohdintaa tutista. Ensin oltiin ilman, sitten opeteltiin kuitenkin tutille, kun alkoi sormet maistua. Sitten piti vierottaa päivätutista, ja päikkärituttikin jäi. Mutta sängyssä oli öisin unikoulun myötä 10 tuttia. Podin huonoa omaatuntoa...
  8. Ä

    auttaako päiväunien rajoittaminen yöuniin?!

    Meille saatiin unikoulusta ohjeet, kun univelkaisen pikkumiehen aamut aikaistuivat vähävähältä aamuneljään ja koko perhe oli aivan puhki. Rutiinit ja säännölliset rytmit olivat meillä jo kunnossa, mutta ohjeeksi saimme laittaa pojan unille jo 18.30-19. ja ekat päikkärit max 1h, joilta...
  9. Ä

    kengät kevääksi

    Siinähän se jo tuli: Mitkä kengät kevääksi? Nyt on ollut käytössä Kuomat, mutta kohta alkaa kosteammat kelit. Onkohan kumpparit kylmät? Ja mitkä olis hyvät? Vai jotkut muut??
  10. Ä

    Kyllä vaan lapsi lopettaa itse tissittelyn, kun on siihen valmis.

    Meillä jouduttiin unikouluilemaan, kun aamutissille herättiin aina vain aiemmin. Sitten palattuani töihin, kun lapsi oli 8,5kk mentiin aamu- ja iltatissillä. Kymmenkuisena jäi enää iltatissittely jäljelle ja yhtenä iltana, kun tarjosin normisti niin lapsi katsoi minua pitkään ja vain...
  11. Ä

    Miten paljon teidän n. 1,5 vuotiaat nukkuu vrk:ssa?

    Meillä nukkui 1,5v ikäisenä yöllä 10-11h ja päivällä 1-1,5h
  12. Ä

    kun lapsi herää joka aamu klo viisi...

    Poika 1v8kk. Meillä käydään yöunille 19.30 ja herätään n. klo 7,( joskus herää jo 06, mutta silloin unikouluohjeilla kippaillaan tonne 07 asti ja seuraava aamu voi olla taas parempi). Päikkärit nukkuu vaunuissa 12.30-13.30. Jos ei herää itse, niin herätetään, koska on huomattu, että meillä...
  13. Ä

    Vauva/Taapero joka IMEE SORMIAAN TUTIN KORVIKKEENA ! NEUVOJA!

    ..jatkuu.. Myöhemmin kokeilin luopua tutista, mutta palasin takaisin, koska sormet alkoivat taas maistua. Sitten jossain vaiheessa ehkä 10kk luovuimme päivätutista onnistuneesti ja myöhemmin myös päikkäritutista (nukkuu aina päikyt vaunuissa), mutta yötutit on edelleen käytössä, ikää 1v7kk...
  14. Ä

    Vauva/Taapero joka IMEE SORMIAAN TUTIN KORVIKKEENA ! NEUVOJA!

    Meillä lapsi ei huolinut tai kaivannutkaan tuttia vauvana, mutta sitten n.6kk iässä alkoivat sormet maistua siihen tahtiin, että opetin väkisin syömään tuutia, koska tutti aiheuttaa vähemmän purentavirheitä ja siitä on helpompi luopua.
  15. Ä

    Välillä poden vauvakuumetta, välillä tuntuu etten sittenkään jaksa toista??!!

    Mun pään sisällä käydään samaa kyllä-ei taistelua. Olis ihanaa lapsemme 1v3kk kannalta pieni ikäero, mutta oma jaksaminen pohdituttaa todella. Lisäksi tuo neitseellinen sikiäminen ei liene mahdollista ja meillä seksielämää ei ole, koska en jaksa ajatellakaan asiaa työpäivän, lapsen hoidon ja...
  16. Ä

    Miten teillä on tehty asiat 1-vuotiaan kanssa G!

    Meillä 1v 3kk syökeitetyn perunan kanssa puolet sosepurkista tai kotitekoista uunikalaa, kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa tai pakastesosekeittoa. Haarukalla muussaan jonkin verran perunaa. On nukkunut 2kk asti omassa huoneessa pinnasängyssä. Aikaisten aamujen ja yösyötön lopetuksen kanssa...
  17. Ä

    Syökö teidän taaperot itse?

    Meillä ei pojalla 1v3kk ole mnkäänlaisia haluja syödä itse muuta kuin jotain sormipaloja. Pari lusikallista suostuu kokeilemaan ja sitten ei lusikkaa enää käteensä huoli. Hohhoijaa, olis se kiva kun alkais jo treenaamaan, niin pääsis joskus syöttämästä ja sais omankin ruuan syödä lämpimänä..
  18. Ä

    alle 2-v phuketissa

    askarruttaa mm. onko hotelleissa syöttötuoleja vai onko / pitääkö varata joku erillinen "vauvapaketti" matkayhtiöltä ja onko niitä? miten onnistuu ruuan lämmitys? pitääköhän raahata omat ruokapurkit tai mitä tarjota tämän ikäiselle? mites potta-asiat? vaippoja saatavilla? hintataso muutoin...
  19. Ä

    Unikoulu toimi 1 kk:n, nyt taas heräilyä

    Takapakki kuuluu asiaan eli jämäkkyyttä vaan :hug:
  20. Ä

    Mitä mausteita 7kk?

    oli :hug:

Yhteistyössä