Hakutulokset

  1. M

    Ammattikasvattajat ja heidän omat lapsensa?

    Juuri tämä on se pointti.
  2. M

    Ammattikasvattajat ja heidän omat lapsensa?

    Lastentarhanopettaja.
  3. M

    Ammattikasvattajat ja heidän omat lapsensa?

    Joo! Totta kai! Ikinäkoskaanmilloinkaan en hermostu enkä ärsyynny uhmaikäisestä. Kaikki sujuu aina hyvin ja suunnitelmien mukaan, lapsi ei raivoa eikä kiukkua koskaan ja käyttäytyy kuin enkeli... ;) Kasvatus on _aina_ ihmimillistä puuhaa, kukaan ei ole siinä koskaan täydellinen.
  4. M

    Rasittava 4-vuotias. Omani nimittäin.

    Kerrotko meillekin? Tämä ei ole tarkoitettu v-uiluna, vaan kysyn ihan uteliaisuuttani.
  5. M

    Kun lapsi puree

    Kyseessä siis 1,5v lapsi! Herranjumala, mitä vinkkejä täällä satelee...
  6. M

    Koska tunsit vauvan liikkeet?

    Kiitos! Tuntuu vaan niin aikaselta tuntea potkuja. Kätilö puhui viikoista 14-15, että silloin monet toista kertaa raskaana olevat voivat tuntea liikkeet. Mutta ei kai tämäkään mahdotonta ole.
  7. M

    Koska tunsit vauvan liikkeet?

    Odotan toista lastani viikolla 11+. Onko mahdollista jo tuntea vauvan liikkeet? Äsken tuntui kuin hidas elohiiri olisi ollut mahassa, voiko liikkeet tosiaan tuntua jo nyt? Epäilyttää...
  8. M

    Miten isoa lasta nukutat vielä vaunuissa?

    Ikää 2v8kk ja nukkuu edelleen päiväunet vaunuissa... :D Nukahtaa sekunnissa, eikä tunnin väsytystaistelun seurauksena, kuten sänkyyn nukuttaessa. Mahtuu vielä hyvin, lyhyt tyttö.
  9. M

    Onko olemassa tasavertaisia parisuhteita?

    Ennen lasta mentiin ja tultiin niinkuin haluttiin, usein toki yhdessäkin. Nyt 10v ja lapsen jälkeen asiat vaatii vähän enemmän sovittelua ja kalenterin selailua, mutta periaatteessa luvan kysyminen tuntuu musta vähän, noh, kontrolloinnilta.
  10. M

    Onko nykyään vielä vanhempia, jotka eivät halua tietää lapsensa sukupuolta ennen syntymää? :)

    Ei haluttu tietää ensimmäisestä, eikä tästä tulevasta toisestakaan. Eikä suurin osa kaveripiiristäkään ole kyllä halunnut tietää etukäteen. Kovasti kyllä yritettiin ultrakuvia tiirailla (asia siis kyllä kiinnosti), mutta eiihän niistä maallikko osaa mitään sanoa.
  11. M

    Kumpi: hyvä kämppä kituuttaen eläen, vai surkeempi kuntoinen menoiltaan paljon pienempi?

    Mä kyllä varmaan tykkäisin siitä retrosta enemmän. :) Mun mielestä rahan kanssa pitää olla pakollisten menojen jälkeen pelivaraa, siksi ehkä valitsisin halvemman. Joskin riippuu millasella alueella se on.
  12. M

    Miten 2-vuotiaasi pukee/riisuu?

    2v7kk riisuu ja pukee kuulemma päiväkodissa kaiken, ainakin nyt kesäaikaan. Kotona osaa kyllä, mutta yleensä tekee kaikkea ihan muuta kun pitäisi ruveta pukemaan...
  13. M

    lapsi 6kk isänsä kanssa mökille, muille vaikeaa?

    Meillä ainakin isä ollut ihan yhtä taitava ja luotettava (ja hygieninen...) hoitaja kuin minäkin, lukuunottamatta imetystä tietenkin. Olen myös ymmärtänyt, että erossa VANHEMMISTA yksi yö/ikävuosi. Ellen imettäisi vauvaa, niin todellakin päästäisin mukaan. Tiedän, että usein tulee...
  14. M

    Mistä olette löytäneet mammaystäviä?

    Asun kaupungissa, joten asukaspuistoissa olen tavannut+tutustunut moneen äitiin.
  15. M

    Minkä ikäiset tytöt leikkivät nukenvaunuilla?

    Apua, toivottavasti on provo. Milläs nelivuotiaiden pitäis leikkiä, ellei nukeilla!
  16. M

    Onko ihan normaali käytäntö pk:ssa?

    Ei tosissaan ole normaali käytäntö! Nyt otat asian puheeksi, törkeästi toimittu.
  17. M

    Olenko ainoa, joka nauttii äitiydestä enemmän, jos...

    Tottakai tietty taloudellinen taso tuo tietynlaista onnellisuutta. Mutta minulle se, että lapsen vaatteet ovat uusia, ei tuo minkäänlaista onnea. Mieluummin ostan käytettyä, vaikka rahaa uuteen olisikin. Mieluummin tekisin myös vähemmän töitä, vaikka rahallisesti se merkitsisikin tiukempaa...
  18. M

    raskaana, eikä paino nouse. Kuinka herkästi tulee sanomista neuvolassa?

    Mulla tuli painoa lisää 4kg, ei oltu neuvolassa huolissaan. Tosin mulla ylipainoa n. 5kg. Pieni, mutta normaalikokoinen lapsi syntyi.
  19. M

    Onko kukaan lukenut kirjan "Sadan vuoden yksinäisyys"?

    Luin lukioiässä, yli 10v sitten. Kirja vaati muistaakseni muutaman aloiatuksen, ennenkuin "otti tuulta alleen", mutta sitten oli hauskaa luettavaa.
  20. M

    Onko miehenne haukkuneet teitä?

    Näin minäkin ajattelen. Yhteisiä vuosia on miehen kanssa kymmenen, eikä _todellakaan_ ole koskaan haukkunut minua, vaikka riitelemmekin. Mieti millaisen parisuhteen mallin lapsesi saavat!

Yhteistyössä