Hakutulokset

  1. C

    Uskaltaakohan nettikaupasta tilata joululahjoja vaikka on postilakko?

    Aika moni verkkokaippa ilmoittaa etusivullaan, että Posti kuljettaa heidän lähetyksensä aivan normaalisti :) Itse olen tilanut nyt lakon aikana useammankin paketin eri puljusta ja kaikki ovat tulleen perille maksimissaan päivän viiveellä ns. normaalista. Ja osa on saapunut luvattua nopeampaan...
  2. C

    Anttilan verkkokaupas on legot -30%, vain tänään.

    Kiitos vinkistä, käytin tarjouksen hyväkseni :) Itsekin olen googletellut varsin tiiviisti noita Legoja nyt näin joulun alla, sillä haluan luonnollisestikin ostaa sieltä, mistä halvimmalla saan. Anttilasta tilaamani legopaketti oli todella Anttilassa kaikkein edullisin, Emman talo puolestaan...
  3. C

    Kakkupulma. Ostin suorakaiteen mallisen reunavuoan, mutten osaa käyttää sitä!

    24 cm, ellen nyt aivan väärin muista. Siihen saa tehtyä sekä 4, että 5 munan kakun, joten jos sen tilavuuden saisin tietooni, niin sillä pääsisin jo pitkälle. Suorakaiteisen vuoan tilavuuden osaan laskea, mutta mikäli tietäisin tuon pyöreän vuoan tilavuuden, elämä olisi melkolailla helpompaa :D
  4. C

    Kakkupulma. Ostin suorakaiteen mallisen reunavuoan, mutten osaa käyttää sitä!

    Säädettävän reunavuoan kohdalla ei onnistu, sillä siitä puuttuu pohja :D Se pitää kyllä nippanappa sen taikinan, mutta vesi on liian nestemäinen pysyäkseen sen sisällä :)
  5. C

    Kakkupulma. Ostin suorakaiteen mallisen reunavuoan, mutten osaa käyttää sitä!

    Mutta ystävällisyyttä ja avuliaisuutta ilmeisesti ei?
  6. C

    Kakkupulma. Ostin suorakaiteen mallisen reunavuoan, mutten osaa käyttää sitä!

    Joten josko saisin vaikka vähän apua? :D Tuommoiseen pyöreään perusvuokaan olen tehnyt neljän munan sokerikakkupohjan. Toisinaan myös viiden. Mutta millaisella laskukaavalla selvitän sen, että mitenkä monen munan pohjan teen, kun käytössäni on säädettävä, suorakaiteen mallinen reunavuoka...
  7. C

    Palstatohtoreita paikalla? Voiko astma olla syynä 1,5v jatkuneelle yskälle? Ja mikä avuksi?

    Valitettavasti herään yskimään myös yöllä. Eli pelkästä tavasta ei ole kyse.
  8. C

    Palstatohtoreita paikalla? Voiko astma olla syynä 1,5v jatkuneelle yskälle? Ja mikä avuksi?

    Tätä en halunut kuulla! :D :D Oma astmani on (ainakin siis tähän saakka) ollut hyvin lievä. En ole käytänyt lääkitystäkään vuosikausiin. Hengitykseni ei vingu, eikä astma ole siis vaikuttanut elämässäni mihinkään ainakaan niin, että tietäisin jonkin asian johtuvan nimenomaan astmasta. Ainoa...
  9. C

    En pääse pettämisestä yli

    En näe asiassa mitään ongelmaa. Jos sinä haluat erota, niin sitten sinä otat eron. Ei siihen miehen hyväksymistä tarvita. En pystyisi itsekään antamaan pettämistä anteeksi. Ja niitä syitä on monta. En ensinnäkään koe pienintäkään tarvetta antaa anteeksi sitä, jos joku läheinen ihminen pettää...
  10. C

    Palstatohtoreita paikalla? Voiko astma olla syynä 1,5v jatkuneelle yskälle? Ja mikä avuksi?

    Ei ole tutkittu. Mutta mikäli syy olisi asunnossa, niin voitaisiinko tuolloin olettaa, että myös joku toinen perheenjäsen reagoisi edes vähän? Perhekoko on siis 6 hlöä, eikä kenelläkään muulla ole ollut pitkittynyttä yskää, tms. Ja lapset ovat olleet muutoinkin varsin terveinä nyt viimeisen...
  11. C

    Missä menee "normaalin" pelon/vainoharhaisuuden ja psykoottisuuden raja?

    Psykoosissa oleva ihminen ei pysty ja kykene pohtimaan sitä, että "olenkohan mä nyt psykoosissa?". Joten ei tosiaan huolta, jos moista pohdit :D Mutta "normaalin" ja "psykoottisen" välissä on kyllä muitakin vaihtoehtoja. Eli et ole joko tai, vaan voit olla muutakin. En oikein tiedä, että...
  12. C

    Palstatohtoreita paikalla? Voiko astma olla syynä 1,5v jatkuneelle yskälle? Ja mikä avuksi?

    Kyllä, lääkärissä on käyty. Tietenkin. Mutta kun se nyt vain kuulostaa niin hassulta, että jo rapiat 1,5v kestänyt yskä johtuu vain ja ainoastaan astmasta. Ja että tilanne on nyt ikään kuin vain "voi voi", sillä mitään varsinaista hoitokeinoa tähän ei ole. Sinänsä vaan vähän kurjaa, kun tuo...
  13. C

    viimeiset kuukautiset missä iässä?

    Nykykäsityksen mukaan tilanne on juurikin tuo, että niitä on määrä x, joka me ollaan saatu jo sikiövaiheessa. Eli munasolujen määrä on vastasyntyneenä korkeimmillaan, jonka jälkeen ne lähtevät laskuun (jo ennen murrosikää), emmekä me enää tuota niitä lisää. Kun viimeinenkin munasolu aikoinaan...
  14. C

    No jotain rajaa taas tähän jatkuvaan vinkumiseen (homot)

    Miksi mä siittä herneet nenääni vetäisin? Mua on luultu neidiksi (olen rouva), ruotsalaiseksi (olen suomalainen), raskaana olevaksi (en ole ollut tuolloin raskaana...kummallakaan kertaa...), isäpuoleni tyttöystäväksi (ei, kyllä mä jätän äidin miehet äidille itselleen) ja jos vaikka ja miksi...
  15. C

    Ystäväpariskunnan käytös loukkaa, miten te tämän "käsittelisitte"?

    Taidat nyt vähän liioitella koko jupakkaa :) Ja miten ihmeessä tuollaisesta voi pahoittaa mielensä? Tuolla ystäväpariskunnallanne saattaa tosiaan olla nyt kiirusta, koska he olivat suunnitelleet kutsuvansa tuon toisen parin luokseen ja sopineet myös vastakyläilystä. Ja täten aikaa ei juuri nyt...
  16. C

    Ompelijat, apua pliis!

    Kyllä tuon mun mielestäni saa suorakaiteesta tehtyä. Riittävän pitkä pätjä ja riittävän ohutta ja taipuisaa kangasta, niin sillä sen pitäis hoitua. Mikä sulla siinä meni pieleen? Siis miltä se sulla näytti?
  17. C

    Perheet joissa 4-5 lasta!

    1.Mikä muuttui kolmannen lapsen jälkeen? Ajankäyttö, auto, asunto, joku muu? Auto piti vaihtaa isompaan, mutta koti pysyi samana. Ajankäyttökään ei ole mielestäni muuttunut suuntaan, taikka toiseen, eli aivan samalla tapaa tässä ollaan ja elellään, kuin mitä ennenkin. 2.Sama kysymys, mikä...
  18. C

    minkä ikäisellä lapsella teillä on vielä hellehattu-pakko?

    Teini saa päättää itse päästään. Pienet eivät. Me on ostettu likoille (5v ja 6v) juuri sellaiset lätsät, jotka he halusivat ja joista he tykkäävät ihan hirmu paljon, joten heillä lippisten käyttö on enemmän, kuin mieluisaa :) Ja sama metodi on käytössä myös syksyllä ja talvella, kun on...
  19. C

    Toisten lasten kuvaaminen

    Julkisella paikalla kuvaaminen on sallittua. Mutta vesipuistoissa taitaa (ainakin kylpylöissä) olla kuvaaminen kiellettyä, tai vähintäänkin rajoitettua. Yleisellä uimarannalla se on kuitenkin täysin sallittua. Yksityisellä pihalla et saa kuvata, mutta julkisella paikalla saat. Ja saat siis...
  20. C

    Pieni asia, mut olen niin onnellinen

    No mutta onhan se tärkeä asia, joten kyllä siitä kannattaakin olla iloinen :) Itse kestitin tuossa viikonloppuna sukulaisia. Tein kaksi erilaista juustokakkua, jonka lisäksi yksi vieraista toi leipomosta ostetun mansikkakakun. Ja kyllä ne juustokakut voittivat mansikkakakun aivan 6-0. Tuo...

Yhteistyössä