Hakutulokset

  1. B

    Raskaus- & synnytysaiheinen joulukalenteri

    Jos kiinnostaa niin linkistä pääsee liittymään raskaus- ja synnytysaiheiselle joulukalenteri-postituslistalle. :D http://eepurl.com/bGxxRH
  2. B

    SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

    Huh... Viime käynnistä oli tullut tähän pinoon liki 30 SIVUA viestejä lisää. Pitäis varmaan käydä vähän useammin. :laugh: On vain ollut ihan hirmuinen väsymys ja todella huono olo, eikä nuo kaksi tyttöstä ole päästänyt äiskää helpolla. :D Tänään on ollut jo parempi päivä. Neuloin jopa...
  3. B

    SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

    Minun tiedot listaan... 4.9. ..........Burde..............kolmas........28v.....VALS/koti Minulla on pyörinyt mielessä vähän samoja mietteitä kuin Rakkaudesta äidillä. Että kuinka sitä sitten vauvan kanssa aamulla saa isommat pukeisiin ja kuskattua klo 9:si kerhoon kahdesti viikossa...
  4. B

    SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

    Moi vaan kaikille... Olen jo useampaan kertaan käynyt täällä pinossa lueskelemassa ja selailemassa, mutta nyt vasta päätin "ilmoittautua" joukkoon mukaan. :) Minun raskaudesta tietää niin tutut kuin aika monet tuntemattomatkin (FB:n ja kahden blogini ansiosta) ja sen takia tulikin yht'...
  5. B

    Pohdintaa synnytystavasta

    Mm. synnytyspelko-ryhmiä ohjanneena ehdotan, että osallistuisit synnytysvalmennukseen mikäli mahdollista ja muutenkin ottaisit selvää alatiesynnytyksestä. Todella monia on auttanut jo pelkästään nuo edellä mainitut asiat. Mikäli aikaa olisi ollut enemmän olisin suositellut myös...
  6. B

    Kokemuksia useammasta tukihenkilöstä mukana synnytyksessa?

    Minulla oli kuopuksen synnytyksessä miehen lisäksi doula mukana. Se oli aivan loistava päätös, vaikka raskausaikana sitä pitkään harkitsinkin. Doula oli minulle ennestään vierasihminen, ennen kuin päätin kysyä häntä doulaksi. Raskausaikana tapasimme muutaman kerran, laiteltiin s.postia jne...
  7. B

    Synnytyslaulu -kurssi Tampereella la 5.12.!

    Tampereen Napapiirillä järjestetään SYNNYTYSLAULU -kurssi lauantaina 5.12. klo 10-15.30! Kouluttajana synnytyslaulu-metodin kehittäjä Hilkka-Liisa Vuori. Kurssi on tarkoitettu niin raskaana oleville tukihenkilöineen, hoitoalan ammattilaisille kuin muuten vain aiheesta kiinnostuneille...
  8. B

    Vauva perätilassa - lääkäri pakotti sektioon...

    Minulla ei ole kokemusta perätilasynnytyksestä tai sektiosta. Onneksi kuopus kääntyi perätilasta vyöhyketerapian, asentohoidon ja moksauksen avulla! :) Mutta siis pakko kyllä osallistua keskusteluun sen verran, että minua suututtaa se, että 1) Ei anneta vaihtoehtoja... TODELLA HARVOIN on...
  9. B

    synnytys-blogi

    Oletteko löytäneet hyviä synnytys-blogeja? Itse en ole löytänyt. Tosin engl.kielisiä en ole vielä ehtinyt edes etsiä... Aloitin oman blogin: www.voimaannuttavasynnytys.blogspot.com T.burde
  10. B

    Kovaääninen vai hiljaisempi toimitus?

    ((lisäystä omaan tekstiini se, että mulla oli ekassa koko repertuaari kipulääkkeitä ja tokassa käytin vain luonnonmukaisia kivunlievittäjiä..)) Musta kannattaa huomioida ero HUUTAMISEN ja äänenkäytön välillä. Hallitsematon huutaminen tuskin auttaa kovinkaan paljon..?!? Ääntä saa käyttää...
  11. B

    Kovaääninen vai hiljaisempi toimitus?

    Ekassa synnytyksessä huokailin supistukset, ponnistaessa en huutanut - ehkä lähinnä murisin? :) Tokassa synnytyksessä käytin ääntä tarkotuksella kipua lieventämään ja ponnistusvaiheen lopuksi tuli kyllä karjuttuakin. :laugh: Koko aikaa ponnistaessa ei kannata välttämättä huutaa, kun ei saa...
  12. B

    Synnytyspelko -vertaistukiryhmä aloittaa Tampereella

    Pelottaako synnytys? Täysin vertaistukeen perustuva Aktiivinen synnytys ry:n järjestämä synnytyspelko- ryhmä on tarkoitettu synnytystä pelkääville naisille ja se kokoontuu joka kuun kolmas tiistai klo 17.30-19.00 Tampereen Napapiirillä. Ryhmän ajatuksena on jakaa muiden ryhmäläisten kanssa...
  13. B

    Synnytykseen valmistautuville Tampereella..

    Tampereen seudun odottajat on onnekkaita! :) Odottajille ja tukihenkilöille on nimittäin tarjolla: - Aktiivinen synnytys ry:n teemailtoja * ti 14.4. aiheena tukihenkilö synnytyksessä (paikalla myös kätilö) * ti 5.5. kotisynnytys (paikalla kotilo avustajansa kanssa) - Hypnoosivalmennusta...
  14. B

    Te luomuna TARKOITUKSELLA synnyttäneet

    Mä alotin hiljattain oman blogin: voimaannuttava synnytys. Ei siellä vielä ole paljon mitään, mutta jatkossa toivottavasti löydätte sieltä ajatuksia ja/tai vinkkejä oman synnytyksen suunnitteluun... :) Osoite: www.voimaannuttavasynnytys.blogspot.com T.burde (joka synnytti kuopuksen...

Yhteistyössä