Hakutulokset

  1. P

    Lapset päiväkotiin, kokemuksia miten on sujunut..?

    Elikkäs, meillä menee muksut nyt elokuussa päiväkotiin, kumpainenkin ekaa kertaa. Esikoinen 5v. ja nuorimmainen 2v. Jänskättää miten alkaa sujumaan. Varsinkin aamuherätyksien suhteen kun työt alkaa jo 7.00 ja työmatkaakin on jonkin verran. Miten teillä muilla on arki sujunut, varsinkin jos aamut...
  2. P

    Äitejä länsi-pirkanmaalta?

    Täällä on yksi länsi-pirkanmaalainen toista lasta (rv15) odottava. Olen ollut jo pari vuotta kotosalla esikoisen kanssa joten mökkihöperyyttä havaittavissa :)
  3. P

    Vauvan tuttipullojen ja muiden keittämisestä!

    Minulla kävi samallalailla vaikka huuhtelin ja pesin pullot ennen keittämistä. Käsittääkseni se ei kuitenkaan haittaa mitään. :)
  4. P

    8kk vauvalla kuume pysyttelee n.40 :/

    Meilläkin oli 2-vuotiaan kanssa vähän samaa. Kuumetta oli viiden päivän ajan, välillä yli 40 ja sahas koko ajan ylös alas. Lääkärissäkin käytiin, kaikki testit testattiin ja nesteytettiin pikku potilas. Mitään vikaa tai syytä tähän ei löytynyt, virusta epäilivät. Kotiuduttiin kahden...
  5. P

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa jälkitautia?

    Kiitos! Eiköhän tämä tästä. Osaa kyllä taas arvostaa tavallisia pieniä asioita kuten näkökykyä jota ei kyllä yleensä paljoa tule ajateltua. :D
  6. P

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa jälkitautia?

    Meikäläinen laajentaa taas sairaus repertuaariaan. Sain nimittäin vatsataudin jälkitautina tulehduspesäkkeitä aivoihin! :o Oireina on muunmuassa että näen kaiken kahtena ja varsinkin toinen silmä on ihan kierossa. (sen takia mulla on nyt aivan ihastuttava merirosvolook :) ) Olis kiinnostava...
  7. P

    Liittyykö hampaiden puhkeamiseen oksentelua?

    Meillä ainakin oli oksentelua hampaiden puhkeamisen yhteydessä.
  8. P

    Onko tavallista että..

    Kiitos kovasti vastauksista :) Huojentavaa kuulla että se ei ole "poikkeavaa" :) Olen jo useasti turhan takia käynyt tarkistuttamassa neidin korvat ja tuntuu että olen vähän turhankin sätkynä korvatulehduksien takia vaikka täällä ei olla kun kerran sairastettu se ja silloinkin se oli kuumeilun...
  9. P

    Onko tavallista että..

    1v3kk lapsella tulee korvasta aikas paljon vaikkua tms. Tai siis ei se sieltä niinku valu mut jos pumpulipuikkoa pyöräyttää silloin tällöin korvan suulla se on tooosi vaikkunen (keltaruskea). Jostain luin että korvatulehduksessa voi valuu jotain korvasta kun tärykalvo puhkeaa tms. Ja nyt sit...
  10. P

    Nyt olis Tampereelta kiva asunto myynnissä!

    :) Nyt olis kuulkaas iiihana asunto myynnissä Tampereen Tesomalta! Menkääs ny kattomaan! http://www.etuovi.com/kohde/923193
  11. P

    Raskaana(ko) ?

    Eikös se nii ole, että kun testi näyttää edes jonkin verran plussaa se tarkoittaa että on raskaana. Ja tuo tiputtelukin on kuulemani mukaan aika tavallista juuri silloin kun menkat pitäis alkaa. Itellä testi näytti haaleata plussaa aluks ja sit viikon päästä testiin ilmestyi vahvempi merkki. .
  12. P

    Leikkasitteko muuten itse ne omat hiuksenne?

    Joo, tulee kans ite leikattua hiukset, ainakin ne otsahiukset. Tänään viimeks leikkasin ja onnistui hyvin. En oo onnistunut vielä löytämään sellaista parturia joka ymmärtäis mitä haluan joten paras ja ehdottomasti halvin keino on teeseitse-menetelmä! :)
  13. P

    Kokemuksia lapsikuvauksista Tampereella?

    Me käytiin kaverin kaverilla :). Sil oli semmonen studiokyhäelmä kotona ja hyvin meni! Oli halpa ja osaava ja kuvista tuli tosi kivoja! Ei kyl hirveesti aiemmin ollu kuvannu lapsia mutta onnistui silti hyvin väkkärämme kuvaamisessa. Kotisivut osoitteessa www.50-photography.com, käy kattomas! :)
  14. P

    miten saan tuon 1v4kk taaperon syömään?

    Meillä OLI sama homma nyt 1v2kk tytön kanssa, kunnes mystisesti yks kaks aloitti syömään "normaalisti". En tiedä mitä kummaa tapahtui mutta nyt meillä syödään niin että napa rutisee :) Eli veikkaisin että paras on vaan odotella ennemmin kuin hermoilla. Meillä ei mitkään kikkailut auttanut...
  15. P

    Muutto edessä..Mitäs nyt?

    sehän siinä onkin että ei oo eka kerta nyt vaan rupes hulluna ressaamaan ja tuntuu ettei tajua mistää mitään :) Liikaa asioita hoidettavana..
  16. P

    Onko kukaan käynyt vatsatähystyksessä?

    Joo, mä ainakin sain puudutetta ihan pyytämättä ja hoitaja oli mullakin tosi ihana ja tuntu ku olisin ollu pikkutenava kun se sillain "lässytti" koko toimenpiteen. Koin itse takapuolen :) tähystyksen pahempana.
  17. P

    Muutto edessä..Mitäs nyt?

    Nyt rupes tuntuun et kaikki pitää mua ihan idioottina :laugh:
  18. P

    Muutto edessä..Mitäs nyt?

    Oon muuttanut useamman kerran mut ikinä ei oo kuvioissa ollut neuvoloita ja KELAa, eikä tenavaa jonka asioista pitää myös huolehtia. Aina on myös tullut asuttua kaupungissa (ja melkeinpä aina siinä samassa) ja nyt mennään maalle joka ei niin tuttu paikka olekaan...
  19. P

    Onko kukaan käynyt vatsatähystyksessä?

    Mä oon kans käyny jo muutama vuosi sitten. Se oli tosi nopee toimenpide eikä "sattunut" ollenkaan. Lähinnä ahdisti. Onhan se aika rajua kun joutuu paksua putkea nielemään ja siinä sitte väkisinkin yökkii. Mutta loppujen lopuksi ei se ole niin paha ollenkaan, itteenikin jännitti ihan hirveesti...
  20. P

    Muutto edessä..Mitäs nyt?

    Ollaan muuttamassa perheen kanssa pois paikkakunnalta tässä kevään/kesän aikana, ja tyhmänä kyselisin nyt, että miten kaikkien neuvoloiden ja muiden sellasten kans nyt sitte? Eli siis mistä senkin tietää mikä on uudella paikkakunnalla uusi neuvola? Siirtääkö ne nykyisestä neuvolasta sinne...

Yhteistyössä