Hakutulokset

  1. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    Päätös tehtiin puolestani ja sektio on huomenna! Eli lantionmitat oli hyvät, mutta kun vauvalla on suuri vatsa ja vieläpä suorakaiteen muotoinen, mikä taas ennustaa suuria hartioita, voi ulosautossa tulla ongelmia, joten sektio päätös tehtiin...! sinänsä hyvä, että asiaa ei tarvitse itse enää...
  2. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    Täällä ollaan vielä eli Sann-81 ja Tänään rv 40 painoarvio 4,4 kiloa! Pääsin lantion kuvaukseen ja mitat selviää huomenna. Olisin saanu sektionki, mutta sovittiin että käyn kuvauksissa. Joten mitä tekisitte?? Saisin sen sektionkin, mutta siis olenko täysin hullu ja lähden yrittään vai mitä...
  3. T

    jos ensimmäinen synnytys käynnistetty yliaikaisena (rv42+) mites toinen syntyy?

    Kiitos toivon anatamisesta AnQ! Alkaa laskettu aika lähenee nyt rv 39+4 ja ma uus ultra vauvan painon takia, on niiiin suureks epäilty! Olihan se jo nelikilonen rv 38! mutta SILTI toivoisin et itellään tulis...! Joten toivossa on hyvä elää ainakin maanantaihin asti! :D et katellaan mitä ne siel...
  4. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    kiitos runttis tsempityksestä! niinpä sitä kun ei koskaan tiedä! Mut toi mun edellinen kokemus vaan painaa niin paljon tuolla takaraivossa, et ei kiitos....mutta en tiiä katellaan ma mikä on tilanne!
  5. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    Okei eli samassa tilanteessa ollaan about ainakin ton alakerran suhteen:D on se kyl ku toisilla kasvaa liikaa ja toisilla liian vähän..ei mee tasan onnen lahjat :| en mäkään haluis tohon käynnistykseen ellei oo ihan pakko! Mielelläni oottaisin normi synnytystä et alkas itellään, mut ku toi koko...
  6. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    Miks sulla käynnistetään jo ma? ja mikä oli kohdunsuun tilanne, kun aikovat kalvot puhkoo? Ihan vaan kyselen, koska itellä saattaa olla sama tilanne edes ens ma tai ti. Kun painoarvio oli rv 38 tasan neljä kiloo ja tästä kaks viikkoo eteenpäin eli nyt ma rv 40 katotaan kohdunsuun tilanne ja...
  7. T

    ***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

    Nyt se on sitten totta eli TÄNÄÄN RV 38 Painoarvio 4 KILOOO!!! Että näin! Pahin painajainen toteutunut!! Heh...no joo..ei se sf-mitta ollu yhtään väärässä, kun se huiteli niiin yläkäyrillä! Kiva, kiva, eli viel kaks viikkoo laskettuun ja nyt JO 4 kilooo!!! Nice, nice.... :( :o apua.... :| ja...
  8. T

    sukkapuikkokivut alapäässä rv 37??

    Kiitti kaikille kommenteista :) eli saattaa aiheuttaa jtn. kohdunsuulla tai ei, eli en toivoa kokonaan heitä! :D sen näkee sit! ens ma synnytystapa arvio ja samalla näkee sit ton alakerran tilanteenkin, ihan kiva =)
  9. T

    sukkapuikkokivut alapäässä rv 37??

    Onko jollain kokemusta ns. sukkapuikkokivuista raskaana?? Ei ole liitoskipuja, koska niitä mulla kyllä jo on ihan riittämiin, vaan tää on ihan jotain muuta eli yhtäkkiä saattaa tuntua siltä, et joku pistäis/tuikkais sukkapuikolla, neulalla, puukolla tms. suoraan tuohon kohdunsuulle...
  10. T

    Jos oksitosiinitippa ei tehoa??

    Niin sitä vielä et tietäiskö joku onko oksitosiinitippa ihmis vai raskauskohtainen??
  11. T

    ***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

    Elikkäs ison koon takia ei edes käynnistettäs vai?? Mä kun en tiedä, onks noi muutenkin sairaalakohtasia asioita, itehän synnytän Kätilöopistolla...mietin tässä vaan, et pitäsköhän mun soittaa tota aikaa aikasemmaks?? Kun se tosiaan on vasta rv 37+5, mutta miten hermo kestää?? :o...
  12. T

    ***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

    no joo kauheet sepostukset kirjotin ja ne hävis..mut lyhykäisyydessään, mikä sulla on sf-mitta, kun noin isoa vauvaa on povattu?? Koska mulla oli 34+6 sf-mitta 37!! Esikosta rv 40+5 oli 36,5 ja syntyessään rv 42+4 paino 3954g joten ELI tää tuleva painais jo nyt jotain 3,6 kai??? vaikka täälläkin...
  13. T

    ***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

    toista yrittävä mulla kans sf-mitta huitelee ylhäällä ja nyt jo paaaljon isompi maha ku ekasta viikoilla 41+1... mulla vauvan koko on ihan normaali, mutta ei ole laskeutunut ja vettä on tosi runsaasti. Nyt seurataan sitä veden määrää äippäpolilla... Että ei iso sf-mitta välttämättä tarkoita isoa...
  14. T

    ***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

    Eli nyt siis rv 34+6 ultran mukaan ja muuten (35+4) ja sf-mitta hurjat 37!!! Esikosta oli viikolla 40+5 tuo 37, että näin! Esikko synty 42+4 ja oli 3954g. Nvla lääkäri oli tänään ja kohdunkaulaa 2 senttii ja pehmee?? Miltä kuullostaa? Kovia suppareita ollukki, et onneks nyt jotain ees saanu...
  15. T

    jos ensimmäinen synnytys käynnistetty yliaikaisena (rv42+) mites toinen syntyy?

    Sama paikkahan se täälläkin :) missä synnytin viimeks ja missä nyt taas tuklen synnyttään! Mulla "lyötiin" sillon päivä käteen eli 42+1, mutta kun eihän se synnytys lähteny käyntiin oikeestaan ollenkaan...! Tuskat vaan päällä... :kieh: Kumpa, kumpa...lähtis nyt vaan itellään...!!!
  16. T

    jos ensimmäinen synnytys käynnistetty yliaikaisena (rv42+) mites toinen syntyy?

    Sillähän mä oon yrittäny asennoitua, että täämäkin menee sen kaks viikkoo yli..! Mut vakaasti oon päättäny, et käynnistykseen en lähde toista kertaa, kun ei se tippa viimekskään tehonnu! Mun äidillä ja sen siskoilla on kyllä synnytykset lähteny itellään käyntiin ja mutsilla jopa ei menny...
  17. T

    Jos oksitosiinitippa ei tehoa??

    Sama mullakin, että esikko ois tullu avotarjonnassa. Oon käyny jutteleen sairaalas, niin kyllä sanovat, että avotarjonnassakin on synnytty, mutta ponnistusvaihe on vaikeempi....että sekin vielä, onneks synty sektiolla! Saas nähdä miten nyt käy...toivon niiiin paljon, että käynnistys omilla...
  18. T

    Jos oksitosiinitippa ei tehoa??

    esikon synnytys oli ihan peestä eli lyhykäisyydessään näin: yliaikaiskäynnistys alotettiin rv 42+1 ja cytotecillä kolme päivää, yhteensä 7 tabua, nooh ei auttanu muuta kun sen verran, et saatiin kalvot puhkastua eli olin sormelle auki..sit tippaa eli sitä h****tin oksitosiini=kidutustippaa...
  19. T

    ***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

    Täällä yks taustaileva..joka päivä moooontaa kertaa käyn lukemassa, mutta kun ei oo ihmeempää sanottavaa, niin en sit mitään kirjotakkaan :whistle: Mutta nyt on todenteolla alkanu mietityttää toi synnytys oon paniikissa tai nooh en sillai mut kumminkin...oon käyny nyt kaks kertaa...

Yhteistyössä