Hakutulokset

  1. M

    Äitiysraha 3.lapsesta ?

    Voiko 3. "peräkkäisestä" lapsesta saada saman äitiysrahan kuin 1. ja 2.lapsesta, vaikka ei olisi välillä ollut töissä. Esikoiseni on syntynyt 12/04, kakkonen 10/06 enkä ollut välillä töissä. Sain kakkosesta saman äitiysrahan kuin ekasta "kaksi lasta kolmessa vuodessa"-säännön mukaan. Nyt olin...
  2. M

    Työnantajan maksama palkka ä-loman alussa?

    Maksaako työnantaja palkkaa äitiysloman alussa (esim. 72 arkipäivää), jos jää äitiyslomalle hoitovapaan perään ja jos on vakituinen työpaikka? Onko alakohtaista? Itse olen opettaja.
  3. M

    Porissa synnyttäneitä?

    Olen synnyttänyt Porissa kuusi lasta vuosina 1989-1998, eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. Toiveitani on kuunneltu ja kaksi tehohoitoa tarvinnutta lastani on hoidettu tosi hyvin ja asiantuntevasti.
  4. M

    Tic-oireista

    Ekaluokkalaisella tytöllämme on koulun aloittamisajoista lähtien ollut erilaisia ns.tic-oireita, aluksi nenän nyrpistelyä, sitten niiskutusta, köhimistä ja nyt uusimpana silmien räpsyttelyä. Välillä oireet ovat olleet pois,mutta tulevat uudelleen. Tyttö on reipas ja iloinen, koulussa menee...
  5. M

    mitä astioita keräätte?

    Pentikin Aino-sarjaa ja Arabian Muumimukeja. Tyttäreni 18 v kerää Pentikin Hallaa ja Arabian Teemaa.
  6. M

    Suurperhe matkailuautolla Eurooppaan

    Lisäisin vielä kysyjälle, että jos haluat vaihtaa ajatuksia sähköpostitse, sekin onnistuu. Meillä on jo kovasti matkakuumetta taas...;).
  7. M

    Suurperhe matkailuautolla Eurooppaan

    Hei! Olemme olleet suurperheemme kanssa jo kuutena kesänä kiertelemässä Eurooppaa matkailuautollamme. Reissujen pituus on ollut yleensä kolme viikkoa. Ensimmäisellä reissullamme 11 v sitten kävimme mm. Pariisin Disneylandissa, Saksassa ja Itävallassa. Mukana oli silloiset viisi lastamme (1-8 v)...
  8. M

    Olisko vinkkejä miten saan tytön syömään paremmin?

    Meillä on vähän samanlaista, tyttö 1v 1kk. Oletko kokeillut antaa tytölle oman lusikan käteen, kun syötät? Meillä ainakin muutama lusikallinen aina uppoaa "vahingossa", kun tyttö saa samalla hämmentää omalla lusikallaan. Suuhunkin yrittää kovasti jo lusikoida. Sotkuahan siitä tulee, mutta voi...
  9. M

    Perhepäivähoito vai päiväkoti 1 v 8 kk:lle?

    Olen palaamassa töihin syksyllä; rahavarat eivät salli pidempää hoitovapaata :(. Mietin kovasti, kumpi olisi parempi vaihtoehto hoitopaikaksi, perhepäivähoito vai päiväkoti. Eskarilainen menee päiväkotiin. Olisiko 1 v 8 kk:lle kuopukselle mielestänne parempi saman päiväkodin pienten ryhmä...
  10. M

    Lapsen syömisestä

    Meilläkin tyttö 1 v 1 kk on aina ollut aika nirso ja pieniruokainen. Painokin on -15-käyrällä, mutta en jaksa stressata; syö, minkä syö. Ei kai terve lapsi itseään nälkään näännytä. Huvittavaa muuten, että tässäkin ketjussa kaikki nirsoilijat ovat tyttöjä. Pojille kyllä ruoka maistuu; niin...
  11. M

    Apua, pliiiiis!

    Meillä neiti 1 v 1 kk myös huono syömään ja juomaankin(kasvaa -15-painokäyrällä). Puuro ei kelpaa eivätkä makeat välipalat. Parhaiten uppoaa liharuoka. Olen huomannut, että parhaiten ruoka kelpaa, kun tarjoaa sitä säännöllisesti, aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja oltapuuro, eikä siinä...
  12. M

    koulukypsyyttä mietitään?

    Anna lapsen vielä vuosi leikkä; kyllä siihen koulurumbaan vielä ehtii! Meidän nyt 17 v poika aloitti aikanaan koulun vuotta aiemmin; oli alkuvuonna syntynyt, osasi lukea jo 4 v ja oli muutenkin kiinnostunut koulujutuista. Tärkeää on, että jaksaa istua paikallaan, kun menee kouluun. Olen itse 1...
  13. M

    Huoli murkun koulunkäynnistä!

    Ihan sama juttu meillä! Poika on ysillä myös. Ei kuulema lukeminen kiinnosta. Ala-asteella keskiarvo oli kasin luokkaa, kasiluokalla vielä 7,9, mutta nyt jouluna oli mm. enkku pudonnut kuutoseen (keskiarvo edelleen n. 7,8, koska liikunta 9:)). Kielten ja matikan eteen ei viitsi tehdä ollenkaan...
  14. M

    D&J-vaatekerhoon kuuluvat...

    Oletteko saaneet tämän kuukauden paketin? Minulta jäi viime kuussa paketti saamatta toimitusvaikeuksien takia; kuulema 80 cm tytön kokoluokasta oli kangas loppunut. Tämän kuun pakettiakaan ei ole näkynyt, joten taitaa edelleen olla toimitusvaikeuksia!?
  15. M

    D & J -vaatekerho

    Liityttiin syksyllä kerhoon. Tervetuliaispaketti saatiin, mutta joulukuun pakettia ei tullut. Kuulema meidän kokoluokkamme (80 cm) kangasta ei ollut saatu,joten vaatteet jäivät tulematta siksi. Tässäkään kuussa ei vielä ole kuulunut mitään. Taitaa olla toimitusvaikeuksia taas! Oletteko muut...

Yhteistyössä