Hakutulokset

  1. V

    Kuinka yleistä keskenmenot on? Tosi moni ystävistäni saanut keskenmenon..

    Yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi poika. Mulle sanoivat, että noin 50% alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon. Usein keskenmenoa ei huomata, koska ei tiedetä olevan raskaana. Lähipiirissä: Yksi keskenmeno ja kolme lasta. Yksi keskenmeno ja yksi lapsi. Omalla gynelläni: neljä...
  2. V

    raskausoireketju(mahd.)

    Mä en osaa noin hienosti päiviä laskee, en edes muista tarkallee enää viime kierron alku päivää. Kuitenkin kierto aika säännöllinen 28-30pv. Eka raskaus alkoi ekasta suojaamattomasta, päätyi keskenmenoon rv 11+, oireina jokapäiväinen kova kipu, suorastaan helvetillinen kipu, joka kuulemma oli...
  3. V

    G:Ponnistusvaiheen kestosta

    Reilu tunti. Lopulta itse sanoin, ettei tästä tuu lasta ei paskaakaan (vaikka siis paskat oli tullu jo kaksi kertaa), ja sanoin, että tunti ponnistettu, tehkää JOTAIN. Kätilö vilkaisi jotain mittaria ja lähti kauheella vauhdilla, sen jälkeen koko sali täyttyi kahdesta synnytyslääkäristä...
  4. V

    Kätilöopiston sairaala

    Ehkä homma toimii, jos äidillä tai lapsella ei ole mitään ongelmia. Hyvin he osaavat kiertää ja selittää kaikki ongelmat normaaliksi synnytyksen jälkeiseksi oireeksi. Omat kokemukset ovat kovia. Vammauduin synnytyksessä loppuelämäksi, eikä Kättäri ota asiasta mitään vastuuta. Kuulemma äidin...
  5. V

    Synnytyksessä repeemät..

    Mulla meni myös synnytyksessä marraskuussa 2006 peräsuolensulkijalihakset poikki. Kätilö ei synnytyssalissa uskonut, kun kerroin oudosta tuntemuksesta peräsuolessa/peräaukossa. Naureskeli vaan. Minua ei siis korjattu leikkaussalissa. Kursittiin vain päällisin puolin kasaan. Eppari ja repeämä...
  6. V

    kertokaapa n. 1.5 - 2-v. yhden lapsen äidit, kuinka kauan teillä kuluu aikaa siihen, että lapsi saadaan puettua ulos

    Alkuperäinen kysyjä kysyi YHDEN LAPSEN ÄIDEILTÄ ja tänne tuli joukko "lestadiolasiperheitä" kertomaan omista kokemuksista.
  7. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Kyseisestä hoitajasta pitää ilmoittaa perhepäivähoidonohjaajan esimiehelle, jos mitään ei tapahdu. Ja siitä ylemmäs tarvittaessa. Itse olisin jo marssinut hakemaan lapselleni siirtoa. Miksei nämä muiden lasten vanhemmat valita? Vain yksi on sitä mieltä, ettei hoito kelpaa? Menis kaikki yhdessä...
  8. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Perhepäivähoitajaa ohjaa perhepäivähoidonohjaaja ja hoitajan kotona tehdään säännöllisesti tarkastuskäyntejä, jossa tarkastetaan myös koko hoitajan perhe. Jos teidän mielestänne olette jossain nähneet epäasiallisia hoitajia, tehkää niistä ilmoitus perhepäivähoidonohjaajalle. Turha tulla...
  9. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Trust me, siinä tutustumisaikana ei näe kaikkea... Minä ainakin näen ihan hyvin. Teen töitä kotona ja voin milloin tahansa vilkaista ulos, jossa lapseni ulkoilee hoitajansa ja muiden lasten kanssa. :)
  10. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Perhepäivähoitaja ei häiriinny siitä, että olet vaikka eka viikon seuraamassa joka aamu tunnin heidän touhujaan. Minulle ainakin sanottiin, että voi jäädä aamupuurolle yms. jos vain oma aikataulu antaa myöten. Siitä se luottamus kasvaa. Samoin, jos tunnet hoitopaikasta entuudestaan jonkun äidin...
  11. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Mitä ongelmaa "näin" tarkoittaa?
  12. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    No herran jestas, kuinka hyvin se hoitaja pitää tuntea?! Perhepäivähoitajalle mennään tutustumaan ensin ja ainakin meillä olin ensimmäisen työviikon lyhyellä 4 tuntisella päivällä, joten pystyi aamuisin olemaan puolisen tuntia pojan kanssa hoidossa ennen töihin lähtöä. Samoin päivä oli lyhyempi...
  13. V

    miks ihmees tää palsta on ruvennu tökkii näin paljon..

    Mulla näkyy kanssa ja joudun painamaan "refresh"-namiskaa, jotta saan palstan näkymään.
  14. V

    Miksi tuo päivähoitopolemiikki pitää JUST NYT käydä?

    Perhepäivähoitajia ei tarvitse tuntea. Kyllä sen osoituksen vapaalle hoitajalle saa ihan normaalilta lastenhoidon ohjaajalta. Jos haluat yksityisen perhepäivähoitajan, myös heidän yhteystietonsa saa samalta ohjaajalta. Alle 3 vuotiaan olisi hyvä aloittaa pienestä perhepäivähoitajan ryhmästä. Oma...
  15. V

    monenko 2v?

    juu mun kaksivuotias poika auttelee kanssa astianpesukoneen kanssa, tyhjentää ja sitten kun on täysi, niin laittaa pesunappulan lokeroon,koneen kiinni ja päälle. Siivoo lelunsa koriin (perhepäivähoitaja opettanut), imuraa, pyyhkii jälkensä ruuan jälkeen ja vie likaiset vaatteet pyykkikoriin...
  16. V

    Jösses... Annoin työharjoittelijalle loppupalautteen-lopetti koulun..

    No tuo seitsemällä kouluttajalla kiertänyt tapaus oli ainoa, joka todella oli sopimaton. Teimme yhteenvedon esimiehelle ja hän kertoi asiasta tälle tyypille. En tiedä sanatarkasti esitysmuotoa, mutta ainakaan me kouluttajat emme haukkuneet häntä. Minulla oli yksi miehenalku 6 viikon...
  17. V

    Jösses... Annoin työharjoittelijalle loppupalautteen-lopetti koulun..

    Hyvä työnohjaaja, perehdyttäjä, harjoittelunohjaaja ei sano suoraan,ettei toisesta ole alalle. Tyrmäävää :o Olen itse ollut henkilöstökouluttaja ja perehdyttänyt uudet työntekijät työhönsä sekä opettanut vanhoille uusia asioita. Kouluttaminen, ohjaaminen ja opettaminen ei kaikilta suju. Se...
  18. V

    Varapäivähoitopaikka liian stressaava?

    Jos lapsia on varahoidossa noin sata, niin kannattaa varautua mukaviin tuliaisiin eli korvatulehduksiin, räkätautiin, rota- ja norovirukseen.
  19. V

    Ongelmatilanteita uhmaikäisen kanssa

    Meillä lapsella on jakamaton huomio iltaisin. Tosin olenkin yh, joten meillä ei ole koskaan ongelmaa kuka nukuttaa tai pesee pyllyn. Reilut parivuotias poikani haluaa seurustella iltaisin äidin kanssa ja jutella päivän tapahtumista. Se on sitä samaa tarvetta jakamiseen, kuin meillä aikuisillakin...
  20. V

    2-vuotiaalle äiti-lapsi-puuhakerhoja?

    Reilut 2v poikani tykkää hoitopaikassa vietetyistä satujumpista ja ylpeänä esittää oppimiaan asioita äiskälle! Olen miettinyt meille äiti-lapsi-jumppaa/tanssia. Onko kellään kokemusta? Toinen yhteinen harrastuksemme on tähtitaivaan katselu. Minun vanhoista koulukirjoista olemme katsoneet...

Yhteistyössä