Hakutulokset

  1. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Kerhopyyntö laitettu! Kiva saada uusia kirjoittelijoita!
  2. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Täällä käännyttiin ekaa kertaa itse mahalleen tänä aamuna. Ikää nyt 3,5kk. En nähny, mutta löysin toisen massultaan leikkimatolta. Eilen oli kyllä illalla niin kova yritys, että arvelinkin kääntymisen pian onnaavan. kuukautiset tullu kerran, joskus reilu kuukausi sitten juuri, kun aloitin...
  3. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Tervetuloa Josefiina! Ei meilläkän vielä syödä muuta kuin tissimaitoa. Parin viikon päästä tulee 4 kk ikää, sitten aletaan maistelemaan soseita. Hyvin tyttö näyttää kasvavan maidollakin, tosin nyt on kyllä tullut taas yksi yösyöttö kuvioihin yli kuukauden rikkoutumattomien öiden jälkeen. No, ei...
  4. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    3 kk:n neuvolassa käyty, ikää 3kk+1vko. Mittoja (suluissa 6 vkon mitat) Paino 6170g (4860g) Pituus 60,5cm (55,5cm) Py 40,0cm (37,8cm) Meidän ihana neiti on 2,5cm pidempi ja kilon painavampi kuin isoveljensä saman ikäisenä. Ei ihme, että sen ihan silmällä huomaa. Kehuja tuli tyttelin...
  5. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    töihin paluu tapahtunee ensi syksynä. Olin esikoisen kanssa reilun vuoden, sitten puoli vuotta töissä välissä ja nyt tulee taas semmonen reilun vuoden kotonaolo. Töissä ehdin olla 10-vuotta, olen aika äkkiä päässyt miesvaltaisella alalla eteenpäin ja viimeisin hommani oli vastuullinen ja...
  6. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Toispuoleisuudesta. Meilläkin minusta ollaan enemmän kiinnostuneista asioista, jotka sijaitsevat siten, että päätä käännetään oikealle.. En ole kyllä asiaa niin tarkkaan miettinyt, mutta välillä olen asiaan kiinnittänyt huomiota. Ainoastaan hoitopöydällä tähyillään aktiivisesti toiseen suuntaan...
  7. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Voimahalaus sinulle Taruolento :hug: On hyvä, että tunnistat olotilasi. Minullakin oli eikoisen aikaan babybluesia, mutta se tosiaan meni ohi vauvan ensimmäisen elinkuukauden aikana. En silloin sitä oikein itse hormoonihuuruissa tajunnutkaan. Kannattaa tosiaan puhua jollekin ammattilaiselle...
  8. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Surusilmät tuo kylvyssä havaitsemasi ilmiö voinee liittyä vauvojen hengenpidätysrefleksiin. Vauvoillahan on luonnostaan refleksi, että eivät vedä vettä henkeen. Vauvauinnilla ylläpidetään tätä refleksiä (ja toki pidetään muutenkin hauskaa vedessä). Ollaan käyty esikon kanssa 3kk:n iästä ja...
  9. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Isänpäivää vietettiin meilläkin rennosti kotosalla. Oma isäni vaimoineen kävi kahvittelemassa illalla. Leivoin sieni-pekonipiirakan ja sitruunatortun marenkihunnulla. Sitruunatorttu on kyllä namia! Parisuhdeaikaa ei liikaa ole ollut. Tosin iltaisin jää onneksi aikuisten aikaa, kun lapset...
  10. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Cerazettejä on täälläkin alettu syömään. En ole huomannut (tavallisesta poikkeavaa) mielialanvaihtelua, tosin olen syönyt niitä vasta viikon. Söin esikon ja tän kakkosen välissä noita samoja 3kk:n ajan. Silloin taisi tulla kyllä menkat suunnilleen normaalisti. Mulle haasteellista on muistaa...
  11. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Kiva saada lisää kirjoittajia! Ihanan aktiivista muutenkin. Itsekin käyn joka päivä lukemassa, aina ei vaan saa juttua naputettua itse. Raivareita tulee meillä silloin tällöin. Ei oikeastaan rinnalla vaan muuten vaan. Yhtäkkiä tytteli alkaa kiljua tosi ärhäkästi. Välillä auttaa rinta, joskus...
  12. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Pari vastausta vielä Surusilmille.. Meillä syödään suunnilleen 3-4 tunnin välein, illalla tiheämmin, yöllä väli 6-8h. Pullosta menee tuo sama määrä kerralla kuin teillä. Tissillä ollaan 15-45min kerralla, riippuen onko rauhallinen hetki. Yöllä kyllä syöttöön menee aikas siten että olen...
  13. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Kuulostaa tosiaa kurjalle tuo anoppisi Taika.. Toivottavasti et joudu häntä hetkeen näkemään. Miten miehesi suhtautuu, osaako asettaa rajoja äidilleen? Harvapa kai osaa.. Onneksi meillä tullaan hyvin juttuun anopin kanssa. Anoppi asuu naapurissa, joten piinaavaa kyllä olisi jos ei tultaisi =)...
  14. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Tänään tuli lekurikeikka esikoisen kanssa, kun löi otsansa hiekkalaatikon reunaan ja tuli tikkejä vaativa vekki.. Kauheesti verta.. Meinas äippä hätääntyä. Onneksi oltiin avoimen päiväkodin pihalla, pääsi heti sisään tutkimaan vaurioita ja sai putsailu+paikkailuapua. Siitä vartin kävely...
  15. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Samunäiti, suoria vatsoja ei saa tehdä, jos niissä on vielä raskauden (vai synnytyksen?) jäljiltä rako keskellä. En tosiaan tiiä tuleeko se rako siihen synnytyksestä, jolloin se ei tietty koskekaan suo. Itse asiassa en myöskään tiedä mitä vatsalihaksille sektion jälkeen muutenkaan kuuluu, en...
  16. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Rotarokotteesta ei tullu meillä mitään. Taitaa olla sokerisen makuista litkua, kun meillä neiti ihan innoissaan sen otti :) Taruolento, jotenkin sitä sitten selviää. Meillä tosiaan tuo vähän vajaa 2 vee isoveli on aikamoinen viikari ja juurikin imetyssessiot saattaa olla mitä tahansa...
  17. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Ohhoh.. Voimia Uusiäippä! Kyllä on kummallista käytöstä mieheltäsi, tuo oman ajan rajaaminen ja tuo viimeisin. Toivottavasti olet ok! :hug: voisko sun miehellä olla jotain vauvan syntymän aiheuttamaa masennusta? Sitähän on miehilläkin, vaikkei ilmiö niin tunnettu olekan. Tuntuu pelkäävän tuota...
  18. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Jälkitarkastuksessa on nyt sitten käyty. 10min kesti. Alapää kunnossa, lantionpohjan lihaksia saisi kuulemma jumpata. Juu, lääkäri kokeili.. käski kohdunsuuta kokeillessaan jännittää niitä ja kuulemma vähän toimivat, muttei tarpeeksi. Puhuttiin Pilateksesta, jossa siis olen käynyt jo pari...
  19. K

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

    Tulen vähänsivusta huutelemaan Crocukselle rannekanavan oireyhtymästä. Oma pikkukakkonen syntyi elokuun lopulla :) Olen itse kärsinyt noista rannekivuista molempien odotusten aikana. Esikoinen syntyi sydäntalvella ja silloin kivut siedettävissä mitoissa, mutta nyt kakkosen kanssa oli ihan tuskaa...
  20. K

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Surusilmät, meilläkin oli viikonloppuna aukile kuopalla ja pelässtyin ensin, että mitä on oikein käyny!! Katosi myös makuuasennossa. En ollut tuota nestehukkajuttua kuullutkaan.. Pumppa, kokeile Sanajahtia, jos kyllästyt vihaisiin lintuihin. Tosi koukuttava :)

Yhteistyössä