Hakutulokset

  1. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Siisami: Hyvä me mummoäidit! :D Mä oon viimeset viis vuotta täyttäny aina 25 ja siltä musta kyllä ihan oikeesti tuntuukin. Siis en jotenkin ite osaa sisäistää, että tässä ollaan lähempänä neljääkymppiä kuin kolmea. :D
  2. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Joo, siis noitten kipeitten suppareiden takia olen saikulla. Mulla nyt kolmas raskaus. Ekassa raskaudessa tuli juuri noita kivuttomia harjotussuppareita ja ensimmäisen kerran tuntui yhtään kipeältä sen jälkeen kun vedet olivat menneet ja ajeltiin sairaalaan synnyttämään. Tokalta kipeitä...
  3. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Voi ärsytys, kun kirjoitin pitkät pätkät ja sit se hävis!! Pikkupirkko: Mukavaa, että on joku muukin "mummoäitiodottaja"! ;) Mä oon nyt 35, täytän 36 marraskuussa ihan la:n tienoilla. [B]Supisteluista kyseli MamiJ.[/B] Mä oon siis viidettä viikkoa saikulla niiden takia. Omalla kohallani...
  4. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Kannatan FB:tä! Musta täällä ei tule sellaista yhteyttä, kun sitten kun kirjoitellaan oikeilla nimillä. Mä olen molemmissa aiemmissa raskauksissa kuulunut sellaiseen yahoo sähköpostilistahommaan ja me ollaan jopa treffattu ja ainakin suurin osa aktiivisista ollaan nykyisin FB kamuja ja siellä...
  5. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Moi! Mitähän täällä on puhuttu.. Ainakin sitteristä. Joo, ehottomasti. Meillä on molemmilla pojilla ollut Emma Deluxe sitterit ja on hyvä. Tällainen jo siis löytyy meiltä. Uusi kaukalo ostettiin myös Graco logico S (tai jotain sinne päin). Lapsivakuutus: Haettiin, katsotaan saadaanko...
  6. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Saikusta: Mulla on siis lähes samanlainen tilanne, kuin Anzulla. Eli normaalieloa saan elellä vointini mukaan, mutta vielä esim. sunnuntaina esikoisen synttärivalmistelut (kevyttä leipomista, kahvipöydän järkkäystä jne) sai kovasti supistelemaan ja suht ilkeät kivut masussa sekä häpyliitoksessa...
  7. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Manna8: Voi itkut! Tsemppiä! Mä en vaan käsitä, että kuinka sulle ei tuollaisen jälkeen määrätty sairauslomaa, kun muutama päivä? Mulla ei ole vuotoa, eikä kohdunkaula edes lyhentynyt (kohdunsuu kyllä puolipehmeä ulkosuu sentin auki), mutta kaksi eri erikoislääkäriä ei edes antanut mitään muuta...
  8. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Karoliina87: Mulle on tullut painoa 4,8 kg.. :( Alkuraskaus meni tosi hyvin ja sitten oltiin kaksi viikkoa lomalla ja siellä pompsahti 1,5 kg lisää ja nyt kun olen pari viikkoa ollut sairaslomalla ja mitään liikuntaa ei voi harrastaa (edes kävelyä) ja paljon vaan makaa, niin nyt on tupsahtanut...
  9. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Brut: Mä olen käynyt tavan neuvolassa rv 10, 16 ja 20. Np-ultra rv 11, lääkärineuvola rv 13 ja rakenneultra rv 19. Tuolla lääkärineuvolassa lääkäri teki sisätutkimuksen. Kuuluun siis normaaliin kuvioon ja siellä sitten käsikopelolla arvioidaan kohdunsuun ja -kaulan tilanne. Sitä ei tietääkseni...
  10. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

    Joo, ehottomasti otat yhteyttä uudelleen neuvolaan! Mulla ei ole edes kohdunkaula lyhentynyt, mutta silti olen sairaslomalla ja mahdollisimman paljon lepoa lääkäri suositteli varsinkin näillä viikoilla. Ja sä olet vielä ensisynnyttäjä, joten sulla varsin pitäisi paikat pysyä pitkinä ja kiinteinä...
  11. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Tiukutus: Kuulostaa kyllä aika ronskille lääkärille ja mun mielestä, jos käsikopelossa tuntuu, että kaulaa on jäljellä vaan 1,5 cm, niin pitäisi ultrata... Mun ystävä joutu vuodelepoon, kun ensisynnyttäjänä lääkärineuvolassa vkolla 29 oli kohdunkaulaa 1,5 cm jäljellä. Levosta huolimatta lapsi...
  12. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    anzu86: Mäkään en ole vuodelevossa, mutta kävely, pitkään seisominen tai istuminen tekee pahaa ja supistelee eli sellasta hissutteluahan tämä on. :( Eilen jouduin olemaan kaksi tuntia töissä (pystyin istumaan lähes koko ajan) ja sitten vielä illalla mies joutui olemaan melkein seitsemään asti...
  13. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Niin ja mulla on tilanne nyt tällä hetkellä se, että kohdunkaulaa jäljellä 4,3 cm (oli lyhentynyt viidessä päivässä 2 milliä.. ;) Eri mittaaja, joten "mittavirhe" varmaankin), kohdunsuu puolipehmeä sekä ulkosuu auki sentin. Ja yksikään kolmesta lääkäristä ei ole asiasta mitenkään huolestunut. :)...
  14. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Ihanko tosi jo lyhentynyt kohdunkaula voi pidentyä?? En ole koskaan kuullutkaan! Mulla äippäpolin lääkäri teki sisätutkimuksen käsin ja ultrasi kohdunkaulan ja -suun kaksi viikkoa sitten. Nyt vaan ultrattiin eli ei tehty sisätutkimusta käsin. Ultralla ilmeisesti näkee myös kohdunsuun kehityksen...
  15. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Tiukutus: Mulla oli lääkärineuvolassa 13+ käsikopelolla (sisätutkimus alakautta) mitattuna 3,5 cm, mutta nyt parin viikon aikana ultralla alakautta mitattuna n. 4,5 cm, joka on siis todellinen pituus. Eli ihan normaali on tuo 3 cm käsikopelolla munkin mielestä.
  16. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Moi kaikki! Kummeista olette keskustelleet. Meillä on ongelma. Tai ehkä mulla enemmän kuin miehellä.. ;) Meidän pojilla on molemmilla neljä kummia ja siinä on sitten molempien puolelta sopivat sukulaiset käytetty eli tälle kolmoselle ei sukulaiskummeja riitä, vaikka haluaisinkin.. En siis...
  17. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Mulle tosiaan lääkäri sanoi, että ala vaan syömään rautaa, kun hemppa oli 113, mutta toisaalta mulla on kyllä ollut pyörrytystä ja heikotustakin, jotka ovat johtuneet varmaan enimmäkseen alhaisista verenpaineista. Enkat oli kuukausi sitten neuvolassa 84/46... Mutta eihän se vaarallistakaan ole...
  18. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Lasten huoneista: Meillä on nyt pojilla omat huoneet, mutta he kylläkin nukkuvat (esikoisen toiveesta) samassa, kuopuksen huoneessa. Vauva tulee olemaan ekat vuosi puolitoista, jopa kaksi vuotta meidän makkarissa. Niin kuin ovat isommat pojatkin olleet aikanaan. Meillä on nyt kolme makkaria...
  19. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Vielä lisäys Karoliina87:lle, että kokeile niitä nestemäisiä rautavalmisteita, kuten Floradix Kräuterblut-Saft ja on niitä muitakin, jokin sellainen jonka etiketissä on Tuuli Matinsalon kuva. Mä niitä join esikoisen aikana, kun paksusuolentulehdus oli päällä, enkä halunnut rasittaa systeemiä...
  20. P

    <3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

    Mä syön Obsidania. Mulle ei aiheuta mitään muuta kuin, että kakka on mustaa kuin mikä. Mutta mä olenkin aika rautamahainen, sitä ei paljon mikään hetkauta. :) PP

Yhteistyössä