Hakutulokset

  1. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Meillä oli nimiäiset ja olipa ihana tilaisuus, vaikka viime viikolla olin jo perumassa koko hommaa, kun esikoisen viikon sairastelun jälkeen vauva ja minä sairastuttiin. Ehdittiin kuitenkin suurin piirtein terveiksi ja saatiin juhlat vietettyä. Vauvaa käytettiin viikko sitten lääkärissä, kun...
  2. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Titti kyseli tutista. Me otettiin käyttöön jo puolentoista viikon ikäisenä, jotain apua siihen huutamiseen. Esikoisella sinniteltiin 1,5 - 2 kk ikäiseksi ja sitten otettiin käyttöön. Nyt en nähnyt mitään erityistä syytä pantata tuttia, kun tiesin, mikä suunnaton apu siitä voi olla. Vauvan...
  3. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Huoh, onpa ollut kamala päivä. Perhepäivähoitajaksi en kyllä koskaan ryhdy, näissä kahdessakin on tekemistä. :( Tai no, perhepäivähoitajan ei tarvitse hoitaa sairaita lapsia, että siinä mielessä pääsee helpommalla... Esikoinen 2 v siis kipeänä, kunnon flunssa. Onneksi on influenssarokotus, ettei...
  4. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Onnea Valentine, Vii ja Tammentirppa! :flower::flower::flower: Nyt taitaa olla viimeisetkin tammikuiset syntyneet. Tammentirpalla taisi olla aikamoisen rankka synnytys, toivottavasti toipuminen on kuitenkin jo alkanut. Maddikin on varmasti jo saanut oman käärönsä kainaloon, toivottavasti...
  5. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Onnittelut kaikista uusista vauvoista! Niitä onkin tullut jo monta sen jälkeen kun viimeksi palstalla kirjoittelin. :) Pahoittelut, että viimeiset odottajat joutuu juttelemaan täällä melkein keskenään. :( Tarkoitus oli päivitellä tänne omia kuulumisia ahkerammin, mutta sitten katosin jonnekin...
  6. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    burmillalle onnittelut! :) Ja Mijaulle kovasti tsemppiä, toivottavasti päästään pian suakin onnittelemaan. :) Kusma, mua ei kannata kadehtia imetyksen sujumisesta. Niin kurjasti on viimepäivät sujunut. :( Sairaalassa homma alkoi hienosti, mutta sitten alkoi tökkiä. Huono imuote -> kovat...
  7. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Nyt taitaa muuten synnäreillä tapahtua, koska täällä palstalla on aika hiljaista. :)
  8. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Kiitos Kusma tsempityksestä ja kaikille onnentoivotuksista! Jaksamista ja kärsivällisyyttä tarvitaan, monessakin asiassa. Unta saa ihan liian vähän, rinnat SATTUU ja esikoinen on 'vaatelias'. Mutta tää on kaikki ihan normaalia, joten kaikki on hyvin! Teille, joita 'uusi elämä'...
  9. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Onnea Mountain!! Ja moi vaan pitkästä aikaa! Joo, niin siinä kävi, että kun tuon edellisen viestini olin kirjoittanut silloin keskiviikkoaamuyöstä, niin meni 1 h 8 min ja olin synnyttänyt. :) Että kyllä se sitten oli aika lähteä sairaalaan... Tuon edellisen viestin kohdalla supparit tiheytyi...
  10. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Huoh, omaa napaa: säännölliset supistukset jatkuneet 2,5 h, panadol ei auta ja kivut kovenee. Täytyy tästä varmaan pian lähteä kättärille... En sitten näytä pääsevän laskettuun päivään asti, vaikka esikoinen meni viisi päivää yli. Tämä näyttää menevän viisi päivää alle lasketun. :) (Oikeasti...
  11. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Hitsi! Eilen illalla kävin pitkästä aikaa lukemassa ja huomasin, että täällä on osalla tosi jännät paikat! Onnea Kusma ja hienoa, että kaikki meni noin hyvin!! =) Kuulostaa siltä, että olet aika hyvissä voimissa. Voi kun itelläkin homma etenisi noin. Reilu viikko sitten kirjoittelin tänne...
  12. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Sairaalakassista. Ei ole vielä pakattu ja varmaan tempaisen lähdön hetkellä vaan jotain mukaan. Viimeksi olin pakannut etukäteen ja aika paljon turhia juttuja oli. Itselle ei tarvitse oikein kuin hammasharjan ja puhtaan alusvaate+sukkaparin sekä melko minimaaliset hygieniatarvikkeet...
  13. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Imetyksestä. Esikoista täysimetin (kamalien alkuvaikeuksien jälkeen) 5-6 kk:n ikäiseksi. Siinä vaiheessa rupesi soseet maistumaan ja niiden ohella imetin vielä 9 kk asti, jolloin sekä vauva että tissit sanoi no thanks. Taisi siis maito loppua. Nyt tahtoisin jotenkin välttää ne alun vaikeudet...
  14. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Heippa Titti ja muut! Painoa on tullut semmoiset seitsemän kiloa ja vielä puolitoista kuukautta sitä kertyy. Koko ajan on ollut tasaisessa nousukiidossa. :) Viime raskaudessa taisi tulla melkein 12 kg, tosin en ole varma, kun en siinä ihan lopussa enää hypännyt puntarilla. Mulla on ollut ihan...
  15. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Heippa! Sekalaisia kuulumisia ja kommentteja. Hemoglobiinista, eipä mulla terkka sitä muistanut taaskaan ottaa neuvolassa viimeksi. Jälkeenpäin muistin itse ja olisi se ihan mielenkiintoista ollut tietää. En syö rautaa ja on välillä kyllä tosi väsy. Eilen oli pakko hakea kokista, että jaksoi...
  16. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Kiva kuulla Kusma, jos teillä solmut vähän aukenisi parisuhteessa. Hyvä, että rohkaistuit sanomaan asiasta neuvolassa. Nyt vaan täytyy jatkaa tuota rohkeaa linjaa, tsemppiä! :) Täytyy vielä sanoa, että ihailen sun positiivisuuttasi, joka noista sun viesteistä aina tulee esiin! Ja vaikka ette ole...
  17. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Ainiin, pelaamisesta vielä. Meillä tuo pelaamisasia ei vielä ole ollut ajankohtainen, kun esikoinen ei ole kahtakaan, mutta varmasti tullaan rajoittamaan. Kyllä lapsen kiinnostus kaikkeen elektroniikkaan on jo selvästi havaittavissa. Teidän ajatukset esim. tietystä pelipäivästä kuulostaa...
  18. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Heippa! Kiva kun pitkästä aikaa jotain elämää täällä! :) Mulla Sonatar ihan sama tilanne kuin sulla. Töitä olisi vaikka kuinka, kaikkea ei ehdi saamaan valmiiksi ja suunnittelen jo, mitä voin vielä tehdä äitiysloman ensimmäisinä päivinä, ainakin neljä ekaa päivää lomasta menee työn touhussa...
  19. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Täällä on ollut tutun kuuloisia kokemuksia ilokaasusta (ahdistaa, tuntuu ettei saa henkeä jne). Mullakin varmaan ongelmana se, että en vaan osaa vetää henkeen muuta kuin ilmaa. :) Esim. tupakkaa en ole koskaan osannut polttaa. Jospa siksi ei toimi?! :O Paraservikaalista en ole kuullutkaan...
  20. T

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Kusma, oli pakko tulla heti kirjoittamaan, kun luin tuon sun jutun. Kuulostaa kyllä tosi ikävältä, mutta ei sentään lainkaan toivottomalta. Ongelmanne ovat varmaan aika yleisiä, ja on hyvä juttu, että ainakin sä pystyt niitä noin hyvin analysoimaan ja haluat tehdä asialle jotakin. Vaikuttaa...

Yhteistyössä