Hakutulokset

  1. miata

    Mitä teet salaa lapsilta?

    Syön iltaisin salaa karkkia :ashamed:
  2. miata

    MIhin lasten päiväunitarve on hävinnyt vuosikymmenten saatteessa?

    Meillä oli ihan sama ongelma esikoisen ollessa päiväkodissa puolitoistavuotiaana. Ihan pienestä pitäen nukkumaanmenoaika on ollut klo 19.30 ja se on sopinut hyvin. Päiväkodissa nukuttuaan ei samoista säännöllisistä iltarutiineista huolimatta nukahtanut ennen puolta yötä ja meillä herätys oli...
  3. miata

    Gallup: Minkä kokoinen tontti teillä on?

    Pientä vaille puoli hehtaaria. Tosin puolet vaan on varsinaisena pihana, toisella puoliskolla on autokatos ja sen takana miehen romut (eli mönkkärit, rokkiralliautot, peräkärryt, ruohonleikkurit, jne...).
  4. miata

    Siis ihan kamalan kiireinen kesä.

    Asenne ratkaisee. Kun ottaa sen pään, että hyvin tässä pärjätään niin ei ole mitään ongelmaa :) Ei se minullakaan aina ole ruusuilla tanssimista kun mies tekee pitkää päivää duunissa ja käy kotona lähinnä vaan nukkumassa oli kesä taikka talvi. Kesälomia on koko meidän 6v yhdessäoloaikana...
  5. miata

    Tosta yhdestä ketjusta tuli mieleeni kysyä, että mitä nimityksiä teillä käytetään lasten kuullen alapäistä?

    Pimppa ja pippeli useimmiten käytössä. Lisäksi meidän tyttökoirilla on toosa :D Takapuoli on pylly, pylppy tai hanuri. 4v tyttö sanoo useimmiten pymppy.
  6. miata

    Muita, jotka joutuvat syömään kovia kipulääkkeitä?

    Ja mikähän mahtaisi olla sellainen ihmeruoka jolla saisi taltutettua tuon niskavamman jälkeisen hermosäryn? Mulla nyt ei mitään kovin tujuja kipulääkkeitä ole (vielä), Panacodilla ja Norflexilla on porskutettu eteenpäin. Tosin on vain ajan kysymys, että milloin on pakko vaihtaa vahvempiin kun...
  7. miata

    Suositelkaa allergialääkettä

    Mulla tehoaa parhaiten Heinix+Benadryl yhdistelmä. Kärsin vuosikaudet keväisin ja kesäisin allergisen nuhan aiheuttamista poskiontelotulehduksista, mutta tällä yhdistelmällä ovat jääneet kokonaan pois :)
  8. miata

    Minkä väriset vuodevaatteet

    Pistaasin väriset Lemmikkimuumi-pussilakanat. Tykkään kovasti :) Ostettu Citymarketin tarjouksesta (25e/setti) vuosi sitten.
  9. miata

    Minkäs rotuisia koiria palstalaisilla on?

    6v Kääpiöpinseri/Kleinspitz ja 14vk Kääpiöpinseri.
  10. miata

    Laulu, joka itkettää

    Souvareiden Kakstoista kurkea saa minulta aina kyyneleet valumaan. Oli viime kesänä pois nukkuneen pappani lempikamppale ja soi myös hänen hautajaisissaan. https://www.youtube.com/watch?v=AstSIZZ2XQo
  11. miata

    Lemmikkisi ja sen ostohinta

    Seropi (kääkkä/kleini) 300e, syntynyt 2/08. Maatiaiskolli 0e, syntynyt 6/10. Maatiaiskolli 0e, syntynyt 5/12. Kääpiöpinseri (ei rek.) 400e, syntynyt 12/12. Kaikki otettu luovutusikäisinä. Mun murut <3
  12. miata

    Muuttaisitko avioero-/kuolemataloon?

    Olen asunut asunnossa johon edellinen asukas tappoi itsensä. Ihan kiva asunto oli, ei mitään pahoja viboja :D Olen myös nukkunut sängyssä johon ex-miehen pappa oli aikoinaan kuollut. Hyvin sain nukuttua. Ehkä jos talossa/asunnossa on koettu erityisen raaka ja väkivaltainen kuolema, silloin...
  13. miata

    Apua! Netflix/Wii

    Hämmentävää... Elokuva oli itsestään vaihtanut suomenkieliselle puheelle sillä aikaa kun etsin ongelmaan ratkaisua netistä :D
  14. miata

    Apua! Netflix/Wii

    Tekniikkanerot apua! Eilen asennettiin Wiille Netflix ja nyt yritin saada lapselle ohjelmaan suomenkielisen puheen, mutta ei ole hajuakaan kuinka se onnistuisi. Netflixin sivujen mukaan pitäisi mennä ohjelmasivulle ja siellä on oikeassa laidassa valikko, mutta kun en pääse koko ohjelmasivulle...
  15. miata

    Triptylin käyttäjät, miten otatte alkoholia?

    Ei mulla ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia Triptylistä ja ihan hyvin uskalsi pari saunasidukkaa ottaa. Jos oli kosteampi ilta tiedossa niin jätin vain ottamatta. Suuta kuivasi jonkin verran ja väsytti ihan tolkuttomasti vaikka otin lääkkeen ohjeen mukaan jo ajoissa ennen nukkumaan menoa...
  16. miata

    Kevätverhot tilattu :)

    Mullakin on uudet verhot, mutta odottavat vielä lyhentämistä :) EIVOR Verhot, 2 kpl - IKEA
  17. miata

    Onko miehelle iso asia paljonko lapsi painaa syntyessään?

    Mihin tämä väite perustuu? Olen itse painanut syntyessäni 3150g. Tyttäreni painoi 4080g ja poikani 4340g. Kumpikaan ei ollut sokerivauva. Toiset vaan kuulemma tekevät reilumman kokoisia lapsia, ei kai siihen itse voi kauheasti vaikuttaa ellei sitten satu rd olemaan.
  18. miata

    Minkä kokoisia talvihaalareita teidän 3.5 v ja 5 v käyttävät?

    Keväällä 4v täyttävällä on ColorKids merkkinen haalari koossa 110 sekä Ticketin 92cm joka on valtavaa mitoitusta. Ticket tosin alkaa jäämään jo hihoista lyhyeksi. Lisäksi on muistaakseni Peuhu merkkinen käytettynä saatu takki+housut-yhdistelmä koossa 110cm.
  19. miata

    Oli kyllä virhe "tehdä lapselle sisarus"...

    No mitenköhän sinun mielestäsi asiat tulisi hoitaa? Meillä tehdään näin ja itseasiassa lähes kaikissa muissakin tuntemissani lapsiperheissä on samat metodit käytössä ja ihan tervepäisiä ihmisiä on kasvanut. Yhden perheen tiedän, missä sisarukset eivät ole lapsena juurikaan riidelleet ja nyt...
  20. miata

    Oli kyllä virhe "tehdä lapselle sisarus"...

    Minusta on tärkeää oppia, että vaikka ristiriitoja tulee niin niistä selvitään ja riidat sovitaan. Ketään ei myöskään saa satuttaa ja anteeksi pyydetään. Vanhempia (ja vieraita) ihmisiä kohdellaan kunnioittavasti. Kavereidenkin kanssa on syytä käyttäytyä ihmisiksi jos haluaa että jatkossa on...

Yhteistyössä