Hakutulokset

  1. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Mun sokeriarvot oli eka 4,9, toka 6,8 ja vika 5,2. Mun mielestä kuulosti (ja kuulostaa edelleen) aika matalilta, mutta ei kai niistä mitään haittaakaan ole? Vauvan liikkeistä sen verran, että missä kohdassa liikkeet tuntuu teillä eniten? Ja missä asennossa vauva on, entä missä kohdassa...
  2. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Kissoista: Meillä oli esikoisen odotuksen ja syntymän aikaan kaksi kissaa, ja edelleen yksi tämän toisen odotusaikana. Mun kokemuksen mukaan kissat on älyttömän kiinnostuneita kaikista uusista esineistä ja tavaroista (esim. vaunut), mutta siitä vauvasta ei ollenkaan. Eli kun se vauvan "haju"...
  3. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Ok, Sanmar, tossa tapauksessahan sillä ei sitten niin väliä ole :) Raskausarpia on mulla ollut teini-iästä lähtien laihtumisen vuoksi ja mukavasti ne on taas tulleet esiin tän toisen raskauden aikana... Mitään stressiä en niistä ota, kun niitä on aina ollut ja tulee olemaan :) Äippäloma...
  4. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Sanmar, missä olet käynyt ultrissa? Eikös se synnäri juuri sen takia pidä päättää jo ekalla neuvolakerralla, että ultra-ajat osataan antaa oikeasta paikasta? Tai näin mä olen ainakin luullut... :)
  5. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Mä oon syönyt Cuplatonia, sitä saa ihan kapseleina aikuisille ja voi käyttää raskauden aikana :wave:
  6. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

    Jospas sitä tännekin aktivoituisi jotain kirjoittamaan... :) Täällä on kelan lappuset saatu, täytelty ja lähetetty eteenpäin. Vielä pitää se raskaustodistus saada vietyä toimistoon... Joku kyseli kaukalo-rattaat-yhdistelmästä. Meillä on tulokkaalle britaxin b-smartit odottamassa, noihin...
  7. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Päivähoitomaksuista sen verran, että ainakin Helsingissä heinäkuu on aina ilmainen (kunhan hoito on aloitettu vii. ed. vuoden syyskuussa) ja muilta kuukausilta, jolloin lapsi on kokonaan pois peritään puolen kuukauden maksu. Tuossa teidän tapauksessa, Jkoo, pitäisi kai mennä sitten korkeintaan...
  8. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Kyllä mä ton mahan littanuuden käytännössä ymmärrän, mullakin maha on "litteä" alhaalta, mutta oon ajatellut että se johtuu lähinnä siitä, että on tuota "maharöllykkää" ollut tossa ennestäänkin :whistle: Mielihalujen suhteen mulla on aika tasainen vaihe. Ällötykset on jääneet pois ja nyt...
  9. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Mullakin on istukka edessä, mutta en usko, että juuri se mahan muotoon vaikuttaa. Kyllähän se kohtu ja vauva kasvaessaan sitä mahaa työntää "eteenpäin" istukasta huolimatta. Viimeksikin oli ihan selvä poikamaha (eli ulkoneva pallo), vaikka istukka oli etuseinässä silloinkin.
  10. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Aivan, tulot lasketaan siis vuoden 2010 mukaan niin kuin oli jo korjattukin... =) Sitten vähän rakenneultrakuulumisia :wave: Vauva oli mahassa perätilassa ja melkoisessa sykkyrässä :heart: Kaikki rakenteet oli niin kuin pitääkin, kooltaan vastasi 20+4 (nyt 20+2). Sukupuolta ei meinattu...
  11. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Kela laskee tulot viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan eli meidän kohdalla vuoden 2009 mukaan. Tai vaihtoehtoisesti viimeisen 6 kk mukaan jos tulot on 20% suuremmat. Veroprosentti voi olla myös pienempi kuin se 20%, jos toimittaa sosiaalietuudelle erikseen lasketun muutosverokortin...
  12. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Moikka vaan kaikille :wave: Neuvolatätinä mulla on sellainen 40+v. nainen. Aluksi ei odotukset hänen suhteen olleet korkealla, olen aika kriittinen vaikka se ei onneksi ulospäin näy, mutta onkin ollut tosi mukava ja ymmärtäväinen :) Sain esim. käydä tällä viikolla kuuntelemassa sydänäänet ja...
  13. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Matte07, jos hiivakuuri ei auta niin vaadi pääsyä labraan antamaan kunnon näyte. Mulla todettiin tällä viikolla emätintulehdus, joka voi aiheuttaa supistuksia, ja johon tosiaan on erilainen lääkitys kuin hiivaan. Raskausajan liikunnasta sen verran, että heti kun saan tämän tulehduksen hoidettua...
  14. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Anita tukivyö oli mulla satunnaisesti käytössä edellisessä raskaudessa ja oli kokoa S. Silloin normi vaatekoko taisi olla juuri sen 38-40. Maikki79, kannattaa ottaa varmaankin se S-koko, kuulemma ei ole vyöstä juuri hyötyä jos se on liian iso. Ultramaksu on muistaakseni täällä HUS:ssakin se...
  15. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Mä oon jo, ninanina, sun kaveri kun oon siellä kesäkuun odottajissa facebookissa. Nimi löytyy sieltä nikkilistauksesta :) Tänään piti käydä kuuntelemassa sydänäänet ja hyvinhän ne kuului :heart: Istukka on terkkarin mukaan todennäköisesti edessä alhaalla ja siksi vaimentaa liikkeet aika...
  16. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Lisää vaan mut siihen pk-seutulaisten ryhmään ninanina :)
  17. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    ninanina, mikä tuo facebookin pk-seutulaisten ryhmä on, siis ketä sinne kuuluu? On visiin mennyt vähän ohi, mutta saattais kiinnostaa :wave:
  18. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Kyllä mä alitajuisesti uskon, että kaikki on mahassa hyvin, vaikka hiljaista on ollutkin. Olen nyt sairaslomalla niin tulee ehkä vähän liikaakin kiinnitettyä huomiota mahaan kun on aikaa kerrankin... Nytkin kyllä parhaillaan jotain pientä vipellystä taitaa tuntua. Onneksi olkoon Aanna...
  19. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Helsinki ei tarjoa vastasyntyneelle yhtään mitään, ihme että edes neuvolakäynnit on ilmaisia :laugh: Mulle on tullut kauhea stressi maha-asukista, kun liikkeet tuntuu kuitenkin tosi harvakseltaan vielä ja ultraankin on viikko... On ehkä pakko käydä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa...
  20. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Ei mullekaan esikoisen aikana tehty mitään synnytystapa-arviota, mutta olen ymmärtänyt, että jossain päin Suomea tehdään ihan automaattisesti tosiaan ensisynnyttäjille. Mä en jotenkin pidä sitä neuvolalääkärin vastaanottoa loppuraskaudessa synnytystapa-arviona, vaan "oikea" arvio tehdään sitten...

Yhteistyössä