Hakutulokset

  1. R

    Päiväkodissa on määritelty aikuisten määrä lapsia kohti. Mites suurperheillä?

    Suhdeluvut muuten menevät niin, että lapsia voi olla neljä alle 3-vuotiasta/kasvatusvastuussa oleva aikuinen ja seitsemän yli 3-vuotiasta/kasvatusvastuussa oleva aikuinen. Esiopetusikäisiä lapsia voi olla 13 yhtä esikoulunopettajaa kohti. Mikäli näitä lukuja ei noudateta, silloin rikotaan lakia...
  2. R

    Töistä pois lapsen sairauden takia 2 päivää, kuuluuko

    Kyllä työnantajan on maksettava useimmissa työehtosopimuksissa se kolme työpäivää palkallista, jos työntekijällä on asianmukainen todistus. Ainakaan en itse tiedä sellaista alaa, missä ei maksettaisi, mutta en kyllä osaa kaikkia työehtosopimuksia ulkoa.
  3. R

    Töistä pois lapsen sairauden takia 2 päivää, kuuluuko

    Kolme työpäivää pitäisi olla palkallisia, sen jälkeen palkatonta. Kyllä sinun siis pitäisi saada palkka noilta kahdelta päivältä. Kysypä asiasta työnantajalta. Meillä pitää myös olla lääkärin tai neuvolan kirjoittama todistus heti ekasta päivästä lähtien.
  4. R

    Irtiotto

    Juu ajattelin myös, ettei nyt joka sanaa tarvitse ottaa ihan niin kirjaimellisesti. Varsinkin kun tekstit aina menevät myös toimittajan suodattimen kautta. Minusta juttu oli ihan asiallinen. Olen myöskin työskennellyt kehitysvammaisten kanssa. Että mikäköhän siiinä jutussa nyt oli niin kylmää?
  5. R

    voiko punaviiniä pakastaa?

    Peesaan edellistä (vieras). Punaviiniruoathan on yleensä sellaisia, jotka vaatii haudutusta kuten kastikkeet, padat, uuniruoat jne. Jos niihin pitkään haudutettaviin laittaa kauemminkin auki ollutta viiniä, ei eroa kyllä maista. Jos taas lorauttaa viinin loppuvaiheessa jotenkin vain hieman...
  6. R

    Nyt "raskautumisvinkit" pinoon. :)

    Tässä yksi ayurveda-ketju, en kyllä tiedä onko sama, josta tässä puhuttiin. http://kaksplus.fi/keskustelu/t944810
  7. R

    Onko toi kala syötävää vielä?

    Miksei uskaltais, jos on ollut kylmässä koko ajan :p
  8. R

    Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivät, mitä oireita teillä oli ja miten selvisi että siitä kyse?

    Kerro lääkärille oireista, mielellään vaikka liiottele vähän jos ei muuten tunnu tehoavan, ja pyydä verikokeisiin pääsyä, diagnoosia ei kannata varmaankaan itse ruveta esittämään. Anna lääkärin tehdä se diagnoosi =) Minulla oli oireina kova väsymys ja kuitenkin samalla univaikeudet, palelu...
  9. R

    40+ so what? (vol. 2)

    Touhis, yvtä sulle!
  10. R

    Kasvissyöjät!!!

    Suosittelen myös esim. Tuija Ruuskan Aurinkomaa -lapsiperheen kasviskeittokirjaa. Hänellä on myös muita kivoja etnisiä kasviskeittokirjoja esim. Etnokasviskeittokirja, Kaiken maailman pastat ja Kasviskarnevaali.
  11. R

    Raskausaikana päiväkodissa työskennelleet

    Minusta päiväkoti on sillalailla eri homma, että jos oot vaikka alle 3 v. ryhmässä niin on tosi vaikea täysin välttää nostelua. Samoin kuin vaikka tietyillä osastoilla sairaalassa tms. Ei tarvii olla edes vaikea raskaus, kun siellä ison mahan kanssa pyörii ja pyllistelee pukemistilanteissa...
  12. R

    G:Mikä on sun suosikki matkailukohde ulkomailla? (ja miksi)

    Olen myöskin Italia-intoilija. Verona on aivan ihana ja romanttinen. Ja Firenze kulttuurin ystävälle, tosi kuuma vain heinä- ja elokuussa ja täynnä turisteja. Mutta aina ihana silti! Pieni Fiesole Firenzen kupeessa, mahtavat maisemat. Lasten kanssa Toscanan maaseutu autoillen ja retkeillen...
  13. R

    miksi marinoidut lihatuotteet on....

    Juu aivan. Sitä oli joku joskus ihan tutkinutkin pesemällä marinoidut suikaleet, jostain kuluttajalehdestä luin. Enemmän sidekudosta yms. on marinoiduissa lihoissa kuin marinoimattomissa. Voipi siis laittaa marinaadipaketteihin heikompilaatuista lihaa=halvempia ruhonosia.
  14. R

    Vinkkejä toivottomille =)

    Kiitos Hillevi ja Mari, pistin myös yvtä teille :heart:
  15. R

    Vinkkejä toivottomille =)

    Mari66 tai Hillevi! Yritän teitä tavoitella tämän ketjun kautta. Kyselisin minäkin noita akupunktion yhteystietoja, jos jompikumpi voisi ystävällisesti laittaa vaikka yksityisviestinä. Mari66, sinulle laitoin yksityisviestiä jo aiemmin, mutta lienetkö huomannut. t. Rva Aniliini
  16. R

    YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

    Poikkean moikkaamaan teitä ja kiittämään kaikista ihanista toivotuksistanne :hug: Onnea plussanneet! En ole ehkä ihan ajan tasalla palstan käänteissä. Sieltä se plussa sitten tömähti mantana, olen todella iloinen puolestasi. Löysimme mukavan uuden kodin viime viikonloppuna ja heinäkuussa...
  17. R

    YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

    Täällä on jo kp 5 menossa. Minut voi poistaa kuumeilulistalta. Pidän nyt aluksi kesätaukoa ainakin. Paljon uutta on tulossa elämäämme kesän ja alkusyksyn aikana. Meillä tulee kesän aikana muutto Itä-Suomeen, joten kaikenlaista tekemistä riittää. Sain elokuun alusta oikein mukavan oloisen...
  18. R

    apuja tänneppäin pääkaupunkiseutulaisilta!!!!

    Fallkullan kotieläintila Malmin pohjoispuolella. Kiva paikka. Ai mutta onkin auki ke-pe 10-18 ja su klo 10-15. Huomasin just, että olette menossa jo tänään.
  19. R

    akupunktiota

    Heti ensimmäisen kerran jälkeen kyllä huomasin eron. Olen käynyt joulukuun loppupuolelta asti. Alussa kävin noin kolme viikon välein. Nykyään käyn siellä suunnilleen kerran kuukaudessa, koska se rentouttava vaikutus on niin mahtava ja nukun tosiaan paremmin. Niskat ja hartiat ei ole juuri...
  20. R

    akupunktiota

    ikuisesti jumissa olevaan niskaan sekä huonoon nukkumiseen. Molempiin auttoi minulla :wave: Hinta lienee hoitajasta ja paikasta riippuen 40-50 e/kerta.

Yhteistyössä