Hakutulokset

  1. A

    isot perheet, kuinka paljon teidän alle 10 vuotiaat tytöt hoitaa pikkusisariaan?

    Tai jo kasvaneet, kuinka paljon hoitivat sisariaat ollessaan alle 10 vuotiaita?
  2. A

    onko lähivanhempi lasten kanssa vain rahasta?

    Alkanut miettimään. Haluaako lähivanhempi asua lasten kanssa vain, jotta välttyy elatusmaksut ja saa rahat itselleen. Uusin juttu on, kun hänellä on loma nyt lasten joululomalla, mutta päättikin viime hetkillä, että lähteekin lomalle ja tuo lapset etävanhemmalle, joka tekee kyseisenä...
  3. A

    mikä 8v lapsella on, kun pelkää kulkea yksin...

    Junaradan ali kouluun, pelkää puhua vieraille aikuisille ja tarvii tukea uusissa tilanteissa? Normaalisti kyllä leikkii kavereiden kanssa, käy kylässä yksin jne.
  4. A

    Lastensuojelun perhekuntoutus, oletko ollut tai tuttusi?

    Mistä syystä olette olleet kuntoutuksessa, minkälaista oli?
  5. A

    onko romantiikkaa ilman seksiä?

    Ajatellaan tilannetta, jossa parin molemmat puolet ovat tyytyväisiä seksittömyyteen ja seksiä ei ole ollut vuosiin tai vain joitain kertoja vuodessa. Romantiikka ei aina johda seksiin, mutta jos seksi kuolee voiko romantiikka silti kukoistaa?
  6. A

    Onko minusta enää parisuhteeseen?

    Haluaisin aloittaa parisuhteen, mutta ongelmana olen minä itse. En halua, et mies joutuu häpeämään takiani. En kehtaa kulkea miehen kanssa jolkisesti, en halua, että kukaan saa tietää miehen olevan kanssani. Haluan suojella miestä, ettei hänen tarvitsisi hävetä minua. Olen tällainen kuin olen...
  7. A

    ujo arka lapsi, jonka kanssa on leikitty vain, kun muita kavereita ei ole ollut.

    Miten onnistunut ihmissuhteet aikuisena?
  8. A

    miksi minusta tuntuu pahalle antaa lapset isälleen hoitoon?

    , jotta saan omaa aikaa välillä. Ja miksi tuntuu pahalle vastia elareita isältä, koska on pakko, kun en yksin pysty heitä elättämään. Miksi en osaa ajatella, että ne on isän velvollisuuksia ja että isä voi oikeasti halutakin olla heidän kanssaan? onko tämä normaalia eron jälkeen?
  9. A

    miten löytää itsekunnioitus?

    Oon aina ollut tämmöinen surkimus, mutta eron jälkeen ex vei loputkin. Olisi mukava aloittaa uusi parisuhde, mutta en pysty, koska olen ihan pihalla itseni kanssa. Onko muita joilla ollut sama ongelma? Miten olette päässeet siitä yli?
  10. A

    oliko keskustelut täälä ennen pidempiä?

    Olen ollut kipeänä ja viikon verran roikkunut täälä ahkeraan vailla keskustelukumppania. En tiedä kuultaako aika muistot vai pitääkö paikkaansa, että ennen asioista väiteltiin ja keskusteltiin sivutolkulla. Nyt tuntuu, että aina kun itse alan päästä vauhtiin muut lopettavat. Muutama avaus on...
  11. A

    mitä on sitoutumiskammo (kyse parisuhteista)?

    Mietin tässä, et olenko sitoutumiskammoinen.
  12. A

    mitö tekisit, jos lapsi irrottaisi turvavyön...

    ja avaisi oven keskellä risteystä? meillä kävi tilanne, jossa kuljin 2 pienimmän kanssa paikasta a paikkaan b. Pysähdyin viimeisiin liikennevaloihin ennen b:tä. Leikki-ikäinen luuli meidän olevan perillä. Kuulin kun isompi kysyi pienemmältä, miksi sulla turvävyö auki. Käskin laittaa takaisin...
  13. A

    kysymys teille, jotka saitte ala-asteella huonoja numeroita

    Saiko huonot numerot teidät lukemaan ahkerammin, jotta numerot paranisivat? Oon nyt miettinyt numeroiden tarpeellisuutta alaluokilla. Itsellä oli ainakin 3 ja 4 luokilla vain käytös 10 ja kaikki muut seiskoja. Silloin seiska oli huono numero, verrattuna nykypäivään ja enemmin ne vain sai...
  14. A

    voiko kirjan palauttaa saman kaupungin eri kirjastoon

    Kuin mistä se on lainattu? Kirjaston sivuilta en vastausta löytänyt...
  15. A

    melomisestako reidet kipeät?

    Tuli viimeyönä melottua 3h moottorivenettä. Kädet oli puhki urakan jälkeen, mutta tänään on reidet jumissa. Luulisi käsien olevan enemmän jumissa, kun ei yöllä reidet yhtään väsyneet... vai tuleeko käsijumi vasta huomenna?
  16. A

    huolisikohan kukaan melkein ehjiä hoitopöytää tai sohvaa?

    Vai kannattaako suorilta pistää paloiksi?
  17. A

    saisiko sossusta rahaa, jotta voisin ostaa mustikat torilta?

    Joka vuosi olen kerännyt pakkasen täyteen mustikoita ja puolukoita. Mutta nyt on thaimaalaiset löytäneet meidänkin lähimetsät, ei taida olla enään vaihtoehtoa saada niitä marjoja muualta kuin torilta.
  18. A

    huomioidaanko sossussa tuloiksi kisakorvaukset tai stipendit?

    Eli lapsen harrastuksiin liittyvät. Stipendi pitää käyttää harrastusmenoihin ja sen saa jälkikäteen rahana ja kisat ensin maksetaan ja sitten haetaan könttänä kaikki takaisin.

Yhteistyössä