Hakutulokset

  1. H

    Kielenpäässä punainen jälki

    Taas näitä viisaita kysymyksiä, mutta onko muut huomanneet vauvalla punaista kielenpäätä, ikäänkuin mustelma olisi kielenpäässä? Voiko johtua siitä että 2 terävää hammasta puhjennut alas ikeneen ja tyttö 8kk rassaa niitä kielellään??
  2. H

    Vauvan 7kk levottomat yöt!

    osaattekos neuvoa mistä vois johtua kun tyttö nukkuu niin levottomasti? syö riisipuuroa ja iltamaidot 19.30 maissa ja menee yöunille, mutta jo puolenyön jälkeen saa tunnin välein nousta laittamaan tuttia kun se siellä veuhtoo ja inisee....Eka hammas tuli 2vko sitten alas, tekisikö nyt sitä...
  3. H

    Pulauttelu

    Hei, tyttöni 6,5kk on alkanut pulauttelemaan aika paljon...joka aterian jälkeen parin tunnin sisällä, pulautuksia tulee ainakin 3...en ole edes varma onko kyse pulautuksesta vai oksennuksesta.. Mistähän voi juhtua? Meillä syödään, aamulla 8 maissa puuroa n. puoli purkkia = 1dl ja maitoa...
  4. H

    6kk rytmit ja ruokailut

    Hei, meillä nyt seuraava rytmi: 8.30 puuroa tai velliä + korviketta 10.30-11.30 unet 11.30-12 lihasosetta 1/2 purkkia + korviketta 13.00-14.30 unet 14.30-15 korviketta 16.30-17.30 unet 17.30-18 hedelmäsosette 1/2 purkkia + korviketta 20.30-21 velliä + korviketta Ihan hyvä rytmi...
  5. H

    Yliväsymystä vai mitä (6 vko vauva) ?

    Heips onko muilla vastaavaa, päiväsaikaan vauva 6 vkoa nukkuu tosi huonosti...ruoan jälkeen jää hereille, ei viihdu sitterissä tai missään, kitisee vaan, ei siis kunnolla huuda vaan kitisee, sylissä viihtyy hetken, jopa nukahtaa, ja kun koittaa siirtää sänkyyn, herä taas...saattaa jatkua koko...
  6. H

    vauvan kehitys

    Moikka, onko kellään tiedossa hyvää linkkiä, josta näkisi vauvan kehitysasioita kuukausittain eli mitä ''uutta opittavaa'' tulee joka kuukausi, osaisi sitten itsekin seurailla jne...? :hug:
  7. H

    vauvan silmästä

    hei huomasin juuri että tytön (3vko) silmässä, verkkokalvon pinnalla on ikäänkuin naarmu...mut ihan kuin se vaihtaisi paikkaa, ihan kuin siinä olisi piilolinssin reuna tms....tiedättekö mitävoisi olla? voiko vauvan verkkokalvolla olla vielä jotain 'ainetta'' tms?
  8. H

    Vastasyntyneen uni

    Miten teillä vastasyntynyt nukkuu? Täällä mennään n. 1-3h välein uneen, herätään välillä vaan syömään. Nyt on parina iltana ollut sellaisia valveillaoloaikojakin pari tuntia...Nyt helteellä heräilee jopa 0,5h välein.
  9. H

    kakka syötön aikana....

    vaihdatteko vauvelille vaipan, jos se vaihdettu ennen syöttöä ja sitten kakka tulee syötön aikana? :o
  10. H

    Kuinka usein syöttää?

    Hei, olen ymmärtänyt että vauvalle voi aina tarjota ruokaa kun esim. heräilee....ainakin meillä hamuilee ja maiskuttelee ihan älyttömästi...Voiko tästä olla haittaa eli siis ylensyöttää? Varsinkin nyt kun näyttää etten saa imetettyä, niin annan pullosta vuoroin omaa maitoa (sikäli mikäli oon...
  11. H

    Useita kysymyksiä vasta-alkajalta :-)

    Hei, minulla olisi muutama kysymys, varmasti tyhmiäkin =) mutta minulle uusia asioita...Voisitteko hieman autella? :flower: 1. vauvalla usein hikka, mistä johtuu? 2. vauva on nyt 1vkon ikäinen, kakka on edelleen vihreätä, olen imettänyt osin, osin antanut korviketta (nan1)? Pitäiskös...
  12. H

    Imetys vai pulloruokinta?

    Hei, meillä 7pv vanha tyttö kotosalla, eilen kotiuduttiin =) Alku oli hieman hankala - tytsy joutui tulehduksen vuoksi lastenosastolle, josta pääsi vasta eilen. Siellä häntä ruokittiin korvikkeella pullosta, pari kertaa koetin imettää ja sain pieniä määriä tulemaan. Nyt maitoa heruu ja...
  13. H

    Kohdunsuun tilanne

    Heippa tänään lääkärissä kohdunsuun tilanne oli seuraava: Pehmeä 1,5cm Kiinni Voiko tästä päätellä mitään synnytyksen ajankohdasta? Tyhmä kysymys, mutta mulle nuo ei kerro niin kauheesti....on se ainakin lyhentynyt, ja muuttunut pehmeäksi... Mulla on ollut sellaista menkkamaista...
  14. H

    Kotiintulovaatteet, LA 26.7 ?

    Moikka =) taas kaipaisin neuvoja...mietin mitä vauvalle kotiintulovaatteiksi, heinäkuun lopussa on laskettu aika, eli suht lämmintä kai on. Olin ajatellut sellaista pitkähihaista bodya alle, ja päälle sellainen ''fleece-puku'', ehkä hieman ohuempi kuin oikea fleece, siinä on huppari ja...
  15. H

    Mahan laskeutuminen

    Koska mahan ''pitäisi''laskeutua? Musta tuntuu ja näyttää että mulla on laskeutunut masu.... :o Oon rv 35 + 3...Enteileekö se jotain, synnytystä jo? Vai kuuluuko asiaan näillä viikoilla?
  16. H

    Bakteereja virtsassa?

    Heips, taas tulen kysymyksineni :ashamed: ... Mulla oli eilen taas neuvolassa valkuaista virtsassa, turvotus on kova, paineet kuitenkin ok. Sain lähetteen äitiyspolille tarkempiin tutkimuksiin raskausmyrkytyksen varalta, mutta samalla sitten lähetteen u-bakteeri virtsaviljelyyn...
  17. H

    Raskausmyrkytys mutta matala verenpaine?

    Heips onko jollain kokemusta raskausmyrkytyksestä, jossa ei verenpaine kohonnut? Mulla kova turvotus ja valkuaista virtsassa. Ei päänsärkyä, kuin yhtenä yönä. Valopalloja näkynyt kahtena päivänä...?
  18. H

    Petauspatja?

    Tarviiko pinnasänkyyn hankkia normaalipatjan lisäksi petauspatja? Oon nyt ostanut vaan normaalipatjan, peiton ja petivaatteet...
  19. H

    Kassi sairaalaan

    Heips, mitä kaikkea kannattaa pakata ''lähtökassiin'' valmiiksi, muuta kuin vauvalle kotiintulovaatteet? :flower: :hug:
  20. H

    Turvoituksesta....

    Heips, kysyisin hieman neuvoja... Mulla menossa rv 32 + 4 ja yhtäkkiä ilmaantui eilen kova turvotus, etenkin jalkoihin, jalkapöydät on ihan pulleat ja paksut - hyllyy oikein nestettä...ja pohkeesta alaspäin koko jalat on ihan pökkelöt! Sormissakin on turvotusta, sormukset jouduin ottaa...

Yhteistyössä