Hakutulokset

  1. T

    Mitä tehdä vanhemman lapsen hoitopaikan suhteen, kun toinen lapsi syntyy?

    Moikka! Tästä ei nyt sitten tartte tulla mitään tappeluketjua eri hoitomuotojen paremmuudesta, vaan haluaisin ennemminkin käytännön vinkkejä seuraavaan asiaan...jotta osaisin vähän tehdä päätöksiä mitä teen meidän neidin päiväkotipaikan kanssa. Eli: meille syntyy huhtikuussa toinen lapsi...
  2. T

    Hämeenlinna!

    Nyt täällä näitä kaupunkeja huhuillaan, niin löytyykö täältä Hämeenlinnalaisia äiti-ihmisiä? Ollaan muuttamassa sinne ja uudet tuttavuudet on aina paikallaan...Laittakaa vaikka yv:ta jos bongaatte tän. Meitä muuttaa minä (26v.), mies, lapsi ja kaksi koiruutta.
  3. T

    Onko tavallisten maitotuotteiden suositusikä...

    10kk ravitsemuksen vai allergian takia? Ajattelin vaan, kun neiti on kohta 9kk ja ajattelin, että josko voisi jo syödä kotiruokia missä on tavallista maitoa. Olen parina päivänä antanut raejuustoa, eikä mitään oo tullu. Ei ole ollut millekään allerginen ja toki korviketta juo tuonne 10kk...
  4. T

    Te, jotka trimmaatte itse koiranne...

    ...Kertokaas mulle joku tosi hyvä trimmeri ja mistä ootte hankkinu. Olisin menossa uutta ostamaan...iso investointi köyhälle, joten vinkit asiasta jotain tietäviltä otetaan vastaan.
  5. T

    Kuka lähtee leikkipuistoon tunnin sisään?

    Minä....!!Ja tuo törkymöykky...
  6. T

    Miten/milloin teillä on loppunut ulos nukuttaminen, vai onko ollenkaan?

    Elikäs...meidän neiti on nyt 7,5kk ja yhä vaan näihin päiviin asti nukkunut tyytyväisenä yhdet päikkärit ulkona. Noh...nyt viimeaikoina se on saanut kauheita itkukohtauksia, kun vien ulos nukkumaan. En saisi poistua näköpiiristä ja koko ajan pitäisi hytkyttää vaunuja (tätä ei oo ennen kaivannu)...
  7. T

    Taas kerran vauvan ruuista (5kk)

    No nih. Sanokaas mulle, mitä kiinteitä teidän 5kk syö... Kun meillä on nyt kaurapuuro aamulla, lounaaksi kasvissose (aloitan tänään lihan), välipalaksi hedelmää ja illalla marja/hedelmäsose koska siihen tulee sitten kaurapuuro/joku muu puuro kunhan tuota aamupuuroa on mennyt jonkin aikaa...
  8. T

    Ei koirista vaan omistajista...HERMO MENEE!

    Elikäs...meillä on kaksi koiraa, joten olen koiran omistaja itsekin. Asutaan puistoisella kerrostaloauleella eli koiria ja omistajia täälläpäin riittää. Mutta ei hemmetti...ei se että omistaa koiran tarkoita sitä, että on aikaa jäädä juttelemaan niitä näitä joka ikisen kusettajan kanssa. Mua...
  9. T

    Hoitovapaan tulorajat?!?

    Mistähän sais selville, että paljon hoitovapaalla saa tienata, jotta vielä saa Kelasta rahaa...? ajattelin vaan, että eikös jotain töitä voi sen aikana keikkaluontoisesti tehdä...Pitäis jo vähän suunnitella, että miten meillä tullaan toimeen sit kun vanhempainvapaa loppuu ja ei tuota tyttöä...
  10. T

    Mitä teidän 4-5kk ikäiset osaa...entäs katsekontakti?

    Moikka! Niin...tässä kun kotona tuon 4,5kk ikäisen neidin kanssa touhuilee, niin tulee miettineeksi kaikenlaista. Eli kertokaa mitä teidän 4-5kk ikäiset osaa... Meillä tuo kääntyy vaan vasemman kautta mahalleen, vaikka millä houkuttelis...no en mä siitä ole ole huolissani. Nyt jo välillä...
  11. T

    Veroasioista minäkin kyselen...

    Elikäs...nyt kun tuli noi uudet verokortit, joissa oli veroprosentti, niin onko se siinä vaan sitä ajatellen kun palaa töihin? Eikös vanhempainrahakaudella mene verotus automaattisesti...öööh...ymmärsikö joku? Siis tartteeko mun tehdä asialle jotain...siis tolle veroprosentille...?
  12. T

    On se kumma juttu...

    Mies on kipeenä ja ajattelin, että vien vauvan hoitoon niin ei tartu + saan itselleni vähän vapaata. Koko päivän oon kuitenkin ollut ihan pistoksessa kun en oo tehny mitään järkevää...eli on ollu aikaa ikävöidä neitiä koko ajan. Kyllä sillon kun tekemistä riittää tai on kivaa menoa, niin en...
  13. T

    Välikausihaalarista!

    Kertokaas viisaammat kuinka paljon sellanen 7-9 kuukauden ikäinen mönkii ulkona...eli kuinka vedenpitävää/kestävää haalaria kannattaa ajatella kevääksi.(maalis-toukokuun keleille...)Meillä on Reiman likaa ja vettä hylkivä haalari...ei siis reimatec. Pärjätäänkö? Kokemuksia myös kyseisestä...

Yhteistyössä