Hakutulokset

  1. S

    Kuivaksi opettelusta

    Meidän tyttö alkoi 1,5-vuotiaana kieltäytyä vaipasta. Ilman vaippaa ollaan oltu nyt pari kuukautta (nyt hän on siis 1v8kk). Erikoista on, että hän oppi yö- ja päiväunikuivaksi heti, mutta päivisin vahinkoja sattuu edelleen. Hän muistaa hyvin harvoin itse mennä potalle. Me joudumme edelleen...
  2. S

    Yösyötöt vihdoinkin ohi

    Meidän vuoden ikäinen lopetti viikko sitten yömaidottelun ja samalla loppui imetys kokonaan. Tähän asti öisin lapsen herätessä, nostin hänet meidän sänkyyn, jossa hän sai rintaa ja nukahti sitten viereemme. Nyt hän nukkuu yönsä omassa sängyssään. Se on tietysti ihan hyvä, mutta välillä olisi...
  3. S

    Imetyksen lopetus

    Onko ketään, jolla imetyksen lopetus on ollut hankalaa? Tuntuu, siltä, että kaikkien lapset lopettavat itse maidon vaatimisen tai imetys loppuu muuten helposti. Lopettelen nyt meidän vuoden ikäisen imetystä. Imetyskertojen vähennys meni ihan helposti, mutta näistä viimeisestä parista kerrasta...
  4. S

    10kk ja syömälakko

    Missä vaiheessa täytyy huolestua lapsen syömälakosta? Meidän 10kk:n ikäinen on lakkoillut nyt neljä päivää. Ainoastaan rintamaito ja aamu- ja iltapuurot menevät alas. Ja välillä välipalaksi hieman marjasosetta. Lounaasta ja päivällisestä kieltäytyy kokonaan. Puhkeamassa on juuri molemmat...
  5. S

    Hammas puhkesi kesken tassuttelun

    Aloitimme viikko sitten vierottamaan lastamme yösyömisistä ja rinnalle nukahtamisesta. Mieheni hoiti tassuttelun ja minä olen seurannut sivusta. Vierotus sujui yllättävän helposti. Muutamassa päivässä oltiin jo siinä tilanteessa, että lapsi nukahti yksin tyytyväisenä sänkyyn miehen makoillessa...
  6. S

    Korkea pulssi loppuraskaudesta

    Kävin tänään neuvolassa ja pulssi oli 130! Kaikki muut arvot olivat normaaleja ja vauvalla kaikki hyvin. Olen nyt rv37 ja neuvolassa sanottiin, että korkea syke on ihan normaalia loppuraskaudesta. Oikeastaan olen huomannut, että viimeisten viikkojen aikana aina ajoittain sydämen syke kiihtyy...
  7. S

    Jalkaterät kovilla (rv35)

    Viimeisen viikon ajan ovat jalkateräni olleet tosi arat ja verisuonet varsinkin iltaisin tosi pullistuneita. Turvotusta ei kuitenkaan liiemmälti ole. Vaiva loppuu nilkkoihin. Jalkaterät ovat suorastaan pelottavan näköiset iltaisin, kun verisuonet pullottaa. Varmaankin vauva ja kohtu painavat...
  8. S

    Kohtu painaa keuhkoja???

    Olen rv 33 ja viimeiset pari päivää on ollut vaikeuksia hengittämisen kanssa. Tuntuu, että joudun huokailemaan koko ajan ja että hengittäminen vaatii enemmän töitä. Aivan kuin keuhkot olisi menneet kasaan. Onko muilla vastaavaa?
  9. S

    Pahoinvointi palasi

    Olen rv 27 ja pahoinvointi on palannut kuvioihin. Alussa voin pahoin rv 17 asti ja nyt on taas pari viikkoa aina silloin tällöin ällöttänyt. Onneksi en sentään oksenna, vielä. Soitin asiasta neuvolaan ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Veriarvot hyvät, painoa tullut sopivasti jne...

Yhteistyössä