Hakutulokset

  1. T

    Suositelkaa tukevia imetysliivejä!

    Mulla on monet imetysliivit (Bravadoa, Triumphia ja Lindexin liivit), mutta yhdetkään ei ole enää hyvät. Bravadon liivit olivat imetyksen alussa hyvät ja tukevat, mutta kaikki ovat jo jääneet isoiksi. Mulla on kahdet kaarituelliset Triumphit, mutta kangas on ohutta, ja rinnat roikkuvat...
  2. T

    pyykinpesuaine vauvan pyykkiin

    Missäs vaiheessa vauvan pyykin voi pestä miedosti hajustetulla pyykkiaineella? En yhtään muista miten tein esikoisen aikaan. Vauva on kohta 7kk ja pesen koko huushollin pyykit hajustamattomalla aineella. Ois kiva saada vähän tuoksua vaatteisiin. :)
  3. T

    Perhepedistä omaan sänkyyn, kokemuksia

    Meillä näköjään nukutaan perhepedissä vauvan kanssa. Esikoinen nukkui vauvasta asti pinniksessä, öisin syötin sängyssä, ja siirsin pojan jatkamaan uniaan. Vuoden iässä poika siirrettiin omaan huoneeseen, pois pinniksestä, ja on siitä asti nukkunut itse. Kuopus-tyttömme on nyt 4,5 kk, ja...
  4. T

    2kk ikäisen tutille/pullolle opettaminen

    Enpä olisi uskonut, että juuri kun esikoinen on vieroitettu tutista, niin tulisi päinvastainen taistelu, eli kuopuksen opettaminen tutille! Vauveli on nyt 2kk ja täysimetyksellä. Tarjosin tuttia eka kerran reilun 3vkon iässä, ohjeiden mukaan, kun halusin välttää imuoteongelmat... Tähän mennessä...
  5. T

    Tutista luopuminen, väärä ajankohta...

    Meidän poika on 1v8kk, ja mitä enemmän ikää tuli, sitä enemmän oli tutti suussa. Viikko sitten pojan tutti tippui maahan, ja kun hän näki hiekkaisen tutin, ei hän kelpuuttanut sitä vaan irvisti ja sanoi hyi. Mieheni mielestä tämä oli sopiva tilaisuus jättää tutti kokonaan pois. Niinhän se oli...
  6. T

    Miten jaksaa uhmaikäisen kohtauksia?!

    Hei! Pojallemme (1v8kk) iski viikko sitten uhma. Perheeseemme syntyi uusi vauva, ja aluksi kaikki näytti oikein hyvältä. Esikoinen on ollut positiivisesti kiinnostunut vauvasta eikä ole osoittanut mustasukkaisuutta. Oltuamme vauvan kanssa viikon kotona, alkoi esikoiselle tulla...
  7. T

    Miksi imukupista "traumoja"?

    Minulla jouduttiin esikoisen synnytyksessä käyttämään imukuppia, kun vauvan sydänäänet laskivat. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin. Välilihaa leikattiin ja emättimeen tuli repeämiä. Haavat paranivat aikanaan, eikä niistä ole jäänyt mitään ongelmia. Sairaalassa kotiinlähtötarkastuksessa...
  8. T

    ponnistuskivut

    Toinen synnytys lähestyy, ja vauvan terveyden ohella mielessä on tietysti omien kipujen kokeminen ja sietäminen. Ekassa synnytyksessä sain valtavien ja yhtenäisten kipujen jälkeen epiduraalin, joka vei kivut pois, joskin tunsin supistukset. Ponnistusvaihe oli siis myös kivuton ja lisäksi...
  9. T

    Odottavia opettajia, jotka hoitovapaalla?!

    Haen siis henkilöitä, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä, eli hoitovapaalla lapsen kanssa, ja uusi äitiys/vanhempainvapaa on alkamassa. Mä en siis tajua näitä Kelan asioita. Tässä mun tarina: Hain aikanaan hoitovapaata 31.5.08 asti, ja tarkoitus oli jatkaa vapaata kesäloman jälkeen...
  10. T

    Linea negra ja nännien tummuminen

    Hei! Tällaiset oletetut tyttö/poika-oireet on aika mielenkiintoisia musta ainakin. Minun esikoinen on poika, ja tietysti nyt toisen raskauden aikana haen yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia edelliseen raskauteen. Nyt ainakin mahan kasvu on ollut hitaampaa ja masu on siis pienempi kuin pojasta...
  11. T

    Hiivaako?

    Voisiko joku kertoa kokemuksia hiivatulehduksesta...? Kun mulla ei ole koskaan ollut, mutta nyt suuresti epäilen, että on. Olen raskaana viikolla 27 ja eilen tuntui alapäässä kutinaa ja pissatessa vähän kirvelyä. Iltasella vasta tajusin vilkaista peilin kanssa alapäähän, ja (sori iljettävä ja...
  12. T

    kesken hoitovapaan äitiysvapaalle

    Minulla on sellainen tilanne, että olen hoitovapaalla 31.5. asti. Uusi äitiysvapaa alkaa kuitenkin 9.5. eli kesken hoitovapaan. Minulla on vakituinen työpaikka, virka (josta olen siis virkavapaalla), ja minulla olisi oikeus saada palkallisena äitiysvapaan 72 ensimmäistä arkipäivää. EU:n...
  13. T

    1-vuotiaan hampaissa keltaista

    Meidän n. 14 kk-ikäisellä pojalla on (vasta) kuusi hammasta, kaksi ylhäällä ja neljä alhaalla. Ekan hampaan puhkeamisen jälkeen pojan hampaat on harjattu aamuin ja illoin, pelkällä vedellä. Nyt olen huomannut, että ainakin alahampaiden takapuolella on keltaista, kuin hammaskiveä. Voiko se olla...
  14. T

    1-vuotias pissaa öisin PALJON

    Hei! Meidän reilu 1-vuotias poika pissaa öisin niin paljon, että lähes joka yö yöpuku on märkänä, kun vaippa ei enää ime pissaa. Punnitsin viimeöisen vaipan, niin painoi lähes puoli kiloa! Käyn aamuöisin vaihtamassa pojan kuiviin. Olemme käyttäneet Pampersin housuvaippaa, kokoa 5. Viime yönä...
  15. T

    lahkeessa roikkuva 1-vuotias

    Poika täyttää viikonloppuna vuoden, ja jo parisen kuukautta on ollut sellaista, että poika roikkuu lahkeessa ja sylissä ja kitisee ja itkee. Hyviäkin päiviä ja hetkiä toki on, ja poika malttaa leikkiä itsekseen hyvänkin aikaa. Tunnen itseni toisinaan tosi väsyneeksi, kun en saa juuri mitään...
  16. T

    Minkä ikäisenä potalle?

    Minkä ikäisenä olette alkaneet harjoitella pottahommia lapsen kanssa? Miten olette onnistuneet?
  17. T

    eroahdistustako, 8kk

    Liittyykö tämä nyt eroahdistukseen vai mitä tämä on, kun poika on ruvennut kiukuttelemaan ihan tosissaan. On päiviä, ettei millään olisi lattialla leikkimässä, mutta kun ottaa syliin, niin kiukuttelu jatkuu. Välillä saa ihan kovan itkukohtauksen. Heittäytyy sylissä taaksepäin, vääntyilee ja...
  18. T

    vauva hylkii rintaa, äiti haluaisi imettää!

    Poika on nyt 8,5kk ja kiinteitä on syöty kohta kolmisen kuukautta. Poika on aina syönyt paljon tissiä, ja vaikka kiinteitäkin meni jo 4-5 ateriaa päivässä, söi poika siihen lisäksi tissiä 5-6 kertaa päivässä (yösyönnit on jättänyt jo pois). Viime viikolla tapahtui käänne. Poika ei huolinut...
  19. T

    Itsetehdyt soseet ja pakastus

    Valmistan itse pojan (8kk) kasvis- ja lihasoseet. Keitän ja soseutan ison määrän kasviksia kerralla ja pakastan nokareina. Olen keittänyt perunaa ja porkkanaa, joiden sekaan olen vuorotellut parsakaalia, kukkakaalia ja kesäkurpitsaa. Lihat olen keittänyt, hienontannut ja pakastanut erikseen, ja...
  20. T

    leipäpalojen mutustelu

    Minkä ikäiselle olette antaneet leivänpaloja mutusteltavaksi? Ja mitä leipää? Tänä aamuna annettiin pojalle (kohta 8kk) pieniä ruisleipäkuutioita (Realia), että saa harjoitella pinsettiotetta. Sittenpä siinä kävi niin, että poika alkoi yskiä, kakisteli, hetkeen ei meínannut saada henkeä mutta...

Yhteistyössä