Hakutulokset

  1. H

    Onko teistä kohtuutonta pyytää miestä

    menemään vasektomiaan, kun hän on se joka on 100% varma ettei enää ikinäkoskaan halua lisää lapsia? Olen näissä meidän ehkäisy-keskusteluissa jäänyt siihen käsitykseen, että minun pitää ehkäisystä huolehtia jonnekin vaihdevuosiin asti, hän ei halua vehkeitään leikeltävän.
  2. H

    Allergisten lasten vanhemmat, kysymyksiä teille.

    Miten allergiaoireet ilmenivät teidän lapsella? Minkä ikäisenä? Oliko kyseessä ruoka-aineallergia vai eläinallergia? Kiitos vastauksista. Kaverin puolesta tiedustelen, kun hänen vauvallaan on kasvoissa punaisia näppylöitä, lähinnä otsassa. Vauva myös pulauttelee aamuisin voimakkaasti...
  3. H

    Mitä teillä syödään tänään?

    Siinähän se kysymykseni jo tulikin :D
  4. H

    Sipulinhajun poisto

    Millä ihmeellä saan sipulin hajun pois pakastimesta??? Pilkoin sipulia valmiiksi pakastuspusseihin kun sain niin suuren määrän että eivät olisi säilyneet. Ilmeisesti joku pussukka oli huonosti kiinni ja nyt pakastin käryää ja pahasti :headwall: Pakastepussit suljin kaikki uudestaan...
  5. H

    Kännykkä kyssäri

    Puhelimesta pimeni näyttö, takuuta jäljellä joten pitäis mennä sillä, muttamutta.. Ostin puhelimen toiselta paikkakunnalta ja en viittis puhelinta sinne asti kiikuttaa. Kotipaikkakunnalla ei ole saman ketjun liiketta, josta puhelimeni ostin. Voinko viedä sen kuitenkin paikalliseen...
  6. H

    kuukautiskierron pituus

    Kuinka lyhyt kuukautiskierto voidaan vielä katsoa ns "normaaliksi?
  7. H

    Eikö tupakoitsijoilla oo mitään omatuntoa

    Tossa ikkunasta juuri katselin kun huomasin että lunta satelee ja sitä ihailin kunnes näin jotain vähemmän ihanaa... Äiti laittoi vauvan autoon turvaistuimessa ja syttytti sitten tupakin ja hönkäili savut suoraan sisälle autoon vauvan päälle :o Ei sit voinut astua muutamaa askelta...
  8. H

    Onko muitten 7-8kk vaavelit tämmöisiä?

    Täällä meidän neiti 7½kk on koko ajan kähisemässä, missään ei oo hyvä olla 5min kauempaa, mikään tekeminen/lelu ei jaksa innostaa hetkeä pidempään.. Sylissäkin vaan viuhtoo, ei oo kiva olla.. Neiti ei vielä itse liiku, mieli kyllä vissiin tekis.. Koko ajan sais olla keksimässä jotain uutta...
  9. H

    Nyt taitaa järjenvalo hiipua lopullisesti tän äitin päässä

    Näin viime yönä aivan kamalaa unta, pahinta ikinä.. Unessa lapseni (tyttö 7kk) oli sairaalassa ja sai jonkin kohtauksen ja oli kuolemaisillaan :o :o :o Itse huusin,itkin unessa ja en saanut kauhultani kunnolla henkeä. Tytölle sain itkultani soperrettua että et saa mennä pois, äiti...
  10. H

    "alilämpöä"

    Mistä voi johtua kun reilun viikon verran ollut kylmä vaikka ois mitä päällä ja kuumemittari näyttää 35.3-35.8 eli kuumetta ei tod. oo.. Kuumeessa kun yleensä on kylmä.. Pari viikkoa sitten oli korvatulehdus johon söin antibioottikuurin, mutta eikai se noin vaikuta tai ainakaan enää luulisi...
  11. H

    Hormonihäiriökö???

    Eli kuukautiskierto pitäis olla ovulaation kohdalla ja tulikin kuukautiset :o Just oli, kierrolle tuli mittaa 13pvä :o :o Ikänä ei oo ollut ongelmia kierron suhteen, paitsi nyt.. Edellisen raskauden jälkeenkin ehti tulla säännöllisesti 4 kertaa.. Muilla kokemuksia?
  12. H

    Kun 4-vee ei halua piirtää (neuvola naputtaa)

    Oltiin keväällä 4-vuotis neuvolassa ja muuten meni hyvin mutta poika ei osannut piirtää juuri muuta kuin ympyrän niistä jutuista mitä piti tehdä. Sanottiin että harjotelkaa kotona ja tarkastus 4½ vuotiaana joka olisi ensi kuun lopussa.. Mutta äitillä on tullut harmaita pää täyteen kun...
  13. H

    Vinkkejä itse tehtyihin ruokiin (6kk vaavelille)?

    Siinähän se kyssäri jo olikin, eli mitä tarjota kohta puolivuotiaalle? Pyrin itse tekemään ruoat, ja nyt reseptejä kaipailen.. Nyt ollaan syöty erilaisia hedelmä- ja marjasoseita, peruna-liha-kasvis-soseita ja kaurapuuroa. Miten esim. riisiä ja makaronia? Mitään karkeampaa ei olla vielä...
  14. H

    Vanhemmat yön yli poissa

    Elikkäs oltais miehen kanssa lähdössä laivalle viikon päästä, ja tarkoitus olisi päästä matkaan ilman lapsia.. Poika menee mummolaan ja pärjää varmasti, mutta tyttelin (kohta 5kk) pärjääminen mietityttää.. Jää kotiin kummitädin kanssa jota näkee päivittäin ja osallistuu tytön hoitoon jonka...
  15. H

    rintamaidosta

    Onko ihan normaalia että rintamaito on "vihertävää"?? Pulloon pumpattu maito hetken jääkaapissa oltuaan on esim. korvikkeeseen verrattuna haaleanhaaleanvihreää.. Ja rasvat on erottuneet pinnalle.. Mielestäni ei ennen ollut tuon väristä.. Ihmetyttää vaan mistä voisi johtua?
  16. H

    vellien aloitus

    Mites olette aloittaneet vellien antamisen? Ajattelin aloittaa maissivellin, ja peruna-porkkanavellin antamisen yötä vasten jospa tyttö nukkuis vähän pidempiä unia.. Kannattaako ensin kokeilla sekoittaa maidon sekaan vähän ja mieluiten päivällä vai uskaltaako antaa suoraan sellaisenaan...
  17. H

    Muita vauvoja jotka ei viihdy mahallaan?

    Elikäs meitin typy 4kk ei viihdy viittä minuuttia kauempaa mahallaan.. Toisinaan jopa tuo 5 minuuttia ei onnistu.. Huvittavinta tässä on se että osaa jo kuitenkin itse kääntyä mahalleen, mutta kun ei viihdy niin eihän sitä viitsi harrastaa :headwall: Mietityttää vaan että miten onnistuu...
  18. H

    Missä viipyy kuukautiset??

    Kysymykseni ei ehkä ole ihan oikealla aihealueella tänne sivustolle, mutta ajattelin että täällä kuitenkin imettäviä äitejä niin.. Eli kuukautiset alkoivat melko pian jälkivuodon loppumisen jälkeen (synnytys 3.4, sujui hyvin jne.) Jälkitarkastuksessakin kaikki ok.. Ja nyt jo kahdet menkat...
  19. H

    Onko mitään ehkäisyä

    minulle joka ei halua mitään hormonaalista ehkäisyä ja kuparikierukkaa? Selibaatissako siihen asti kunnes haluaa taas raskautua?? Kondomi käytössä nyt, mutta mies ei niin innoissaan sen käytöstä pitempi aikaisena ehkäisynä..
  20. H

    Kakka kysymys

    Meidän kohta kaksi kuukautta vanha tytteli on nyt päättänyt pantata kakkaa.. Edellis kerrasta on nyt viikko kulunut.. Kuinkahan kauan vauva voi olla kakkaamatta? Kuumemittari konstia kokeilin aamusella, mutta ei auttanut.. Vinkkejä millä saisi kakan tulemaan.. Tyttö ei näytä...

Yhteistyössä