Hakutulokset

  1. B

    kuulosuojaimet vauvalle

    Minkälaisia kuulosuojaimia on tarkoitettu vauvoille? ja mistä niitä saa? käykö tavalliset korvatulpat? täytyykö ne olla jos ei mene lähelle lavaa vaan kuuntelee kauempaa? (vauvalla ikää 12 kk)
  2. B

    Monelta teidän vauvat herää?

    Mun 11 kk herää klo 5-7 välisenä aikana (harvoin nukkuu yli klo 6) Tänään herättiin sitten jo klo 5 |O Olen todella väsynyt ja kiukkuinen aamulla, kun väsyttää ihan p**sti. Vauva käy nukkumaan jo 19-19.30, eikä sitä saa pidettyä hereillä kauempaa. Miten saisin muutettua unirytmiä, että kävis...
  3. B

    Mitä olette tarjonneet lasten synttäreillä?

    Minkälaisia tarjottavia teillä on olut pienten lasten synttäreillä, joissa on pääasiassa aikuisia? Lapsen ekat synttärit olis tulossa ja pitäis keksiä jotain hyviä tarjottavia (muutakin kuin kakkua)
  4. B

    Hiusten blondauksesta

    Haluaisin blondata hiukseni. Nyt mulla on ruskeat hiukset, joissa vaaleita raitoja. Minkähänlainen lopputulos tulee, jos värjään kaupasta ostetulla Schwarzkopfin poly blondella, ultra plussalla (erittäin vaalea). Yleensä käyn kampaajalla värjäyksessä, mutta nyt en ehdi/raaski. Pelottaa meneeks...
  5. B

    Miksi vauva nukkuu niin levottomasti?

    Osaako joku sanoa, miksiköhän vauva (10 kk) nukkuu yöt nykyään kauhean levottomasti, vaikka ennen nukkui hyvin? Jatkuvasti, 1-2 tunnin välein alkaa itkemään ja rauhoittuu, vasta kun antaa tutin tai maitoa. Hän on alkanut nyt ottamaan muutamia askelia ilman tukea. Voisikohan liittyä jotenkin...
  6. B

    Gallup: Paljon tuli ylipainoa raskausaikana, lähtikö pois ja miten paljon?

    Olen laihdutellut tässä raskausläskejä ja nyt olen saanut kaikki pois. Vähän on voitokas fiilis, kun painoa tuli 22 kg lisää. Miten muilla? Paljon tuli raskauskiloja? Lähtikö pois ja miten? Mä söin terveellisemmin ja vähemmän ja liikuin enemmän. Kiinnostaa, kun itselle ollut iso projekti...
  7. B

    Minkä ikäisenä vauvakeinuun?

    Leikkipuistoissa kun niitä vauvakeinuja (yleensä mustia) niin minkä ikäisen siihen voi laittaa? Mulla vajaa 10 kk ikäinen ja mietin jos vois hiljalleen keinutella siinä?
  8. B

    Päiväkotipaikat heinäkuussa

    Tietääkö kukaan miten vaikeaa on saada päiväkotipaikka heinäkuussa tai juhannuksen tienoilla? (jos lapsi siis ei ole vielä ollut tarhassa) Ollaan haettu päiväkotipaikkaa 1.7 alkaen mutta eikös ne ole pitkälti kiinni niihin aikoihin? Otetaanko uusia lapsia tällöin?
  9. B

    Kuinka usein vauva pesulle?

    Meillä vauva käy kylvyssä 2 kertaa viikossa. Ikää nyt 8 kk. Onkoha sopiva määrä? Joka päivä pestään tietysti peppu, naama ja kädet (monta kertaa päivässä) Mitää pesuaineita en käytä, ainoastaan kylpyöljyä. Milloinkohan tarvitsisi alkaa käyttämään jotain pesuainetta?
  10. B

    Miten saa vauvan syömään omatekoista ruokaa?

    Eli vauva (8 kk) syö vaan kaupan hedelmä- ja lihakasvissoseita sekä puuroja. Olen yrittänyt tarjota muussattua banaania ja päärynää, keitettyä kaurapuuroa sekä tehnyt kasviksista (porkkana, peruna, kukkakaali) ja jauhelihasta sosetta, mutta aivan turhaan. Vauva yökkäilee kaikki kotitekoiset...
  11. B

    Kuinka usein tutit ja pullotutit vaihtoon?

    Eli kysymys kuuluu, kuinka usein tutit pitäisi vaihtaa uusiin mukaan luettuna myös pullotutit? Käsitykseni on ollut että noin 2 kk välein ainakin pullotutit. Minusta ne kyllä näyttävät ihan hyviltä vielä reilun 2 kk jälkeenkin. Pitikö tutit vaihtaa sen jälkeen, kun tutti on venynyt lapsen suussa...
  12. B

    Kuinka paljon ulkoilette vauvojen kanssa?

    Olen tässä miettinyt, että teemmekö tarpeeksi vaunulenkkejä vauvan kanssa. Kuinkahan paljon vauvan olisi hyvä olla ulkoilmassa? Jos on sadeilma/muuta tärkeämpää tekemistä, niin emme lenkkeile päivittäin. Ja vauva ei suostu nukkumaan, jos vaunut eivät liiku. :/

Yhteistyössä