Hakutulokset

  1. P

    Lahjaideoita 2-vuotiaalle tytölle?

    Ystävän tytöllä on synttärit. Jotain lelua ajattelin, mutta tosi vaikeaa... Ideoita? Joululahjaksi annoin kirjan, joten nyt jotain muuta. Vanhemmilla on vaatteissa tosi tarkka maku, joten en halua niitä viedä.
  2. P

    Mitä te muut kotiäidit teette kun tuntuu ettei jaksa mitään, väsyttää ja kyllästyttää koko homma?

    Välillä tuntuu ettei vaan jaksa ja kaipailisin vinkkejä kuinka piristää päiväänsä ja mitä kivaa taaperon kanssa voisi tehdä rikkoakseen rutiineja?
  3. P

    Raskauspahoinvoinnista, millä viikolla alkoi ja oliko toisessa raskaudessa yhtä paha kuin ekassa?

    Nyt vasta kuudes viikko alkaa ja ei ole vielä pahoinvointia, kauhulla odotan... Ekassa oli aivan järkyttävä, vesikään ei pysynyt sisällä. Eli milloin alkoi ja oliko toisessa raskaudessa helpompaa, jos ekassa oli ihan hirveä pahoinvointi?
  4. P

    Onko kellään muulla samaa ongelmaa, että on vaikeaa olla erossa lapsesta vähääkään aikaa?

    Kävin pitkästä aikaa ystävien kanssa kahvilla ja tuntui että ikävä tuli niin heti. Tyttö on reilun vuoden ja viihtyy enemmän kuin hyvin isänsä kanssa. Mies kannustaa minua ottamaan omaa aikaa kodin ulkopuolella. Minulla on hauskaa ystävien kanssa, mutta aina jossain vaiheessa tulee melkein...
  5. P

    Tytölle nimeksi Liina vai Anni? Mielipiteitä!

    Ja jotain muutakin vaihtoehtoa saa esittää... Tykätään perinteisistä nimistä.
  6. P

    1,5-vuotiaan turhautuminen ja kiukku, vinkkejä äidille!

    Meidän puolitoistavuotias tyttö on aurinkoinen ja iloinen, mutta nyt on alkanut turhauttaa ja kiukuttaa kun ei vielä syöminen oikein itse onnistu tai ei saa kenkiä jalkaan tai pitää kestää kun äiti vaihtaa vaipan jne. jne. Välillä tuntuu, että olen ihan puhki tuon taaperon kanssa. Yritän aina...
  7. P

    1v 5kk ikäisen nukkumaanmeno ja yöt levottomia?

    Ennen tyttö nukahti todella helposti itsekseen. Nyt vain istua töröttää valveilla vaikka tunnin sängyssään ja nukkumaanmenoajat venyy tosi myöhäiseksi. Yöllä haluaa joskus maitoa ja heräilee itkemään. Tätä on nyt jatkunut sen verran kauan etten usko hampaista tai flunssasta tms. olevan kyse...
  8. P

    Reilu 1-vuotias haluaa öisin nukkua äidin sylissä, vinkkejä miten äiti saisi nukuttua?

    Siis meidän 1v 4kk tyttö haluaa nukkua öisin äidin sylissä. Herää yöllä itkemään, ei ole jano ja ainoastaan syli auttaa. Olen koettanut siirtää siitä sänkyyn, seuraa huuto ja ei minun vieressänikään nuku. En millään voi öitä lasta sylissä keinutella, vinkkejä? Olen kotona päivät ja ollaan...
  9. P

    Annatteko vuoden ikäiselle sokeria ja mehuja?

    En nimittäin ole antanut, mitä nyt jogurtissa sokeria on ja marjoihin laittanut joskus ripauksen hedelmäsokeria. Mehuja en ole antanut ja mietinkin pitäisikö...
  10. P

    Ehdotelkaa E:llä alkavia tytön nimiä!

    Mietinnässä sopiva.
  11. P

    Kiva "harrastus" reilun vuoden ikäiselle ja muuta tekemistä?

    Tuntuu, että kun en osaa käydä ostoskeskuksissa ja kyläillä, niin nyhjötetään ihan liikaa kodin ja puiston välissä. Tuli mieleen, että voisi olla tosi kiva joku harrastus missä käytäisiin kerran viikossa tai jotain muuta kivaa tekemistä. Mies on pitkää päivää töissä ja pitäisi tosissaan keksiä...
  12. P

    Mitkä olis hyvät rukkaset vuoden ikäiselle?

    Ottaa mielellään kaikki hanskat käsistä. Suositelkaa jotain sellaisia, mitkä pysyis hyvin kädessä, mutta niillä voisi tehdäkin jotakin ettei ihan kirjaimellisesti tumput suorina tököttäisi hiekkalaatikolla.
  13. P

    Huolehdinko turhaan kävelemään opettelusta

    Meillä tyttö on nyt 1v 2kk ja lauantaina uskaltautui eka kerran taaperokärryn kanssa menemään. Ei tykkää edes että kävelytetään, konttaa ja nousee hyvin pystyyn. Tukea vasten ottaa muutamia askeleita. Kävellessä tyttö astuu aina kantapäillä ja oikea jalkaterä on melkein vaakatasossa sivulle...
  14. P

    Noin kahden vuoden ikäerosta hyvät ja huonot puolet

    Vauvakuumeillaan ja esikoinen on nyt 1v 2kk, ikäeroa voisi tulla n. 2-2,5v, jos toinen lapsi piakkoin saadaan. Kertokaas tuon ikäeron hyvät ja huonot puolet! Eniten mietityttää, jos tyttö on kauheassa uhmassa just silloin...
  15. P

    Minkä kokoiset sadevaatteet vuoden ikäiselle?

    Tyttö 80cm, olisko liian isot sadevaatteet 92cm? Hukkuuko se niihin? Ajattelin et mahtuis vaatetta myös alle...
  16. P

    Vinkkejä lomakohteen valintaan, lapsi 1v3kk

    Mietitään lomallelähtöä ja haluttaisiin ulkomaille. Lapsi on 1v 3kk ja olen ollut aika arka reissaamaan aikaisemmin. Tyttö on todella rauhallinen ja viihtyy varmasti rattaissa kun on vain katseltavaa. Minua jännittää vain lennot ja entäs jos joutuu menemään esim. bussilla noin pienen kanssa (...
  17. P

    Käsityöihmiset hoi!

    Missä käsityölehdessä olisi paljon lastenvaatteiden kaavoja? Osaan vähän ommella ja mietinkin kuinka vaatteiden teko sujuisi ihan aloittelijalta? Osaisiko tehdä niiden ohjeiden mukaan? Niin ja ompelukonekin pitäisi hankkia, suositelkaa aloittelijalle jotain yksinkertaista! Saas nähdä tuleeko...
  18. P

    Yksivuotias heräilee öisin, mistä kyse?

    Yksivuotiaamme on yhtäkkiä alkanut heräillä öisin monta kertaa yössä. Itkeskelee, välillä auttaa maito ja välillä vaan silittelen takaisin uneen. Yleensä nukkuu yöt putkeen. Hampaidentulo oli erilaista heräilyä ja tukea vasten kun oppi seisomaan heräili pystyyn, nyt ei oikein siitäkään kyse...

Yhteistyössä