Hakutulokset

  1. S

    Moni raskaana oleva ottaa kausi-infulenssarokotteen?

    Minulla ja kolmella lapsella oisi huomenna aika tuohon neuvolassa. Lapset kuuluu riskiryhmään ja otan heille sentakia. Arveluttaa vaan turvallisuus kun raskaana olen. Tuohan sisältää kait myös sikarokotetta mutta ei sitä vaarallista tehosteainetta, "adjuvanttia" vai mitä olikaan.
  2. S

    KUMPI PAREMPI? Aventin vai Ainun sähköinen rintapumppu?

    Jompi kumpi tarveis ostaa!!!! Kertokaa kokemuksia? Kumpi parempi? Aiemmin itsellä oli Aventin käsikäyttöinen rintapumppu.
  3. S

    Lapsella enterovirus ja naama näpyissä. Koska voi viedä tarhaan?

    Lapsella ollut nuhaa monta viikkoa. Ti nousi 39 kuume ja vietiin ke lääkäriin joka diagnosoi poskiontelotulehduksen.... Sai ventolinea ja antibiootin. Kuume jatkui ti-to 39-40 välillä. Pe kuume laski ja alkoi ilmestymään kasvoihin näppylöitä samoin nieluun sekä kitalakeen. Soitin...
  4. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    Pidin pojalle 8v kaverisynttärit, hän sai kutsua 6 poikaa kutsuille. Ja annoin hänen itse valita kenet kutsuu. Suurin osa oli samalta luokalta. Ensimmäinen poika kun tuli sisään niin heitti vaatteet sinne tänne ja ryntäs keittiöön kauhomaan tarjottavia pöydästä sekä avas jääkaapin oven...
  5. S

    Kuivausrumpu vs Kuivauskaappi? Kumpi parempi? Kokemuksia?

    Meitä on kohta 6 henkinen perhe ja hukun pyykkiin!!!!! Mietin kuivauskaapin tai kuivausrummun ostoa. Kertokaa kumpi parempi ja mikä merkki hyvä? Onko jollain kokemusta uudesta "pumpputekniikalla" toimivasta kuivausrummusta joka vie vähempi sähköä? Entä nettifirmasta konelux, jossa on satoja...
  6. S

    Neljäs synnytys tulossa. Kertokaas erinlaisista puudutteista? Aiemmat olen synnyttänyt luomuna....

    Eli neljännen la ensi kuussa. Aiemmat olen synnyttänyt ilman kipulaakkeitä ja nyt päätin etten enään aio kärsiä. Haluan neljännen kanssa kokeilla jotain puudutusta tms. Kertokaas haitoista ja hyödyistä... Eka synnytys minulla kesti ekasta supistuksesta 3 tuntia ja ehdin olla synnytys-salissa...
  7. S

    Miten saan tuohon profiiliin kuvan? Miten sen saa tarpeeksi pieneksi ja missä sen netissä voi ladata

    Eli kysymys kuuluu kuten otsikossa.... Olen senverran tumpelo etten osaa laittaa tuota kuvaa psofiiliin.... Missä ihmeessä sen saa muokattua tarpeeksi pieneksi yms :attn:
  8. S

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Vauva syntyy vasta lokakuussa, mutten aio ottaa hänelle rotavirus rokotetta. En ole rokotevastainen, kaikki aiemmat 3 lasta ovat saaneet kaikki rokotuksen rokotusohjelman mukaan, lisäksi vesirokko ja keuhkokuume rokotteen. Rotavirus rokote ei silloin kuulunut rokotusohjelmaan, enkä aio tätä...
  9. S

    Kertokaas tunnelmia raskausviikoilta 30+... Olettekö väsyneitä, vatsan koko yms?

    Olen itse nyt vikolla 30+1 ja haluaisin kuulla miten muilla menee jotka olette ylittäneet viikon 30 :) Itselle tämä on neljäs raskaus, enkä ole ikinä ollut näin väsynyt. Voisin olla sängyssä 24h/vrk... Energiaa ei ole yhtään. Painoa on tullut vajaa 7kg jo tähän mennessä!!!! Painan jo 61kg...
  10. S

    Kilpirauhas lääkityksen aloitus. rv29... Kokemuksia... Miten nopeaan tehoaa?

    Sain kilpirauhas lääkkeet kun THS, T4V ja T3V kaikki kolme olivat ihan ala rajoissa ja on ollut pitkään oireita. Hiukset lähti, kamala uupumuus, näköhäiriöitä yms yms yms Miten pian eron huomaa? Tänään on toinen päivä Ensin kolme viikkoa 2kpl lasten tabletteja ja sitten nosto kolmeen +...
  11. S

    Ystäväni on lääkeriippuvainen =( Keinot loppu... Mitä enään voin tehdä?

    Tätä on jatkunut vuosia :'( Olen yrittänyt auttaa, olen ilmoittanut sossuun nimettömänä ja apteekkiin. Sossu ei auta kun he aina ilmoittavat etukäteen tulostaan. Olen yrittänyt puhua ja tukea... Ei tulosta Hänellä on kolme lasta ja ajelee lapset kyydissäkin välillä ihan "aineissa"...
  12. S

    Mikä on nimeltään se tosi iso hyönteinen mikä on ihan hyttysen näkönen?

    Eli mikä on se tosi iso hyttystä muistuttava hyönteinen? Lapset kysyny monta kertaa ja on meillä saanut lempinimmen "kronkka hyttynen" :laugh: Kertokaas sen oikea nimi? On siis kymmeniä kertoja isompi kun norm. hyttynen. Meillä on niitä jatkuvasti sisällä. Käsittääksemi ne ei pistä
  13. S

    Aivolisäkeperäiset sairaudet! Kokemuksia?

    Minulla epäillään ja olen menossa ensi viikolla tarkempiin tutkimuksiin endokrinologille.... Kertokaa omista kokemuksista ja oireista? Mistä olette löytäeet hyvän lääkärin ja apua?
  14. S

    Te joilla 4 lasta, paljon miehellänne ja lapsillanne on harrastuksia viikossa? Paljon aikaa ne vievät?

    Meillä riitaa jatkuvasti tuosta asiasta. Haluan kuulla muiden arjesta? Sairastan kroonista sairautta ja odotan neljättä lasta. Mies ei ymmärrä että voimavarat on tosi vähissä ja olen ihan loppu. Pääsen ylös vasta 12-13 välillä päivällä ja suurin osa vuorokaudesta menee lepäämiseen. Lisäksi on...
  15. S

    Kuvaile kuinka voimakasta väsymystä olet tuntenut raskaana ollessa ja millä viikoillla? Mikä on normaalia?

    Olen äärettömän väsynyt. Ens ke tulee viikko 28 täyteen. Tänään nousin vasta yhdeltä päivällä ja raahauduin sohvalle makaamaan. Huimaa, päätä särkee ja heikottaa... Tämä neljäs raskaus eikä aiemmin ole ollut tälläistä. Viikoille 26 kärsin unettomuudesta mutta se väsymys oli erinlaista. Nyt...
  16. S

    Mitä tekisitte minun tilanteessa? Jorvin äitipoli reisusta yms.......

    Eli olen viikolla 27 raskaana ja olo on mennyt vähitellen tosi huonoksi.... Hirveä heikotus huimaus päänsärky yms... Jaksan nousta sängystä 12 aikaan ja käydä senjälkeen suihkussa/syömässä. Mutta jo ennen kahta on palattava sänkyyn heikotuksen takia. Siellä meneekin sitten iltaan. Ihan illasta...
  17. S

    Onko aihetta huoleen? vk 26+3 ja nää oireet huolestuttaa! Voiko nää vaan johtua hemoglobiinista?

    Eli minulla on neljäs raskaus menossa ja ei aiemmin tälläista ole ollut :| On ihan älytön uupumus. Hyvä että jaksan kävellä keittiöön. :| Tänäänkin nousin vasta puoli 12 ja kun olin syönyt aamupalan ja käynyt suihkussa niin tuli niin kamala olo, että oli pakko mennä makaamaan. Lisäksi...
  18. S

    hemoglobiini 108 rv 26.... JO 4vk syöny Obsidania 200mg/vrk. Ei auta. Millä nousis?

    Eli hemoglobiini 108 ja raskausviikkoja 26. Jo reilu kuukauden olen syönyt Obsidania 200mgvrk ja ei arvot nouse. Tostakin rautamäärästä on vatsa sekaisin. Kuukausi sitten arvo oli 110 ja nyt siis tippunut lääkityksestä huolimati 108 asti. Minulla on tosi uupunut olo ja olen kiukkuinen kuin...
  19. S

    Koiran ilopissa ongelma ja virtsankarkailu. Onko lääkettä? Koirista tietävät! Hermo menee!!!!! Auttakaa!

    Meillä on 2,5v kääpiövillakoira narttu. Pennusta lähtien koiralla ilmeni virsanpidätys ongelmia. Alussa ne liittyivät vain tilanteisiin jossa koira innostui. Jos tuli kotiin niin koira laski koko rakkonsa eteiseen koska oli niin innoissaan (kyse ei mistään tipoista). Tai jos innostui koiraa...

Yhteistyössä