Hakutulokset

  1. wesuwius

    Tarvitsisin esimerkkejä

    Lapsen isä ei ole melkein 5 kk nähnyt lasta (1v) eli lapsi ei tunne isäänsä. No, isä haluaisi kuitenkin nähdä lastaan, mutta äiti ei halua nähdä isää eikä halua häntä kotiinsa katsomaan lasta, koska ei luota häneen. Miten näissä tilanteissa toimitaan? Käskenkö isää soittamaan lastenvalvojalle...
  2. wesuwius

    Te ketkä olette olleet viisaudenhammasleikkauksessa...

    Miten pitkään kesti jälkikivut? Mulla on leikattu viime maanantaina hammas ja vieläkin koskee aika pahasti, en voi olla ilman särkylääkkeitä. Nyt ois maanantaina jo tikkien pois niin pelottaa et kuuluuko sen sattua näin pitkään kun luulin että parissa päivässä helpottaa :(
  3. wesuwius

    Milloin lapsi ymmärtää ei-sanan?

    No siinä se kysymys olikii. Mulla on 10 kk poika ja se ei reagoi MITENKÄÄN sanaan ei, vaikka kuinka napakasti sanois, vaikka jopa huutais. Ei MITÄÄN reaktioo. Ei tunnu tekevän tahallaankaan sitä koska ei reagoi millään lailla. Milloinkohan lapsi oppii ei-sanan keskimäärin?
  4. wesuwius

    Imetyksen elvytys

    Onkos kukaan onnistunu ja onko ylipäänsä mahdollista millään keinoin enää elvyttää jo lopetettua imetystä? Eli siis olen ollut kaksi kuukautta imettämättä, kun poika vähän yli 8 kk vanhana kieltäytyi tissistä. Huomasin että edelleen tulee vähän maitoa tisseistä. Onkohan mahdollista enää...
  5. wesuwius

    Vierastusta?

    Olen tässä miettinyt mikä minun 3 kk poikaani vaivaa. Aina kun olemme kotona hän on kiltti ja hiljainen, mutta jos lähdemme kylään isomummolle tai äidin kummin luokse, niin poika vain huutaa ja huutaa ja ainut mikä auttaa on tissi. Onko teillä mitään aatoksia siitä mikä mahtaa olla syy...
  6. wesuwius

    Kupla Stop?

    Kävin apteekissa hakemassa vauvan ilmannielemisitkuhuuto-ongelmaan Cuplatonia tai Disflatyliä, mutta törmäsin siellä uuteen saman asian ajavaan tuotteeseen nimeltä Kupla Stop. Onko kellää kokemuksia tästä aineesta?
  7. wesuwius

    Kupla Stop?

    Kävin apteekissa hakemassa vauvan ilmannielemisitkuhuuto-ongelmaan Cuplatonia tai Disflatyliä, mutta törmäsin siellä uuteen saman asian ajavaan tuotteeseen nimeltä Kupla Stop. Onko kellää kokemuksia tästä aineesta? Annoin just joku aika sitten sitä ja vaikuttaa hyvältä...
  8. wesuwius

    Vauvan masu :(

    Se tuntuu oikuttelevan. Eli nyt kahtena iltana peräkkäin muutaman tunnin ajan oikeastaa pelkkää huutoa. Välillä vähän tuntuu joku asento helpottavan mut sit se alkaa taas. Kakkaa tuli oudosti useaan kertaan mutta vain tosi vähän. Joillain kerroilla vähän enemmän, joillain vaan sillä lailla...
  9. wesuwius

    Unirytmi

    Mitä mieltä ootte, kannattaako/voiko/onko teillä hyviä vinkkejä siihen miten saisi ronkittua vauvan unirytmin niin että se nukkuis yön. Vai voiko sitä ronkkia, esimerkiksi niin että vaikka nukkuis kun ite menee nukkumaan, niin herättäis sen ja syöttäis hyvin ja pistäis jatkamaan unia että masu...
  10. wesuwius

    Miten saatte vauvan nukkumaan ja miten syötätte öisin?

    Elil miten saatte vauvelit nukkumaan? Eli syötättekö ja sitte kylmästi vaan sänkyyn nukahtamaan? Jos huutaa niin tutti suuhun? Vai nostatteko aina uudelleen tissille kunnes nukahtaa siihen? Ja miten öisin, otatteko vauvan vain perhepetiin nukkumaan ja syömään? Vai nousetteko yöllä sängyn...
  11. wesuwius

    Nyt oikeilta ihmisiltä oikeita vastauksia, ei mitään linkkejä fakta-sivustoille!!

    Onko teillä kellään käynyt niin että vauva alkaa hylkiä tissiä pullon takia ja maito vähentynyt pullosta korvikkeen antamisen takia? Mulla on. Eli pitäiskö jatkaa tissin tarjoamista kauheista raivareista huolimatta?? Saanko maidontulon näin taas lisääntymään?? Ja jätänkö kylmästi vain...
  12. wesuwius

    Kuulostaako yhtään tutulta?

    Eilen just imetin vauvaa (vähän reilu 1 kk) varmaan viis tuntia putkeen, hän nukkui ehkä vartin siinä välissä ja taas tissille. Ja sit mies tuli töistä kotiin ja syötti vauvalle pullon Nan-korviketta ja sen jälkeen vauva nukkui kiltisti sen 4 h. Toi korvike on kyllä kun unilääkettä, sitä kun...
  13. wesuwius

    Kuinka kauan??

    ...Teidän muiden vauva syö/söi tissillä vähän reilu kuukauden vanhana? Tuntuu ettei läheskään koko aika ole tehokasta syömistä. Luulis että operaatio maidontilaus olis jo tähän mennessä tehty..
  14. wesuwius

    Olkaa kilttejä, antakaa vinkkejä!!

    Miten saan vauvan opetettua taas tissin makuun kun ilmeisesti tottunut liikaa pulloon kun sieltä saa helpommin maitoa? Rintaraivareita ja kiukuttelua eikä muuta vaihtoehtoa kun antaa taas pullosta tai muuten tulee helvetillinen kiukku :headwall:
  15. wesuwius

    Tulee paha mieli...

    ...kun ei onnistu vaikka kuinka yrittää. Eli tahtoisin tietää teidän muiden kokemuksia/aatteita. Mulla on nyt reilu 1 kk poika ja on ongelmia imetyksen kanssa. Tuntuu ettei vauva saa tisseistä tarpeeksi maitoa. Olen alusta asti imettänyt ja imettänyt ja aina tuntuu vaan että sama ongelma...
  16. wesuwius

    Tuleeko teillä muilla...

    ...toisesta tissistä paremmin maitoa kun toisesta? Mulla tulee. Se tissi mist tulee vähemmän on myös koko ajan tyhjemmän tuntuinen. Ja pumppaamalla tulee myös vähemmän kuin toisesta.
  17. wesuwius

    Tissiruokinta vs. Nan-korvike

    Oletteko huomanneet samaa efektiä että kun syöttää pullosta Nan-korviketta niin lapsi nukkuu paljon enemmän ja pidempiä unia? Meillä käy niin.
  18. wesuwius

    Osaako teidän vauvat...

    ...syödä tuttia? Meillä on 1 kk ikäinen poika ja siltä tippuu KOKO ajan tutti suusta just ku on nukahtamassa (ja muutenki aina) ja sit uni häiriintyy ja huuto alkaa -__- Oppiikohan se vai pitääks olla koko ajan nostamassa tuttia?
  19. wesuwius

    Kakan koostumus...

    Minua mietityttää meijän pojan eilisiltaisen kakan koostumus. Vauvalla oli maha sekaisin ja mitään ei tullut ulos, joten teimme niinkuin synnärillä opetettii, eli teimme pierujumppaa jaloilla ja työnsimme vauvaöljyllä liukastetun pumpulipuikon vauvan pyllyyn jotta voisimme avittaa kakan...
  20. wesuwius

    Haluaisin varmistaa onko normaalia...

    Hei! Meidän pikku poika on 3 viikkoa vanha ja meillä on ongelmia imettämisen kanssa. Nyt haluaisin tietää onko muilla samanlaisia ongelmia ja että mistä tämä voi johtua. Tässä otin ylös yhden esimerkin syötöstä tältä aamulta: Klo 12.45. vauva herää ja alkaa imeä, hän imee vajaa puoli...

Yhteistyössä