Hakutulokset

  1. aina apinana

    Kuka muistaa ja ketä hääpäivänä/vuosipäivänä?

    Lapsuudenkodissani isä lahjoi äitiäni kukin ja paketein todella ahkerasti, mutta en muista, että äitini olisi näin koskaan tehnyt. Nyt sitten en oikein tiedä, kuuluisiko minun vaimona antaa jotain miehelleni hääpäivämme kunniaksi...? Miten teillä?
  2. aina apinana

    G: Ruokabudjettinne?

    Perheenne koko? Tuhlaatko vai pihistätkö? Meitä on 4 (2+2) ja meillä menee n. 100e viikossa. Yritän olla säästeliäs, mutta joka viikko tulee leivottua herkkujakin.
  3. aina apinana

    Niin milloin niitä joulukortteja ruukataan pistää liikkeelle...?

    Eipä hirveesti ole tullu läheteltyä, mutta nyt on sellaset eri-ihqut lapsikuvakortit tilattu. :xmas:
  4. aina apinana

    Miks pitää tilittää niitä laihisjuttuja faceen? Sit kertoo mitä kaikkee herkkuu vetää ja seuraavaks valittaa läskeist...

    Miksi? "Nyt alkaa uusi elämä", "Bikinikunto - here i come" jne. Ei tuossa vielä mitään, jos vain nuo olisi. Seuraava päivitys kun kuitenkin on tyyliin "herkutellaan lätyillä, hillolla ja kermavaahdolla. Alle syötiin ihanaa pastaa, simpukoita jne jne jne". Ja kaiken kruunaa seuraavan aamun...
  5. aina apinana

    Olisko törkeetä pistää viestiä, ettei heru hoitomuksulle aamupalaa...

    enää klo 08.30, kun aamupala-aika on klo 8.00? Ottaa pannuun erikseen yhtä ruokkia, kun voisi olla jo ulkonakin... Kirjallisesti olen kuitenkin nuo ruoka-ajat ilmoittanut, mutta takaisin tulee vain kirjallisena, että syö hoidossa, mutta tulee vasta 8.30. Ja yleensä tulee vielä vartin...
  6. aina apinana

    Miksi ihmiset tekevät lapsia, jos eivät niitä halua kuitenkaan hoitaa ja lykkäävät heti päiväkotiin tms...?

    Koko tämä järjestelmähän on ihan järjetön! Lapsia tehdään ja lykätään muiden hoidettavaksi heti, kun mahdollista. Elämä on valintoja ja kyllä lähes jokaisella on sekin vaihtoehto, että hoitaisi itse mukelonsa. * Kokopäivähoidossa oleva lapsi on enemmän hoitajansa kanssa, kuin vanhempiensa...
  7. aina apinana

    Onko kanoninen jokeltelu välttämätöntä normaalin puheenkehityksen kannalta?

    Missä iässä viimeistään pitäisi huolestua? Esikoisellamme on puheenkehityksen erityisvaikeus, joten mitään kokemusta normaalista kehityksestä ei minulla ole. Nuorimmainen on nyt runsaat 8kk ja jokeltaa kyllä kirjavammin, kuin isosisaruksensa vieläkään, mutta tuota ns kanonista tavutoistoa...
  8. aina apinana

    Kaikkien aikojen parhaat naurut plussalla? Linkitä ketju!

    Lauantai-illan huumaa. ;) :popcorn: :D
  9. aina apinana

    Mitä käytännössä tehdään, jos vauvaa pääsääntöisesti hoitava vanhempi loukkaa esim selkänsä ja

    ei voi hoitaa vauvaa, mutta toinen vanhempi on töissä. Teemme molemmat töitä, minä vain kotoolta käsin ja hoidan siis myös lapset. 2v ei ole mikään ongelma, mutta vauvan nostelu on. Satutin siis selkäni. Onko tähän edes olemassa ratkaisua? Puoliso palkattomalle? Ei onnistu. :headwall:
  10. aina apinana

    Meillä on tuttavan lapsi hoidossa (pph tyyliin) ja heti ensimmäisen kuukauden jälkeen ilmeni ongelma

    Sovimme, että he maksavat meille 400e/kk, koska se on täälläpäin pph:n palkka yhdestä lapsesta. Ja se siis sisältää sapuskat, kunnallinen pph saa kulukorvaukset. Lapsi oli elokuun aikana hoidossa vain 14pv, joten he maksoivatkin vain 250e. Meillä siis oli hieman eri käsitykset: minä...
  11. aina apinana

    Onko se niin, ettei antibioottikuurin aikana saisi urheilla?

    Kyseessä poskiontelontulehdus. Ei kuumetta. Kuulemma ei saa urheilla, onko totta?

Yhteistyössä