Hakutulokset

  1. terhi

    G:Pienin ruokaraha kuussa?

    \ 2 aikuista, 4 v poika. Lihat on kalliimmasta päästä, riisiä, perunaa, kalliita leikkeleitä, leipää, maitoo, jogurttia ym, roskaruokaa vk minä ja mies syödään 1-2 krt, niihin jo menee yli 20 ?, sipsejä ostetaan kerran vk, limsaa on joka pv kaapissa. Ruokaan menee 110 ? viikossa
  2. terhi

    kyselen

    Ei meilläkään saa ottaa lasta mukaa ultraan. Ja kyllä se minun mielestä on ihan ymmärrettävää. Itse en siis ainakaan edes ajattelisi ottavani. Vaikka tilanteessa ei ole mitään pahaa eikä se satu tms. niin lapsi ei vielä pysty käsittämään mitä tapahtuu ja se voi oikeasti jäädä sinne lapsen mielen...
  3. terhi

    Milloin alkanut pahoinvointi?

    Kävin tänään lääkärissä ja kysyin juuri tuosta Postafenista, koska eräälle ystävälleni oli sairaalassa laitettu se menemään tipan mukana. Hän siis kärsi todella voimakkaasta pahoinvoinnista. Lääkärini sanoi, ettei laittaisi minulle Postafenia, koska se on niin vahva... Sain sen sijaan...
  4. terhi

    Milloin alkanut pahoinvointi?

    Mulla alkoi pahoinvointi melkein heti plussan jälkeen ja jatkuu aina vaan. Nyt ollaan menossa rv14+3. Olen menossa kohta lääkäriin ja ajattelin kysyä, josko olisi jotain turvallista pahoinvointi lääkettä, jota voisi ottaa edes silloin tällöin. Olen niin väsynyt tähän jatkuvaan kuvotukseen ja...
  5. terhi

    ostan kissaverkon pinnasänkyyn

    Moi, Mulla olisi käyttämätön kissaverkko ostettu Lastenturvasta vuosi sitten. Myyn pois käyttämättömänä. Ota yhteyttä jos kiinnostaa. terhi.p@suomi24.fi
  6. terhi

    4D-ultrasta... taas

    Kiitos kaikille vastanneille. Kävin katsomassa nettisivuja ja kovasti vaikutti hyvälle tuo lääkäriasema. Taidan tilata heti huomenissa ajan sinne. Tosin, olen vasta rv 13+4, mutta kai sen voi valmiiksi tilata... Ajattelin siis rakenneultran aikoihin. No, pitää soittaa sinne ja kysellä. Kiitos...
  7. terhi

    4D-ultrasta... taas

    Meidän seudulla ei ole mitään lääkäriasemaa, jossa tehtäisiin 4D-ultria. Olemme kuitenkin ajatelleet, että tilaamme ajan jonnekin Helsingin seudulle. Lahti olisi meitä lähinnä ja siellä tehdäänkin ¤D-ultria, mutta sieltä ei saa dvd-levyä mukaan. HInnaksi siellä kuulema jäi Suoraan vähennetyn...
  8. terhi

    iso vauva

    eli, siis tuo meidän vauva syntyi tasan kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja viel synnytyssalissa kätilö sanoi et ei ole yli 3,5 kiloa. ja sit ihmettelivät et miten näin iso vauva näin pienestä tytöstä voi tulla pihalle. meil oli tuuria et ei sattunut mitään vauvalle. en halua leikkausta ellei ole...
  9. terhi

    työ vai kolmas lapsi

    kyselisin muiden mielipiteitä. olen 27 vuotias ja minulla on kaksi lasta ja noin vuosi työkokemusta. haaveissa olis kolmas lapsi noin kahden vuoden kuluttua. nyt olen miettinyt et voin olla nuorimman lapsen kanssa vielä reilun vuoden kotona ja sit pitäis päättää mennäkkö töihin vai saada se...
  10. terhi

    iso vauva

    te jotka olette saaneet ison vauvan niin onko seuraavissa raskauksissa ollut millaisia seurontoja vauvan koosta ja miten synnytykset ollaan suunniteltu? onko leikkauspäätöksiä tehty ja millä perusteella? mulla poika oli 56 cm ja 4,5 kg syntyessään ja oli tosi hyvä tuuri et mahtui tulemaan kun...
  11. terhi

    pureminen

    meil ihan sama homma. tyttö puri aluksi kaikkia keltä ei saanut tahtoaan läpi ja mikään ei tehonnut.puri itseään ja kaikki muutkin keinot käytettiin. sit meni kerran puremaan serkkuaan ilman mitään syytä. serkku vain istui sohvalla ja tyttö juoksi ja puraisi serkkuaaan. silloin suutuin ja kysyin...
  12. terhi

    kuinka kauan

    en nyt tarkoita leuhkia tai mitään, mutta olen ollut periaatteessa terve viikko synnytyksen jälkeen. seksi on ollu ainut mihin on mennyt enemmän aikaa et pystyi harrastamaan, mut heti kotiin tullessa olen kävellyt lenkkejä yms.
  13. terhi

    Pino NELOSESTA kuumeileville!!

    kysyisin teiltä jotka nelosta kuumeilette että miten olette kolmen lapsen kanssa pärjännyt? meillä kolmas toiveissa mut mietitään et miten jaksaa ja pärjää. mulla 2 ja 1 v lapset eikä ajokorttia ja asutaan pienes kyläs eli linkil pitäis mennä sit neuvolaan melki puol tunia. mut kertokaa...
  14. terhi

    kelan toiminta

    minä sain tytöstäni vain sisaruskorotuksen kun olin äitiyslomalla pojastani....en saanut muuta kodinhoidontuen osia.
  15. terhi

    Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

    haluaisin tietää teidän mielipiteitä siitä et milloin kannattais se kolmas hankkia? meil olis tarkoitus tehdä sterilaaatio kolmannen jälkeen ja nyt on tyttö 2 ja poika 1 ja vaubakuume alkaa vallata, mut mietin vaan et jaksanko ja niten sitä parjää koska meillä tyttö TOSI vaativa ja itsepäinen.
  16. terhi

    Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

    haluaisin tietää teidän mielipiteitä siitä et milloin kannattais se kolmas hankkia? meil olis tarkoitus tehdä sterilaaatio kolmannen jälkeen ja nyt on tyttö 2 ja poika 1 ja vaubakuume alkaa vallata, mut mietin vaan et jaksanko ja niten sitä parjää koska meillä tyttö TOSI vaativa ja itsepäinen.
  17. terhi

    Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

    haluaisin tietää teidän mielipiteitä siitä et milloin kannattais se kolmas hankkia? meil olis tarkoitus tehdä sterilaaatio kolmannen jälkeen ja nyt on tyttö 2 ja poika 1 ja vaubakuume alkaa vallata, mut mietin vaan et jaksanko ja niten sitä parjää koska meillä tyttö TOSI vaativa ja itsepäinen.
  18. terhi

    kelan toiminta

    saat toisesta lapsesta kodinhoidontuen sisaruskorotuksen, mutta ota huomioon että siitä menee sitten verotus lisäprosentin mukaan koska sinulla on muuta päätuloa. eli tulet saamaan kodinhoidontukea noin 80 euroa miinus verot.
  19. terhi

    Minkä ikäisenä tarhaan?

    joo, munkin on pakko viedä mun lapseni syksyllä tarhaan ja hän on vasta 9kk silloin :'( tämän luettua tulee varmasti monelta noottia, mut minkäs teet jos ei oo enään vaihtoehtoja... :ashamed:
  20. terhi

    Lokakuiset 2005

    mellä poika syntyi 20.pvä ja on ollu todella kiltti ja rauhallinen lapsi. oppi kävelemään jo 8 kk iässä ja neuvolantäti ei meinannut uskoa ellei poika olisi todistanut itse asiaa.ikävää vaan kun aika meni niin nopeasti ja nyt poika on jo niin kamalassa uhmaiässä...

Yhteistyössä