Hakutulokset

  1. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Heippa Nemesiss! Mä laitan sulle täällä yksityisviestiä, niin voidaan sopia kirjoittelun jatkosta. :) Paljon paljon voimia vauvan kanssa! Oon itekin tosi huono kestämään univajetta, joten I feel for you!
  2. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Heippa! Mä jo hetken mietin, että tulen tänne joka tapauksessa tänään kirjoittamaan, vaikka melkein menee yksinpuheluksi, mutta onneksi sä Nemesiss olet vielä messissä. :) Meillä oli tänään 4kk-neuvola. Poika painaa 7720g ja on 67cm pitkä. Aikamoinen vonkale jo. Ei mokoma vieläkään osaa...
  3. P

    Vauvan kanssa kotiin, mikä yllätti eniten?

    Minut yllätti eniten se hormonimyrsky, mikä iski päälle, kun vauvan kanssa kotiuduttiin. Ja sitten TODELLA järkyttävä juttu, kun ekana koti-iltana vauvan vaipassa oli punaista pissaa. Näytti verensekaiselta ja olin ihan varma, että vauva ei elä seuraavaan päivään. Soitto osastolle paljasti...
  4. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi! Hurjaa vauhtia aika kuluu, pitkä aika edellisestä viestistä kulunut. :) Rokotusten jälkeisenä päivänä poika oli aikaslailla normaalin iloinen, mutta parin päivän päästä alkoi mahavaivat ja niitä kesti ainakin viikon ajan. Nytkin on välillä melkoista ähellystä mahan kanssa ja kakka on...
  5. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi! Pikakuulumisia, pitää lähtee kohta pumppaileen ennen nukkumaanmenoa. Rintaraivarit/-lakkoilut siis jatkuu. Imetys onnistuu onneksi öisin ja usein päivälläkin, mutta nää illat on hankalimmat. Samoin, jos poika ehtii jo kitistä nälkäänsä, ei rinta kelpaa millään. Lisäksi meillä alkoi...
  6. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi! Meidänkin pojalla on kaksi etunimeä. Toiseksi nimeksi oli tiedossa jo ns. perintönimi ja puhuttelunimi onnistuttiin hoksaamaan yhdessä miehen kanssa. Meillä oli siis jostain syystä olo, että pojalla on jo nimi, joka ei vaan ole mikään niistä, mitä oltiin etukäteen mietitty. Onnistuttiin...
  7. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi taas! Täytyy heti tähän alkuun todeta, että olen kyllä tosi innoissani aina, kun ootte jotain tänne kirjotellu. On mukava porista näitä juttuja, kun kaikki kaverit ei jaksa kuunnella näin juurta jaksain näitä vauvakuulumisia. :) Tärkeää vertaistukea ootte kyllä! Ja hauska kuulla...
  8. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi! Meidän pojan uintiura alkoikin jo eilen. Pakollisessa infossa maanantaina kävin kysymässä, että mites noitten maksujen kans menee ja muutenkin, miten päästään kärryille, jos ollaan ekat kolme kertaa ryhmästä pois. Siinä ne sit ihmetteli, kun eivät olleet kattoneet ilmoittautumislomakkeessa...
  9. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi! Pitääpä alkaa katselemaan noita Manducoita sitten ihan tositarkoituksella, kun niin monet on mulle sitä suositellu. Neuvolassa kaikki hyvin. Pojalla nyt painoa 5630 ja pituutta 61. Päivittäinen painonnousu oli ollut 33g, joten hyvin nousee paino. Kerrankin kävi myös niin, että poika...
  10. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Huomenta! Kirjoitan nopeasti, kun poika on tuossa vieressä hereillä, mutta omissa puuhissaan. Viime aikoina on alkanut olemaan selkeästi myös hetkiä, että tyyppi viihtyy itekseen. Ja sitten kun haluaakin seuraa, ei hermostu, jos en heti ehdi paikalle. Olen siis uskaltautunut jo suihkuun...
  11. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Hei taas! Kivaa virvuli, että jaksoit kertoa noita synnärikuulumisiakin. Ymmärrän kyllä, että lievästi sanottuna närkästyttää, kun noita päätöksiä tehdään "summassa" ja toisistaan poiketen ja kun siinä kuitenkin itsellä on oma ja lapsen turvallisuus mielessä. Mun mielestä todella ihana...
  12. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Nemesiss: Meillä tenava nukahtaa yöunille n. klo 22-24 riippuen siitä, miten iltatoimet ajoittuu. Mehän tankataan vauva täyteen korvikkeella aina ennen yöunia ja kun se on ihan täynnä, niin nukahtaa paljon helpommin. Nyt 7-viikkoisena se jaksaa juoda max. 150ml kerralla. Meidänkin poika on vähän...
  13. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Onneksi olkoon virvuli! :heart: Täällä jo vähäsen odoteltiin vauvauutisia... :) Tulin vaan onnittelemaan, mutta voisinpas kertoa nopsaan niistä nimiäisistä, kun tuo pikku-ukko vetelee sikeitä. Eli pojan nimiäiset pidettiin kotona, paikalla oli ainoastaan kummit, isovanhemmat, meidän...
  14. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi vaan! Mä käyn yllättävän usein täällä tsekkailemassa, onko tullu kuulumisia, mutta tähän kirjoittamiseen onkin sit hankalampi löytää aikaa. Nytkin mietin, et tuun "vaan nopeesti" käymään, sit yritän ite ottaa päikkärit, kun poikakin nukkuu. Saa nähdä, ehdinkö. ;) Edelleen yritämme...
  15. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Hei vaan taas! Nemesiss: Kuulostaa niin tutulta toi sun kirjoitus ensimmäisten päivien epävarmuuksista. Imetyksen suhteen tosin meillä on vähän eri probleemat, mutta muuten voin kyllä samaistua täysin. Mä oon tässä tullut siihen tulokseen, kun vauva täytti eilen neljä viikkoa, että...
  16. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Onneksi olkoon Nemesiss! Ja onnea myös Jebbikselle! En tainnut tajuta onnitella silloin aikanaan, kun olin niin pöhnässä omasta vauvastani. Täällä käytiin tänään ekaa kertaa koko perhe kaupassa. Olipa se kivaa, tosin stressasin etukäteen hulluna, että mitä jos vauva huutaa koko ajan. No...
  17. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moi kaikille! Huikeeta, täällä tapahtuu ja lisää vauvoja on ihan kohta täällä! Tosin en nyt lähde liikaa odottamaan ja hehkuttelemaan, kun tiedän, että voi ne vauvat antaa odottaa itseään aika kauankin. :) Onneksi oot virvuli jo hyvin lähellä täysiaikaisuutta. Tietty, jos siellä yritetään...
  18. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Moikkis! Niinhän siinä sitten kävi, et Jebbiskin ehti ennen mua, tosin vaan vähäsen. :D Meille syntyi tomera poikavauva sektiolla ke 13.6. klo 9.00. Viis päivää tosiaan käynnistettiin ja koska synnytys ei edennyt, tehtiin sektiopäätös ennen kuin kumpikaan meistä on todellisessa vaarassa...
  19. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Paskan napa mulla mitään kääröä oo! Kolmas päivä käynnistelyä käynnistyi. Eilen illalla kaikki kipuilut hävisi ja supistuksista ei tietoakaan. Täällä mä nyt yritän joka välissä käydä vähän kävelemässä tai edes ulkona. Kuitenkin kolme kertaa päivässä saan cytotecin ja ennen ja jälkeen sitä...
  20. P

    Esikoisen odottajia Jyväskylästä?

    Huomenta! Yliaikaiskontrollissa tultiin siihen tulokseen, että kaikki hyvin, perjantaina käynnistykseen. Ultran perusteella vauvan painoksi saatiin ensin 3,2kg ja toisella yrittämällä 3,4kg. Itsekin siinä vähän huolestuin, että miten voi olla, ettei oo neljässä viikossa kasvanu kuin alle...

Yhteistyössä