Hakutulokset

  1. P

    Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

    Hei vaan pulleamahaiset mammaksi tulevat ja onnea kaikille nyytin saaneille! Vitsi mikä tunteiden vyöry tuli, kun selailin näitä tekstejä täällä! En tietenkään lukenut kuin murto-osan, mullahan menisi viikko seurata teidän juttuja! :D Mutta on se ihanaa, kun kuulee "tuttujen" naisten saaneen...
  2. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Hyvää joulua kaikille! Vilkaisin nopeasti etusivulta et kaikki olette yhtenä kappaleena, hyvä! Me saimme parhaan joululahjan tänään pojan kotiin. Tänään 35+0 ja kalenteri-ikää nejä viikkoa. Paino 2100.Poika on voinut koko ajan hyvin, syö kuin hevonen ja mulla riittä maito (toki saa...
  3. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Ai niin. Tiuhti vielä ehdotti synnyttäneet-listaan vielä viikkoja, milloin on syntynyt. Eli jos niitä haluaa laittaa, niin poika syntyi siis viikolla 31+0 ja paino oli tarkasti 1635g Pituutta ei tosiaan mitattu, mutta olikohan perjantaina vai lauantaina 40 cm ja eilen 42,5. :laugh: Eli ihan...
  4. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Terppa tytöt! Poika täytti viikon, ei mitään isompia ongelmia ja siirtyi eilen teholta kevyempään hoitoon. Ainoastaan on ollu vähän keltaisuutta, mutta valohoito auttaa hyvin. Nyt on sekin hyvällä mallilla. Mulla ei tullut yhtään maitoa ennen synnytystä, muutama tunti synnytyksen jälkeen...
  5. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Voi miten paljon tykkäyksiä ja onnitteluja, kiitos paljon! :heart: Tiedän, että pitäisi nukkua, mutta olen taas pari tuntia valvonut eikä uni tule, joten naputan pari riviä... Pojalla menee edelleen hyvin. Verensokerit hyvät, ei tarvitse lisähappea, ylipaineletkusta varmaan päästään ihan...
  6. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    JOku hetki menee ennen kun luen teidän muiden juttuja. Minä olen nimittäin 1,6-kiloisen pojan äiti! Edelisen viestini jälkeen 2 tuntia myöhemmin olin 5-6 senttiä auki supistuksen esto lääkkeistä huolimatta. Ja kohta kolmen jälkeen tuli poika. Ei ehditty antaa mitän kivunlievitystä siinä...
  7. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    KIitos tsempeistä. Tilanne on jumissa eli hyvä. Elimistö puskee synnytystä eteenpäin ja lääkkeet estävät supistuksia. Yön aikana suli puolen sentin kohdun kaula ja auki 2 cm. Supistuksia ei tuu useammin, n 6-10 tunnissa, ovat toki kivuliaampia.Toivotaan et tässä tilassa roikutaan...
  8. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    pikapäivitys puhelimella. Lapsivedet meni yöllä, olen synnytyssalissa, supistelee säännöllisesti. Yritetään pelata aikaa, mut kyllä poika näinä päivinä syntyy. Painoarvio 1,6 kg ja olosuhteisiin nähden kaikki hyvin. P-L 31+0
  9. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Minä kävin eilen hakemassa tukisukat, saa nähdä, miten auttaa. Terveyskirjaston sivuilla sanotaan, että niistä voisi olla vähän apua suonikohjuihinkin, vaikka pitkälle perinnöllisiä ovatkin. Äitiyspakkauksen hakeneet, huomasin kelan sivuilta tiedotteen, että pyyhe (tai siis sen vihreä...
  10. P

    Vauva-ajan toimeentulo jos ei palkkatöissä

    Hei Helena! Pitää vielä tarkentaa, että mun vastaushan oli tuohon Mikmikin tilanteeseen, en edes tarkemmin lukenut tuota sinun kirjoitustasi. :D Huomasin sitten myöhemmin, että aloittaja oli kirjoittanut jo tekstinsä heinäkuussa, joten vastaukseni ei ollut oikein ajankohtainen.
  11. P

    SF-mitta käyrien yläpuolella

    Kiitos vastauksista! Googlailinkin vähän tuota asiaa ja ilmeisesti sf-mitta on aika heikko mittari löytämään "liian" isoja/pieniä vauvoja, vaikka voikin toki korreloida lapsen koon mukaan. Ja toisinaan tietysti painoarviotkin heittelevät vaikka kuinka paljon. Ja ehkä tässä on turha alkaa...
  12. P

    Vauva-ajan toimeentulo jos ei palkkatöissä

    Tuota samaa minäkin olen monesti ihmetellyt ja miettinyt, että onko se edes parisuhde, jos ei mistään keskustella.
  13. P

    Vauva-ajan toimeentulo jos ei palkkatöissä

    Macy Gray, aloittaja Mikmik toivoi muunlaisia vastauksia kuin "moralisointia". Vaikka en henkilökohtaisesti ymmärräkään sitä, miksi joissain perheissä toinen (yleensä äiti) hoitaa "ilmaiseksi" perheen yhteistä lasta samaan aikaan kun toinen (yleensä isä) kasvattaa omaa omaisuuttaan tai "elää...
  14. P

    SF-mitta käyrien yläpuolella

    Hei! Onko muita (ja onhan teitä!), joiden masu kasvaa valtavana! Olisi kiva kuulla, että onko iso SF-mitta tarkoittanut isoa lasta tai jotain muita ongelmia. Oma mittani on ollut koko ajan käyrien yläpuolella, mutta "linjassaan", mutta nyt mitta hyppäsi vielä valtavasti siltäkin linjalta...
  15. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Kyllähän minä hidastan tahtia, mutta kotona ei voi enää paljoa rennommin ottaa. Luennoillakaan en ole juuri käynyt. Että kyllä se seuraavana hidastuksen paikka on melkein töistä kotiin jääminen. Liikkuminen on pelkkää kävelyä ja sitäkin niin kovin vähän. :( Kotona yritän edes vähän venytellä...
  16. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Neuvolassa käyty. Verenpaineet tietenkin taivaissa, mutta kotona oon saanu hyviä lukuja, niin ei huolta. Väsymyksen syy ei ole hempassa, täsmälleen sama kuin viimeksi 126. Mutta maha... sf-mitta olikin sitten jo 34 (joka vastaa keskikäyrän lukua viikolla 40!!!!) Edelliset ovat olleet käyrien...
  17. P

    Vauva-ajan toimeentulo jos ei palkkatöissä

    En ihan ymmärtänyt, että mistä sinä nyt saat sen 900 euroa kuussa, jos et ole töissä. Mutta minä olen myös asuntolainainen opiskelija ja opinnot jäävät tauolle äitiyslomani ajaksi. Olen maksimoinut äitiyspäivärahani tekemällä mahdollisimman paljon töitä tämän 6 kk ennen äitiysvapaan...
  18. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Harkkasupistuksista, siis koskaan ei kestä se kovettuminen tollaista lyhyttä hetkeä, vaan aina minuuttitolkulla ja tosiaan pahimmillaan varmaan puoli tuntia. Ei siis hellitä välillä. Siksi olenkin ollut hämmentynyt. Mutta löysin pari vanhaa nettikeskustelua, joissa tällaisiakin supistuksia oli...
  19. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Minulla on muutes niistä veriletuista sellainen mielikuva, että ne tarjoillaan vielä valkokastikkeen kanssa (ei puolukkahillon). Olen ollut lapsena (80-luvun puolivälissä) yhden kesän sairaalassa ja voi olla, että olen silloin saanut niitä verilettuja. Tai sitten keksinyt koko jutun. :laugh...
  20. P

    HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

    Niinkuin MrsR kirjoittikin, niin meillä ei ole sitä allasmahdollisuutta, ja se harmittaa kyllä mua kovasti. Lämpimässä vedessä lilluminen on muutenkin niin rentouttavaa, että voin kuvitella sen olevan miellyttävää myös synnytyksessä. No, lotraan omassa suihkussa sitten mahdollisimman pitkään...

Yhteistyössä