Hakutulokset

  1. R

    Kiukkuketju

    Mua ärsyttää se, että mummoille, äideille ja isille on omat korunsa. Juuri miehen sukulainen esitteli jotain Kalevalan lapsikorua...ja toinen kaveri esitteli korua, mitä pidetään kun odotetaan vauvaa. Miks meille lapsettomille ei oo sellasta?? Tyhjä syli tms? Sit mua ärsyttää se, että nyt kun...
  2. R

    Kotimaan adoptio

    Tammikuussa tulee kolme vuotta täyteen adoptiojonossa. Eipä tuo kovinkaan mieltä ylentävää ole, kun jonot vain kasvavat. Mitähän mieltä nuo tuolla ovat mieltä yrittäjyydestä? Monesti kun tuntuu, että yrittäjiä katosotaan nenän vartta myöten. Meillä on siis tilanteet muuttumassa niin, että mies...
  3. R

    Kiukkuketju

    Saanks mäkin tulla tänne kiukkuilemaan....Kun mulla ei oikeesti oo ketään, kelle mä voisin tätä ärtymystä purkaa.... Tää syksy on ollut niin pitkä ja harmaa. Mä oon niin luullu, että oisin päässy yli tästä kaikesta p..kasta, mut en näköjään ole. Oon luullu että näillä mennään, kun ei muuta saa...
  4. R

    Kiukkuketju

    Voi että :( Tosiaan miten voi sattua kaikki tuollainen yhtäaikaa....
  5. R

    Uudestaan hoitoihin?

    Nostan tätä, jos jollain olisi kokemusta noista luovutetuista simpoista tai muuten jotain aiheeseen liittyvää :)
  6. R

    Aika erota?

    Me ollaan kolmekymppinen pariskunta, yhdessä ollaan oltu yli 12 vuotta. Jo pidempään olen itse mielessäni miettinyt melko samoja asioita kun sinä Rasta. Mihin pitää tyytyä. Minulla on hyvä mies, meillä menee ihan hyvin. Olemme kasvaneet yhteen. Mutta onko se rakkautta? Meillä ei ole lapsia...
  7. R

    Uudestaan hoitoihin?

    Tulin poikkeamaan tänne tuolta adoptio-osiosta. Täällä tuli pyörittyä jokunen vuosi sitten enemmänkin lukemassa ja kirjoittelemassa. Koska hoidot inseminaatio/ivf/pas eivät tuottaneet tulosta, päätimme laittaa pillit pussiin ja keskittyä adoptioon. Nyt kuitenkin, muutaman vuoden jälkeen, on taas...
  8. R

    Kotimaan adoptio

    Tänään käytiin Pelalla tapaamassa sosiaalityöntekijää. Vuosi sitten loppui neuvonta ja sovittiin, että vuoden päästä tapaamme. Eipä tuosta tapaamisesta jäänyt käteen yhtään mitään, kuin jotenkin surullinen mieli. En oikein edes tiedä miksi...Tapaaminen kesti ehkä puoli tuntia...
  9. R

    Kotimaan adoptio

    Olipa ihana kuulla, että joskus nuo odotusajat ovat lyhyitäkin. Saako kysyä, millaisia ominaisuuksia bioäiti oli toivonut? Tai osaako kukaan kertoa, mitä yleensä adoptiovanhemmilta toivotaan? Hieman on taas epätoivon siemen alkanut itää koko tähän adoptioon ja lapsen saamiseen. Niin tuntuu...
  10. R

    Suomesta jo adoptoineet

    Kauanko odotitte lasta Suomesta?
  11. R

    Purkaus taas!

    Siiri80 miten vauvavierailu sujui? Niin tuttuja tunteita nuo kaikki. Välillä sitä luulee, että on päässyt kaikesta jo yli ja elämä helpottaa, mutta sitten kuitenkin jokin tiputtaa kaiken sonnan niskaan. Uudelleen ja uudelleen. Olen huomannut, että nuo tuntemukset muuttavat ajan mittaan...
  12. R

    Ei mitään yhteistä

    ....niin tuntuu....
  13. R

    Ei mitään yhteistä

    Tuntuuko koskaan, että teillä ei ole miehenne kanssa mitään muuta yhteistä kun asuntolaina? Musta tuntuu just siltä. Meillä ei ole enää mitään yhteisiä harrastuksia, en saa miestä mihinkään yhteiseen juttuun? Ennen lasketeltiin, hiihdettiin, lenkkeiltiin. Nyt olen koko talven yrittänyt saada...
  14. R

    Kotimaan adoptio

    Suvimarjatta: En tosiaan tiedä kriteereistä, millä perusteella ne vanhemmat valitsee. Jotain kyllä meidän sosiaalityöntekijä sanoi noista valintaperusteista. Eli ensin katsotaan onko lapsen biologisilla vanhemmilla jotain toiveita lapsen sijoituksesta. Monesti kuulemma toivovat esim...
  15. R

    Kotimaan adoptio

    Hipsulle: Emme ole kovinkaan monelle adoptiostamme kertoneet. Minun töissä asiasta ei tiedä kukaan. Muutamat kaverit tietää ja sukulaiset. Kukaan ei oikeastaan kysele mitään. Lähinnä minun äitini kyselee, että milloin voisimme lapsen saada. Anoppia eniten huolestuttaa se, ettemme "ottaisi"...
  16. R

    Kotimaan adoptio

    Heippa! Kiva nähdä, että muitakin kotimaan adoptiota toivovia on täällä mukana. Itse en ole kovastikaan viitsinyt tuonne toiseen ketjuun kirjoitella, koska asiat menevät kuitenkin niin erilailla kotimaisessa adoptiossa. Eli olemme 29v/30v pariskunta Keski-Suomesta. Meillä myös lapsettomuus...
  17. R

    Adoptiolista

    A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. DRAUMSYN N32/M31, 1 biolapsi, 1 adoptiolapsi. Adoptiolupa saatu 8/10. (päivitetty 18.8.2010) ELLINOORA N33/M35, 3 biolasta...
  18. R

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    TiikeriLilja: Aloitimme neuvonnan keväällä 2009 (muistaakseni) Eli periaatteessa olemme odottaneet 1,5 vuotta. Odotusaikahan aloitetaan laskemaan hieman erilailla kuin ulkomaan adoptiossa, eli jo silloin kun paperit menevät Pelaan. No saa nähdä miten pitkäksi oikeasti tämä odotus vedyy...
  19. R

    No niin, pakkasin laukun ja uhkasin lähteä

    :hug: meille kaikille kovia kokeneille. Kyllä minäkin välillä käyn tuolla hulluusrajan toisellapuolella. Miehen kanssa ei kuitenkaan asiasta riidellä. Ainut asia, mistä mies ei pidä on se että puhun adoptiosta. Yhdessähän tässä lapsettomuudesta kärsitään. Jokin on, etten osaa Jumalaa syyttää...
  20. R

    Valoa risukasaan

    Kiitos! :hug:

Yhteistyössä