Hakutulokset

  1. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Tsemppiä Malttamaton ja tuulia. Tuulia ne varmaan ottaa sulta tulehdusnäytteitä? Jos kohdunsuu on ok, pääset varmasti kotiin? Mäkin hengasin kuukauden himassa kohdunsuu 3 cm auki :). Levon kannalta ne varmaan käskee sun ottaa. Malttamaton sä varmaan olet seuraava?! Mä en luottaisit noihin...
  2. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Malttamaton, ihanasti kirjoitit ekasta synnytyksestä :). Siinä on tosiaan siveys, siistiys ja sivistys joskus kaukana kun tosi toimissa ollaan ja sitä en olisi itekään uskonut! Mä esimerkiksi esikoisen kanssa olin huolissani jos kakkaan synnyttäessä. No, siinä kivussa ja ponnistaessa asia olikin...
  3. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Huomenta! Olipa ihanaa kun sai nukkua ilman huonetoveria yön. Odottelen, että aamulääkkeet vaikuttaa jotta käden aamiaiselle ja vauvoja katsomaan. He ovat toivottavasti kaikki olleet ilman hengitystukea yön yli. Mullevtämä sektio on ollut tosi rankka. Paljon on kyse tietty mun raskauden...
  4. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Ninni, mä olen täällä Naistenklinikalla joutunut itkemään jotta saan sektiokipuihin muuta kuin panadolia ja buranaa. Lääkkeettömyys on joku ihme päivänsana. Lopputulos: Pyörin netissä sen sijaan että hoitaisin vauvojani kun en kivulta pysty. Nyt onneksi lupasivat lisätä lääkitystä kun näkivät...
  5. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Auts, yli litrainen virtsarakko kuulostaa pahalta! Nyt mulle luvattiin paremmat kipulääkkeet. Uusiäippä
  6. U

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    Meille syntyi kolmospojat tiistaina. Kaikkien painot kahdennkilon tuntumassa ja tehohoitoa ei ole tarvittu. Itse olen vieläkin vuodepotilaana, joka hieman masentaa. Kivut ovat tosi kovat, vaikka sektio itsessään oli kivuton. Pojat syntyivät rv 34+3. Tsemppiä kaikille uusille odottajille...
  7. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Moikka! En kyllä suosittele kelleen sektiota, ainakaan pitkän vuodelevon jälkeen. Tää toipuminen on tosi kivuliasta ja turhauttavaa, kun ei voi hoitaa vauvoja. Muuten kaikki ok. Uusiäippä ja jäbät 2 vrk
  8. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Ninni, itse sektio oli tosi nopea, kivuton ja helppo. Vauvoja piti kaivella mutta ei se tuntunut hierontaa kovemmalta. Sanoinkin, että olo oli kuin dayspassa ????. Ei tullut pahoinvointia, ei tärinää, ei mitään. Silti synnyttäisin mieluummin alakautta. Mieluummin se kipu kuin tää, että makaa...
  9. U

    Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

    Pojat syntyivät ????. A ja B reilut 2kg, C 1970gr. C hengittelee ilman apuja. Sektio oli hyvä kokemus, ei sattunut yhtään. Nyt toki olen aika kipeä. Uusiäippä ja jämät x3
  10. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Kasenja jonkinlainen fleece voisi olla hyvä. Mä tilasin Reiman newborn-malliston Oulu-makuupussin. Kantsii hommata sellainen, jossa hihansuut saa käännettyä tumpuiksi. Niin, ja hatun tarviit lokakuussa. Vauvaa ei tarvii osata hoitaa sairaalassa, kyllä ne opettaa miten vauvaa pidellään etc. Ja...
  11. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Senya. Outoa tuon lapsiveden suhteen. Jos sikiöpussissa on reikä, bakteerit pääsevät sikiöön. Naistenklinikka on pullollaan naisia, joilla on lapsivedet menneet osittain. Sitä tietty tulee lisää, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tulehdusten kanssa. Olisi niiden ainakin pitänyt kieltää sulta...
  12. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Senya jos epäilet lapsivettä, kantsisi ehkä käydä lääkärissä? Jos sikiöpussissa on reikä, tarviit antibioottitiputuksen tulehdusten välttämiseksi. Sykkeet kun olen jäbien kanssa käyrillä, sykkeet menee 130-180 välissä vauvojen aktiivisuudesta riippuen. Sykkeet on ok, jos niissä on vaihtelua...
  13. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Tuulia. Mä jään suosiolla kotiäidiksi ainakin muutamaksi vuodeksi. En tajua, miten selviämme miehen parin tonnin palkalla, mutta vielä vähemmän tajuan, miten neljän pikkulapsen kanssa arki pyörisi, jos olisimme molemmat töissä.
  14. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Chocolatebox ihana huone. Täällä tulee huono omis kun synnytys 1,5 vkonnkuluttua ja vauvat ovat kotona ehkä jo 3 vkon kuluttua, eikä meillä edes ole sänkyjä vielä :D. Vaatteet sentään on, lukuunottamatta 44 cm vaatteita. Katotaan minkä kokoisia ipanat ovat. Nyt noin 2 kg/ kipale. Mä en...
  15. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Halusin vielä sanoa, että mun mielestä loppuraskaus - etenkin esikoista odottaville - on aikaa, jolloin kantsii valmistautua äitiyteen. Vaikka kuinka puhutaan esimerkiksi isän tasavertaisuudesta, ei se nyt vaan mene niin. Maailma ja työt pyörivät ilman meitä, mutta vauvalle äiti on maailma...
  16. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    No niin, 5,5 kiloa vauvaa mahassa. Viimeistään syyskuun ekalla vkolla leikataan. Lullaby mulla ainakin esikoisen myötä muuttui aikakäsitys. Aiemmin muutama viikko tuntui pitkältä, sittemmin pari vuotta kotona mennyt hujauksessa. Vauvan kanssa ei voi kiirehtiä, eikä kontrolloida edes omaa...
  17. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Mä kyllä sanoisin, ettei kannata pää kainalossa mennä. Naistenklinikalla näin aika monta tällaista tapausta ja sit olivatkin ihan shokissa, kun eivät voineetkaan jatkaa normaalia elämää supistusten ja kohdunkaulan vuoksi. Teki pahaa kuunnella kun kätilöt yrittivät selittää, että "sun oikeasti...
  18. U

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    Onnea uusille odottajille! Voimia tulevaan ja pitäkää keskustelua pystyssä. Mä kiitän ja kumarran tuesta. Täällä edelleen yhtenä kappaleena, ja ihan puhki. Onneksi mies on lomalla ja anoppi auttamassa. Olin sairaalassa 3 yötä, sitten ollut vuodelevossa kotona. Uusiäippä ja jäbätx3 31+2
  19. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Ihania masuja teillä :). Mä en laita kuvaa omastani, kun järkytyn itsekin kun näen sen peilistä. Se on niin luonnoton, että yritän välttää peiliä. Napa pullahti joskus vkolla 22, nyt en enää napaa näe. Hirmuinen väsy. Voisin nukkua koko ajan. Ehkäpä tää ennakoisi synnytystä? Nivusetkin on...
  20. U

    Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

    Toive, ikävää että olet säkin joutunut vuodelepoon, mutta kiva lukea sun ajatuksia :). Vauva/t on tärkein, mutta mua hajottaa tää tilanne eniten esikoisen takia. Toinen aloittaa huomenna päiväkodinkin, enkä pääse mukaan :(. Tuntuu, että koko kesä katosi ja nyt syksykin, kun eivät lääkärit edes...

Yhteistyössä