Hakutulokset

  1. S

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

    Hippu* kiitos tiedosta ja kutsusta kerhon puolelle! Mulla on itseasiassa jo kaksi lasta, esikoinen edellisestä liitosta ja uuden miehen kanssa saatu yksi lapsi hoitojen avulla ja nyt hoitojen avulla hänen kanssaan toinen haaveissa. Onko silti oikea paikka mulle?
  2. S

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

    Pikkukakkonen täälläkin nyt haaveissa. PAS olisi suunnitteilla, sillä alkioita jäi vielä pakkaseen ykkösen jälkeen. Imetän vielä ja mietinkin nyt miten pian imettämisen lopetuksen jälkeen voi alkionsiirron tehdä? Prolaktiini pitää olla ilmeisesti rajoissa, miten pian imetyksen lopettamisesta...
  3. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    En olekaan sitten vauvan syntymän jälkeen tänne kirjoitellut, mutta kuulumiset olen lukenut! Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: Itsellä kesti jonkin aikaa toipua vauvan ensimmäisen viikon tehohoidosta vastasyntyneiden teho-osastolla. Onneksi vauva toipui keuhkokuumeesta hyvin ja kun...
  4. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Vauvauutisia: meille syntyi 2.5.2013 ihana tyttövauva En ole käynyt palstalla pitkään aikaan, joten kerron nyt uutiset ja luen teidän kuulumiset ajan kanssa. Jouduin verenpaineiden ja lievän raskausmyrkytyksen takia osastolepoon ja lääkäri päätyi käynnistykseen aikaisemman vakavan...
  5. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Voi TanZZZku, Sebu ja muut, joilla vastoinkäymisiä! Olen lukenut ahkerasti täällä, mutta en ole jaksanut päivitellä. Mulla todettiin lievä raskausmyrkytys, jota pelkäsinkin. Mulla kun oli esikoisesta paha raskausmyrkytys. Neuvolasta tekivät lähetteen äitiyspolille, jossa lääkäri oli...
  6. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Vaunuista vielä, jossain suositeltiin kesävauvalle vaunukoppaa, kun siellä on enemmän tilaa ilmalle kun taas talvivauvalle suositeltiin sellaista pussia/pehmeää kantokoppaa, kun on lämpöisempi. Esikoisella oli pehmeä pussi ja nyt ostettiin kunnon iso vanhanajan vaunukoppa ja runko isoilla...
  7. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Gabriela kysyit miksi pelkään sektiota. No mulla kun on hoitoalan koulutustausta, niin on ns. liikaa tietoa sektion riskeistä ja myös oikeasti tapahtuneista sektiokomplikaatioista, jotka ovat huomattavasti suurempia ongelmia kuin alatiesynnytyksessä. Toki onhan niitä riskejä...
  8. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Olen lukenut ahkeraan kirjoituksianne, mutta itse saan kirjoiteltua harvemmin. Ihania masukuvia ja ultrakuvia ! Vaunut on hankittu, päädyttiin Emmlajungan Edge Duo vaunuihin Sport-rungolla. Oikein kunnon mammavaunut :) Rasvaus loppui Weledan raskausajan hoitoöljyllä kun pullo tyhjeni...
  9. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Linea Negra ilmestynyt muutaman päivän aikana alhaalta ihan ylös rintojen alle. Edellisessä raskaudessa sitä ei ollut ollenkaan. Äitiysvaatteita olen tilannut H&M:n netistä, kun liikkeistä on aina kaikki sopivat koot ja värit loppu. Nyt on leggingsit ja sellainen tunikamekko parhaat, kun...
  10. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    TanZZZku ihania masukuvia! Itse otin viime viikolla ensimmäiset kuvat raskausaikana! Pitääkin koettaa laittaa myös tänne :) Raskausarvista. Esikoisesta tuli pari pientä arpea alavatsalle, nyt niitä ei enää näy. Tässä raskaudessa tullut lantiolle, mutta kun aloin käyttämään Weledan raskausajan...
  11. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Raskausviikot menee hurjaa vauhtia! Tänään siis jo 30+0! Raskausdiabetes pysynyt kurissa ruokavaliohoidolla eikä lisäkilojakaan enää tullut, kun niitä ei saisi enää tullakaan. Maitoa jo tihuttaa rinnoista, onkohan se ihan normaalia näin aikaisin? Kohta pitää käyttää liivinsuojuksia ;)...
  12. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Helmimamalle onnea vauvasta ja ihana kuulla, että vauvan kanssa menee hyvin :heart: 30. raskausviikko lähti tänään käyntiin eli 29+0. Vauva on liikkunut ja potkinut oikein urakalla. Neuvolassa terveydenhoitaja tunnusteli, että vauva "istuu" eli on vielä pää ylöspäin ja lapsivettä on...
  13. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella tänne. Olen kyllä lukenut kuulumisianne. Tänään rv 28+0, joten pitkällä ollaan :) Vauva potkii ja liikkuu hyvin. Sairausloma jatkuu äitiysloman alkuun selkä- ja liitoskipujen takia. Sokerirasituskokeessa oli tosi makeaa se litku ja lämmintä, kerralla en...
  14. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    TanZZZKU :hug: kyllä sua on nyt koeteltu. Toivottavasti jos vuodossa on mukana lapsivettä, sitä on niin vähän, että uutta ehtii kehittyä eikä aiheuta ennenaikaisuutta. Lapsivesi on vetistä vuotoa, kirkasta tai vaaleanpunaista ja kastelee kyllä pikkuhousut ihan eri tavalla kun valkovuoto. Onko...
  15. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Vienda minäkin tilasin netistä Icebug-nastakengät. Jotenkin tuntuu liian turvattomalta keikkua tuolla liukkaalla ulkona, vaikka onkin hiekoitettu. Äitiyspakkaus tilattu ja äitiyspäiväraha- ja vanhempainrahahakemus sekä lapsilisähakemus tehty Kelan verkkopalvelussa :) Tosi kätevää, ensi...
  16. S

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Tänään poksuilen 22+0 :heart: Viikon päästä seuraava neuvola ja aika pitäisi varata myös sokerirasitukseen. Uusi vuosi ollaan kotona, mieskin innostunut olemaan "raskaana" eikä ole ottanut edes jouluna perinteistä glögiä ja lasillista punaviiniä ruuan kanssa. Joten meillä tuo baarielämä...
  17. S

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    En ihan ehtinyt kun eilen poksui yli puolivälin! Eilen siis rv 21+0 :) Rakenneultra oli tällä viikolla ja vauva siellä oli hyvin kasvanut ja viikkoihin nähden taasen vähän isompi. Viikkoja oli 20+4, ultran mukaan 21+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ole missään vaiheessa muutettu...
  18. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Rakenneultra oli tänään ja vauva siellä oli hyvin kasvanut ja viikkoihin nähden taasen vähän isompi. Tänään viikkoja 20+4, ultran mukaan 21+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ole missään vaiheessa muutettu, vaan mennään loppuun saakka alkionsiirron mukaan. Sukupuolta ei selvitetty Itse en ole...
  19. S

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Luen palstaa useammin kun kirjoittelen, mukavaa että tänne kuitenkin ahkerasti kirjoitellaan. Toivottavasti kaikilla menee loppuun saakka hyvin ja saadaan syntyneiden vauvojen elämää jakaa täällä sitten ensi vuonna :) Raskausajan voiteista ja öljyistä on ollut juttua. Itse käytin edellisessä...
  20. S

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Amon, itse vertailin äskettäin Autoliiton turvaistuintestin avulla turvakaukaloita: Turvaistuintestit - Autoliitto Turvaistuin oli esikoisella Römer Britax Baby-Safe ja taidan hankkia samanlaisen tälläkin kertaa. Ei ole niin muovinen ja kevyt kuin jotkut kaukalot, joten uskon tämän olevan...

Yhteistyössä