Hakutulokset

  1. K

    Laparoskopian jälkeiset lapsettomuushoidot

    Hei! Kirjoittelin jo aiemmin vastauksen, mutta taisi kadota taivaan tuuliin.. Kannattaa varmaan jutella lääkärin kanssa siitä, kuinka ärhäkkä endo on. Itselläni ei laparoskopiassa annettu toivoa luomuraskauteen ja määrättiin ehdottomasti e-pillerit hoitojonossa odottelun ajaksi. Jos endo...
  2. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Hei! Palailenpa minäkin taas uutta hoitoa aloittaessa kehiin. Ensimmäinen IVF tehtiin lokakuussa, sen mentyä reisille ei juurikaan ole huvittanut kirjoitella. Lukenut kyllä olen teidän kuulumisia ja peukkuja pidän kaikille! Uusi rumba siis alussa, viimeksi saatiin 7 munasolua, joista 3...
  3. K

    Mulla on joskus mennyt permisainetta silmään ja välillä "panikoin" että onko siitä tullut jotain haittaa

    Mullakin on joskus mennyt ihan kunnon loraus permisainetta silmään kampaamossa. Sen jälkeen olen käynyt silmien laserleikkauksessa ja eiköhän nuo olis siellä viimestään sanoneet jos jotain vauriota silmässä näkyisi. Olehan huoletta!
  4. K

    Hoidot jatkuu 2012

    Valoa Minä menin samalla sairaalareissulla ilmoittautumaan hoitojonoon ja siellä sanottiin että mun endon takia päästään vähän nopeammin. Ilmoittauduin siis jonoon kesäkuun puolessa välissä ja lokakuun alussa alkoi hoidot.
  5. K

    Hoidot jatkuu 2012

    Hei Valoa! Endon hoitamisesta laparoskopialla: Mulla löyty yllätyksenä 6 cm endometriooma oikeasta munasarjasta hoitojen suunnittelukäynnillä huhtikuussa 2012. Lääkäri laittoi samantien lähetteen laparoskopiaan ja sanoi, että mitään hoitoja ei kannata aloittaa ennen kuin se on leikattu pois...
  6. K

    * OYS 2011 hoidot *

    Hei! Tuosta ilmoittautumisesta Oysissa. Mulle sanottiin ekan käynnin jälkeen, että tästä lähtien ei tarvi sitten alakerrassa ilmottautua, riittää kun tulee käytävään oottamaan.
  7. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Siirtokuulumisia ja muutakin: Tänään siis siirrossa käyty. Meidän saalis oli se 8 munasolua, tänään kuultiin että kaikki oli kypsiä. Hedelmöittynyt olikin sitten ainoastaan 3, joista kaksi oli kuulema siirto- ja pakastuskelvottomia. Mukaan tarttui yksi TOP-alkio. Liekö tuossa...
  8. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Kiitoksia tsemppaajille! Punktio tehtynä eilen ja täytyy kyllä sanoa, että se meni suorastaan mahtavasti! Esilääkkeet oli niin hyvät, että kikattelin miehelle ennen toimenpidettä... Hoitaja kun tuli hakemaan mua toimenpidehuoneeseen tuumasi vaan, että täällä ilmeisesti on lääkkeet alkanu...
  9. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Omia kuulumisia jälleen: Kolmannessa ultrassa käyty ja punktio on ensi keskiviikkona, näillä näkymin muniksia tulossa 5 kpl. Menopur jatkuu sunnuntaille asti 300 iu/ kerta. Siirto on sitten perjantaina, mikäli kaikki hyvin menee. Lääkäri määräs ennen siirtoa antibioottiprofylaksin, eli...
  10. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Heipä hei! Kirjottelen minäkin tänne pitkästä aikaa. Mulla alkoi Menopurin piikittely ekan ultran jälkeen viime viikon tiistaina, nyt tiistaina oli sitten toinen ultra. Munasoluja kuulema kasvamassa vaan kaks tai kolme, lisääkin saattaisi lääkärin mukaan olla tulossa. Isolla annoksella olen...
  11. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Endohan se mulla kipuja aiheuttaa, pari ensimmäistä päivää on sellasia ettei töitä kyllä kykene tekemään. Ilmeisesti pitkällä kaavalla mennään, mulla on kyllä vielä vähän hakusessa nämä termit että miten menee mikäkin hoito. Mutta luulenpa, että termit käy selväksi tässä ajan mittaan!
  12. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Täällä päästy hoitojen alkua jännittämään. Sumuttelut täytyisi aloittaa 15.9. ja pillereitä syödä 5 päivää yhtä aikaa sumujen kanssa. Pelottaa vaan jo etukäteen kuinka helvetilliset kivut tulee kun vuoto alkaa. Mullahan siis on laparoskopian jälkeen ollut pillerit jatkuvana reilut 2 kuukautta...
  13. K

    Onko kellekkään muulle soitettu nrosta 0968623998? Kummastuttaa, vihastuttaa!

    Mulle ainakin soitti kalevan puhelinmyyjä tuosta numerosta.
  14. K

    Laparoskopia

    Hei taas! Sainkin juuri tänään postissa hoitopalautteen laparoskopiasta, muuten en välttämättä olisikaan oikein osannut kertoa tarkemmin minun tilanteesta. Eli minulta poistettiin oikea munasarja ja johdin kokonaan. Vasemmasta ovariosta ei pystynyt leikkauksessa näkemään kuin 3/4, se...
  15. K

    Laparoskopia

    Mulla huomattiin endometriooma huhtikuussa ja kesäkuussa oli leikkaus. Ensin miettivät, että oisko mennyt elokuulle lomien takia. Onneksi ei menny, kun kahdessa kuukaudessa oli kysta kasvanu tuplasti suuremmaksi kuin eka ultrassa. Kyllähän tuo maha pienosemmalta tuntuu, ei housut kiristä...
  16. K

    Laparoskopia

    Endosta mulla oli oireina järkyttävät menkkakivut ja tosiaan loppuajasta kipuja oli pitkin kiertoa. Lääkäri kysyi multa viimesessä ultrassa ennen leikkausta, että oonko huomannu mahan kasvaneen. Oikeassa munasarjassa oleva endometriooma oli jo kooltaan 12 cm ja kohtu kuulemma tuntui kuin olisin...
  17. K

    Laparoskopia

    Hei! Mulle tehtiin laparoskopia endon takia kesäkuussa. Leikkauksessa poistettiin oikea munajohdin ja munasarja kokonaan, vasenta puolta putsailtiin sen verran kuin sitä nyt saatiin huonon näkyvyyden takia. Mulla oli kans levinny endo suolistoon ja pahoja kiinnikkeitä on siellä täällä...
  18. K

    IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

    Liitynpä minäkin joukkoon ihan ensikertalaisena. Taustoja sen verran, että mulla ikää 31. Pillerit lopetettu 3/ 2010, jonka jälkeen yksi keskenmeno heti 4 / 2010. Sitten ilmeisesti alkanut ärhäkkä endometrioosi jylläämään, jonka seurauksena toivun tässä parhaillaan laparoskopiasta jossa...

Yhteistyössä