Hakutulokset

  1. P

    Milloin ja miten kertoa raskaudesta työnantajalle?

    Ei pidä yleistää! Tuokin ihan riippuu työnantajasta ja työehtosopimuksesta! ite olen erään kaupungin työntekijä ja meidän TESsissä selkeästi lukee, että raskausajan neuvolat/ultrat on palkattomia.
  2. P

    Synnytyspelkosi?

    Ei, kaikille EI tule hamalainen olo ilokaasusta. Vain kokeilemalla selviää se itselleen paras vaihtoehto. Kätilö EI OLE ammatiltaan palvelija vaan hoitaja. Joten kätilö on hoitamassa, ei palvelemassa! Turhaa yleistämistä. Tietenkin varmasti jotkut, mutta ei todellakaan kaikki. Itse...
  3. P

    Elokuun mussukat joulukuussa <3

    en kuulu tähän ketjuun, mutta tulinpa kommentoimaan kuitenkin, että Nenja olen kanssasi samaa mieltä!! Luulisi, että jos on pitkä yritys + hoidot siihen päälle, niin lopettaisi ajoissa tupakan polttamisen, kun se kuitenkin vaikuttaa hedelmällisyyteen! Olen vuosia lukenut tätä palstaa ja olen...
  4. P

    Synnytystoivelista mukaan synnytyssairaalaan

    Omasta puolestani voin vastata tähän, että jos joskus vielä synnyttämään lähden, niin teen kätilölle hyvin selväksi, että mulle ei selkään enää tökitä yhtään mitään. muut kipulääkkeet ja puudetteet on aivan tervetulleita.. Edellisessä synnytyksessä nimittäin epiduraali oli aivan loistava ja...
  5. P

    Synnytystoivelista mukaan synnytyssairaalaan

    Itse kun menin lastamme synnyttämään ei ollut mukana mitään valmiiksi kirjoitettua listaa, mutta tietenkin oli tullut etukäteen mietittyä asioita... Synnytyssairaalaan kun päästiin, niin aivan ihana kätilö otti meidät vastaan opiskelijan kanssa. Tämän opiskelijan kanssa käytiin yhdessä läpi...
  6. P

    Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin

    onko sulla edelleenkään esittää mitään faktaa/tilastoa siitä, että kuinka moni käännytetään sairaalasta pois ilman asiallista tutkimusta ja monessako tapauksessa se on johtanut ennenaikaiseen syntymään tmv. itse luulen, että nämä on vaan yksittäistapauksia ja sulle ehkä on käynyt huono tuuri...
  7. P

    Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin

    yleensä (ei tietenkään joka tapauksessa) kun on tosi kyseessä, sillon myös supistusten lisäksi vedet menee/tihkuu tai tulee jonkinlaista muuta vuotoa esim. verta.. ja vaikka näitä vuotoja ei tulisi, niin kyllä sen supistuksista huomaa.. Ja kyllä kätilö sen puhelimitse osaa kertoa supistusvälin...
  8. P

    Odottavat äidit tulisi ottaa herkemmin tutkimuksiin

    Eiköhän tuo mene jo vähän liian naurettavaksi! Ensinnäkään kukaan ei tuosta vaan keskellä yötä lähde sairaalaan, AINAKIN pk-seudulla on tapana soittaa ensin synnytyssairaalaan ja puhelimessa jo käydään asia läpi kätilön kanssa, jossa kätilö arvioi sairaalaan lähdön tarpeen.. Mitäs sitten, jos...
  9. P

    Toukokuulainen ilmoittautuu!

    tota nyt oot kyllä tainnut laskea väärin.. Jos sulla laskettuaika on tuokokuun lopussa, niin et ole vielä edes raskaana.. Käypäs laskemassa ihan netistä löytyvällä laskurilla Laskettu aika -raskauslaskuri Varmaan huhtikuun lopussa jo olisi laskettuaikasi.. Onnea plussasta! :)
  10. P

    Vauva 2013

    hanipöpö kai tiesit, että sinut pitää ryhmää perustaessa liittää joku muu lisäksesi ryhmään muuten et saa ryhmää perustettua.. laita tänne linkki siihen ryhmään, niin porukka löytää sen paremmin.. :)
  11. P

    Haluatko synnytyksesi elokuvaan?

    laita tää ilmotuksesi tänne: Odotusaika varmaan sieltä tulisi enemmän vastausia :) Sieltä löytyy raskaana olevat mammat :D
  12. P

    Pari kysymystä varhaisultrasta

    Miksi noita ultria edes tehtäisi, jos siitä olisi sikiölle jotain haittaa??

Yhteistyössä