Hakutulokset

  1. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Pikainen päivitys täältä; Synnytys käynnistyi su ja ma välisenä yönä kuitenkin itsestään ja terve tyttömme syntyi maanantaina klo 18:21. Mitat 3760g ja 51 cm, pipoa 37cm :) Synnytys kesti 16h ja oli kyllä haastava johtuen tuosta perätilasta mutta loppupeleissä kaikki meni hyvin. Päivittelen...
  2. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Sukupuolen virheellisyydestä; Ei meillä täällä ainakaan edes voi mennä vikaan koska ultrataan virtsateiden rakenteet jotka on pojilla ja tytöillä erilaiset, eli siinä jo näkee suoraan kumpi on kyseessä. ilmeisesti jokapaikassa ei näin ole..? Tänään muuten 40+0 paukkuu. Ei edelleenkään mitään...
  3. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Petronella; Se raja on 4kg perätilassa, eli todella hilkulle menee. Ja vielä kun lääkäri sanoi edellisellä käynnillä että jos paino menee lähemmäs 4kg niin sitten sektioon suorilta. Vielä viikko aikaa ja nyt on tullut vauvalle painoa viikossa sen +200g eli aika vahvasti sektiolta haiskahtaa. Ja...
  4. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    A83; Mä en ole edes pitkä, 166cm, hoikka sentään ;) Siksi tuntuukin tuo vauva aivan kamalan isolle!!! Miehen puolella vauvat tainneet olla vähän isompia, mun puolella maksimissaan sitä 3,5kg. Sokerit ja paineet olleet erinomaiset, painoa on tullut joku 13kg mutta olihan tuo oma lähtöpaino...
  5. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Valjakka; mulla on nyt lumien sulamisen jälkeen Converset olleet ainoat kengät joita olen käyttänyt, ja voi hemmetti sitä tuskaa saada ne jalkaan (vaikka olen nauhat laittanutkin niin ettei tarvitse sitoa joka kerta...) :D Meillä oli tänään taas äitipolille aika. Kokoarvio on VALTAVA ja...
  6. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    No periaatteessa mulle ei oikein muuta vaihtoehtoa edes annettu lääkärin toimesta. On kuulemma niin "hulppeat" mitat lantiossa (Tosi hassua sinänsä koska päällepäin voisi kuvitella jotain ihan muuta, mutta sepä ei kerrokaan sitä). Mutta totuushan on se, että pt:n kanssa ei voi oikein...
  7. U

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Rakkausvauvalle; Mä olen myös todella ahdistunut. Ei riitä että se, että vauva on perätilassa ja odotan kauhulla sitä tulevaa, en voi oikein lähteä kotoa mihinkään esim koiran kanssa ulkoilemaan koska jos ne lapsivedet menee niin mun on heitettävä sitten kyljelleen jonnekin tienposkeen ja...
  8. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Onnea EMA19/05! Tuo on varmasti paras tapa "synnyttää" pt-lapsi, eli kaikki menee vaan omalla painollaan, etkä joudu ennakkoon stressaamaan. Ja tosiaan jos on varpaat olleet tulossa ekana niin silloinhan ei pt-lasta lähdetä alakautta edes yrittämään. Onnea myös kaikille muille vauvautuneille...
  9. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Käsittääkseni sitä ei kannata aiemmin tehdä koska vauva mahtuu usein vielä itsekin kääntyilemään sen verran, että voi vielä käännöksen jälkeen helpommin kiepata takaisin perätilaan. Toki kasvu menee aika omaan tahtiin, mulla esim. käännös olis voinut olla parempi tehdä jo aiemmin. No en silti...
  10. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Kiitos kaikille tsempeistä! Tuntuu että kallistun siihen alatiesynnytykseen kuitenkin vaikka epparia pelkäänkin ihan kuollakseni. En vaan tajua miten voin sen jälkeen käydä esim. vessassa!!:ashamed: Tosiaan helposti lähdetään sitten sektioon jos mikään viittaa siihen suuntaan. Tällä hetkellä...
  11. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Käytiin sitten sitä ulkokäännöstä yrittämässä... Ja kuten jo ennalta arvasin, käännös ei onnistunut :( Mulle jäi siitä muutenkin aika paha mieli, oli niin kivuliasta ja muutenkin jotenkin niin "väkivaltainen" kokemus. Sen jälkeen lääkäri halusi tutkia minut ja teki sen niinkin hellävaroen...
  12. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Mulla on ollut pari päivää tosi tuskainen olo! Siis ihan huono olo fyysisesti (ja sen myötä tietty myös henkisesti...) Tuntuu että on joku hyperventilaatiotila päällä : / Jotenkin ihan ihmeellinen fiilis ja tänään luennolla supisteli, mutta se ilmeni vaan kuvottavana olona ja alaselän...
  13. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Heh, mä olin tehnyt kunnon synnytyssuunnitelmat ja toiveet tonne meidän Pikku-Haikara -järjestelmään mutta poistin ne sitten suutuspäissäni kun lapsi tosiaan majailee edelleen perätilassa... Käännösyritys on ensiviikon tiistaina, toivotaan että saan vielä täyttää siis uudelleen toiveet...
  14. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Mulla on ollut noita vatsan kovetteluja kans ihan 20-viikosta saakka. Varsinkin nyt kun vauvalla alkaa olla vähemmän tilaa ja on muutenkin hassussa asennossa (PT) niin varmasti vaikuttaa myös supisteluherkkyyteenkin. Mulla on tää maha niin pinkee koko ajan että en kyllä ihmettelisi ettei...
  15. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Cherrie; Odottelen kutsua ÄP:ltä kääntöön, neuvolahoitaja veikkasi viikkoa 37, eli kahden viikon päästä. Oon kans lueskellu tuota Spinning babiesia jo jonniin aikaa, on vaan kovin sekavat sivut, ei kestä mun pinna oikein pidempää etsimistä :D
  16. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Onnittelut Kristiinille pienokaisesta! :heart: Mä olen tosi skeptinen maidän neuvolatätiin. Hän on tosi nuori ja vielä varmasti kokemattomampi kuin vanhemmat konkarit, jotka on masuja ja tarjontoja tunnustelleet vuosikymmeniä. Kerran sanoi että on vauva on selkeesti RT:ssä ja pää laskeutunut...
  17. U

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Meillä majaillaan edelleen oikealla puolella, "linkkari-asennossa" ja sain lähetteen äippäpolille käännösyritykseen. On sellainen tunne ettei tule onnistumaan. Bebe on majaillut tismalleen samassa asennossa kuitenkin jo 20-viikolta saakka : / (nyt 34+4) No onhan tässä vielä aikaa, vaikka en...
  18. U

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Mä en edes halua lukea noista repeämistä tms. Poissa "silmistä", poissa mielestä :D
  19. U

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Oikealla puolella majaillaan täälläkin :D Koitan kiusallani olla vasemmalla kyljellä että vaihtaisi PT:n RT:n mutta ei toivoakaan. Aina se sinne oikealle kiilautuu. Asento on outo; pylly tosi alhaalla ja kädet ja jalat kohti kylkiluita, kunnon linkkari-asento :laugh:
  20. U

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Mulla supistelee jatkuvasti, ei ole mitään tulehduksia. Supparit on nyt olleet enemmänkin niitä kovetteluita, joitain kipeämpiä tulee öisin. Kivuliaat tosin helpotti selvästi kun jäin sairaslomalle.

Yhteistyössä