Hakutulokset

  1. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Heissan taas täältäkin! Kusman olot ja limatulppa kuulostavat kyllä jo lupaavilta! Täällä ei mitään ihmeitä, kunhan odotellaan. Olo on paljon parempi kuin vaikka kuukausi sitten, joten ei todellakaan mitään merkkejä että synnytys olisi lähestymässä. Olen jo yrittnyt henkisesti valmistautua...
  2. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    kusmalle voimia! Kuulostaa pahalta. Toivottavasti jonkinlainen ratkaisu löytyy, jotta tilanne helpottaisi. Toivottavasti miehesi ymmärtäisi hakea apua. Täällä on myös tosi vilkas vauva. Liikkuminen oikeastaan ihan jatkuvaa, en ymmärrä milloin siellä nukutaan. Paitsi ilmeisesti kyllä suurimman...
  3. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Nelikolle onnea! Toivottavasti tosiaan kaikki on hyvin, kun tuli niin aikaisin. Hurjaa, eka vauva tähän ketjuun! Täällä ollaan jo äitiyslomalla, ja olo on vaihteleva... Supistelut oli poissa pari viikkoa, mutta nyt taas alkoi. Selkä ja lonkat ovat tasaisen kipeät koko ajan. Kun on liikkumatta...
  4. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Siis miksi tuo glögi olisi kiellettyä odotusaikana? Tuon inkiväärinkö takia? Olen ymmärtänyt, että inkiväärirajoitus koskee lähinnä alkuraskautta, ja siitäkin ollaan montaa mieltä. Ehkä olen väärässä..? Tellu Po, mä en joutunut kanssa sokerirasitukseen siitä syystä, että se otettiin viime...
  5. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Mä olen ymmärtänyt, että nuo raskausarvet tai niiden puute on oman ihotyypin ominaisuus, jolle ei kai kauheasti voi. Ilmeisesti rasvauksella voi niitä vähentää ja auttaa niiden parantumista, mutta taipumus niihin joko on tai ei. Itse olen olen ollut tosi huono rasvaamaan, koska edellisissä...
  6. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Onnittelut Sarizalle liikuntakiellon perumisesta :) Toivottavasti supparit pysyvät poissa. Tervetuloa Tellu Po! Fyysisestä kunnosta synnytyksen jälkeen: Riippuu niin kamalasti synnytyksestä ja varmaan ihmisestäkin. Ensimmäisen jälkeen mulla ei ollut mitään, lähdin kävelylenkeille muutama...
  7. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    Meillä on ollut pyöräkärry käytössä siitä asti, kun kakkonen osasi istua. Ollaan tykätty. Toki saattaa olla aika painavakin ylämäissä, mutta se on ollut vaan hyvää treeniä. Lapsetkin on tykänneet istua kyydissä. Jossain vaiheessa tein sen kanssa myös päiväunilenkkejä, kun molemmat nukahtivat...
  8. Klementiini

    Tammikuun tähtöset loka- ja marraskuussa

    PItkästä aikaa kommenttia täältäkin. Tervetuloa Sonatar! Täällä on ihan samoja ongelmia kuin sinullakin: hirveä makeanhimo ja vaikeus nukahtaa jos yöllä joutuu heräämään. Makeanhimo mulla on ollut siitä asti kun alun pahoinvointi hellitti. Etenkin lakritsit tuntuu kutsuvan mua kaupassa (mulla...
  9. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Mä sanoisin kanssa, että ainakin bodeissa/paidoissa 5 kpl voisi olla vähän. Meidän kakkonen oli vielä ihan hirveä kuolaamaan, ja sillä oli aina märkä lammikko bodyn edessä. Päivälläkin siis sai vaihtaa monta kertaa. Riippuu tietysti vähän kanssa kuinka usein pesee pyykkiä. Mulla olisi...
  10. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Meillä tämä kaveri kyllä kääntyilee edelleen ihan joka suuntaan. Välillä on ihan poikittainkin vielä mahassa, tuntee selkeästi kun potku tulee sivulle ja mahan kumpu on U:n muotoisena mahalla. Välillä on sitten pystyssä kummin päin vain ja silloin saa tehokkaasti painettua virtsarakkoon. Tosi...
  11. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Alexandra, mulla on kaikki odotukset painaneet kylkiluihin kohdun kasvaessa. Tässä odotuksessa alkoi tuntumaan muutama viikko sitten. Kohtu ei mun käsityksen mukaan voi vielä ylettyä kylkiluihin asti, mutta painaako sitten muita sisuskaluja kohti kylkiluita? En tiedä, mutta tuttu tunne kun...
  12. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Ilmeisesti mulla on siis nyt 24+4, jos kerran kusmalla on 24+6 ja sun laskettu aika on kaksi päivää ennen mua... Miten ihminen voi mennä näin sekaisin...?
  13. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Voi rattaat, mitäköhän niiden kanssa tekisi? Meillä on kakkosen vauva-ajalta Phil & Tedsit, jotka olivat silloin välttämättömät kun molemmat oli sen verran pieniä. Nyt ei tuplaominaisuutta enää välttämättä tarvittaisi, ja mielestäni kopallinen vaunu on kätevämpi jos ei ole pakko olla...
  14. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Puremisesta: Meillä pienempi puri tosi paljon noin 1-vuotiaasta melkein 3-vuotiaaksi :( Suurin osa kohdistui isoon siskoon ja hänellä on vieläkin jälkiä parista äkäsestä puremisesta. Kaikkea mahdollista kokeiltiin, mutta muutaman kerran ollaan myös purtu takaisin ja se on ehkä toiminut...
  15. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Tsemppejä täältäkin Sarizalle! Saisi jo loppua sulla pahoinvointi! Jos se yhtään helpottaa, niin käsittääkseni ei tarvitse pelätä, että pahoinvointi olisi vauvaan vaikuttanut. Vauva ottaa sen mitä tarvitsee ja valitettavasti äidinkin kustannuksella. Tervetuloa Amalia! Täälläkin eilen...
  16. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Hah, täällä oli eilen neuvola ja täällä ainakin tehty kasvupyrähdyksiä viimeisen kolmen viikon aikana, ainakin jos mitataan minun painossa. Oon mielestäni syönytkin nyt aika järkevästi ja päässyt liikkumaan, mutta silti painoa 3 viikossa melkein 2,5 kg lisää eli n 750 g / vko. Ei se täti mitään...
  17. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Tämä on varmaan sitten sitä seesteistä keskiraskautta :) Keskustelu on hiljaista kun ei ole mitään ihmeitä juuri tällä hetkellä. Itsellä on kyllä kanssa ollut vähän hiljaiseloa, kun tuntuu ettei oikein ole mitään uutta. Tervetuloa awemaria! Eilen tunsin ekan kerran "jonkun kovan" mahan...
  18. Klementiini

    Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

    Jospa palailisin linjoille hiljaiselon jälkeen, kun saatiin vihdoin hyvät uutiset sekä lapsivesipunktiosta että rakenneultrasta. Kaikki siis kunnossa ja oikein hyvinkin! Rakenneultrassa mahatyyppi oli juuri sen kokoinen kuin pitääkin ja kaikki rakenteet kunnossa. Kirpulle voimia...
  19. Klementiini

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Niinhän siinä sitten kävi, että kun vihdoin päätin kuitenkin mennä siihen viikkojen 15-17 ylimääräiseen veriseulaan (neuvolantäti unohti laittaa paperit eteenpäin yhdistelmäseulan verikokeista), niin eilen sitten soitettiin, että riskiluku on hieman koholla ja tarjottiin mahdollisuutta...
  20. Klementiini

    Tammikuun 2014 tähtöset heinäkuussa

    Hienoa, sariza, että sait apua rannekkeesta edes yhdeksi päiväksi! Aina se on apua sekin, kun saa edes yhtenä päivänä syötyä vähän enemmän. Ne miehet on kyllä sellaisia, toisaalta ymmärränkin sen kuinka hankalaa niiden on ymmärtää raskauden tuomat muutokset, kun ei mitään vielä kunnolla näy...

Yhteistyössä