Hakutulokset

  1. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onneksi olkoon vauvantuneille js voimia odottaville! Poika syntyi to 22.7 iltapäivällä, 3125g ja 51cm. 6 päivän käynnistelyjen js kalvojen puhkaisun jälkeen hätäsektiolla. Sydänäänet laski jostain syystä. Olin tässä vaiheessa 5cm auki...tie oli rankka meille. Ja sektio oli todella kiireinen...
  2. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea Sallalle... Pajunkissa? Täällä ei edelleenkäön tapahdu mitään muuta kuin pään kypsymistä :/ 40+4
  3. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea vauvan saaneille! Oon ihan loppu henkisesti ja fyysisesti synnytykseen. Pääsin kotia ja pyhänä takaisin käynnistykseen. Joka paikka on ihan hellänä, ilman tulosta :( Se tunne on et tää päättyy sektioon ja niin toivoisin alateitse. Pajunkissa; täällä eivät nyt laita ballongia, kun ei...
  4. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Pajunkissa kuis siellä? Täällä kolmas päivä käynnistystä tableteilla ja ei juuri edisty paikat..kipeeks tulen, mut ei muuta. Turhauttavaa. ..huomenna varmaan sit kotiudun...nyt sain kipupiikin et saan nukuttua. Täällä on tapana pitää sisällä sairaalassa. ..jatkosta en tiedä vielä. ... Tasan...
  5. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Hei, poli takana ja huomenna aamulla kypsyttelemään paikkoja tableteilla. Olisin voinut jo tänään jäädä. Epäkypsät paikat tällä hetkellä. Vauvan kasvu alkanut hidastumaan :/ Arvio nyt 3100g. .. Toivottavasti ohi nopeasti, mitä vähän epäilen... Voimia kaikille vauva arkeen ja synnyttämään...
  6. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ipna; samoja tuntemuksia sektiosta. Kasaan kurominen oli jo epämiellyttävää ja se kipu mikä alkoi tuntua heräämössä. Pahinta oli se etten saanut vauvaa heti rinnalle. Olen juuri saanut lapsen, miksei tunnu siltä... Itselläni oli äitipoli ma ja ei sanaakaan käynnistyksestä, eri lääkäri. Ja...
  7. M

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Näköjään ei ollut tullut tekstiä aiemmin... Onnea uusille!! Eilen huomasin järkyttyneenä ison raskausarven alavatsassa...no eipä tuo mitään. Sektio haavakin siellä jossain on :) Kaalimaankakara; itseäni alkoi pelottaa myös tuo sektiohaavan arpeutuminen. Sitä ei taida nähdä etukäteen mistään...
  8. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :)
  9. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Ipna; monella kaverilla ja tutulla on hyvät kokemukset sektiosta. He eivät ole olleet erityisen kipeitä ja eräs halusi sektion toisellekin lapselle. Itselläni oli lääkärin mukaan erityisen vuotava kohtu ja tuli pieni sisäinen verenvuoto ja menetin leikkauksessakin paljon verta, siksi olin...
  10. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Voimia kaalimaankakara...tuota pelkään myös. Olisi niin kiva kerrankin päästä kotoa suoriaan synnytyssaliin, mutta kun ei niin ei :( Salla, voi hyvinkin enteillä h-hetkeä. Jouduin lopettaa hampparit jo alussa, kun aina meni maha sekaisin. Nyt oon tilannu hampparin osastolle, jos kaikki menee...
  11. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Onnea pienen rakkaus pakkauksen saaneille :) & onnea koitokseen tuleville. ... Itselläni oli äitipoli eilen ja koko arvio 2, 8kg, viikot 36+4, kerrankin lääkäri joka kysyi miltä minusta tuntuu lähestyvä synnytys, kun on vasta-aineet yms aiheuttaneet seurantaa jne..itku meinasi tulla, kun...
  12. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Starr; Minulla oli aluksi vaikea luottaa siihen, että rintamaito riittää ja kasvattaa 2kg vauvaa tarpeeksi. Olin myös huonossa kunnossa sektion jälkeen ja maito ei meinannut nousta. Pumppasin myös alkuun, että sain annettua pullosta ja nähdä et vauva saa sitä. Meinasin monesti siirtyä...
  13. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Meneeköhän tämä viesti oikeaan paikkaan :) Onnea Starr!! Alko pelottaa, vaikka toista odotan..eka tuli sektiolla... Minnie ja Hippu 34+6
  14. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

    Starr; minulla neuvolassa oli korkeammat lukemat..tai samat..kotimittauksessa olen ollut koko ajan. Eilen kun mitattiin neuvolassa, olin seissut tovin ja jännitin polia. Täti ei sanonut mitään..kahdesti mittasi kylläkin. Paino oli noussut kk 2kg :/ Kotimittauksessa rajaksi annettu 140/90...
  15. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

    Onnea Annuu ja voimia! Teillä ollut raskastie. Onneksi tosiaan hyvässä hoidossa pienokainen. Täälläkin alkoi tämä vatsa hanittaa vastaan kyykkimistä. Olen lueskellut muiden vaivoja ja ollut onnellinen omasta olosta. Toki ei vieläkään pahimmasta päästä. Olen huolissani vauvan perätilasta...
  16. M

    Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

    Ellistiina; esikoisella kävi näin ja syy varmaan kalvokiinnitteinen napanuora. .kannattaa kysäistä missä napanuora kiinni. Muuten virtaukset oli aina ok. Meidän kohdalla lääkärit mokasi. .tämä siis selvisi vasta. Poika syntyi vk 39+2 2, 155kg..kiireellisellä sektiolla. Yritettiin käynnistää...
  17. M

    Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

    Muistaakseni tuon radin paastoarvo piti olla alle 5.3 kotimittauksessa... Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Pienokainen taitaa olla poikittain :) On taas mietityttänyt pikkuhousujen kostuminen, pelkään lapsiveden tihkumista. Luultavasti kyllä valkovuotoa :/. Ma äitipolilla otan asian esille. .
  18. M

    Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

    Ipna minulla myös esikoinen sga-lapsi. Onko teillä saanut kasvua kiinni? Meillä kohta 1, 5v neuvola...Syy selvisi vasta nyt minulle eli kalvokiinnitteinen napanuora. Mut tämän takia ei seurattaisi tätä raskautta vaan vasta-aineiden takia. Ekassa raskaudessa oli paasto rajalla, joten radi...
  19. M

    Heinäkuun hellemasut -15 *maaliskuussa*

    Moi pitkästä aikaa. Seurannut olen koko ajan palstaa. Puoliväli ylitetty jo kaikilla :) Kävely alkaa sattumaan täälläkin mahaan. Kolotuksia taitaa olla jo monella. Masun koostakin täällä puhuttu. Minulla myös jo iso sf - mitta, 25cm ja käyrien yli mennään. Esikoinen sga-lapsi ja...

Yhteistyössä