Hakutulokset

  1. Ä

    Onko joku uusi tapa tingata se että ei ole tasarahaa mukana?

    Nyt useammat kaupat niin että ostaja tulee "ylisuuren" setelin kanssa, esim. rattaista tingitty hinta 80e, ostaja saapuu (puoli tuntia myöhässä mitään ilmoittamatta, sovitulle treffipaikalle jossa ei kauppaa tms jossa voisi rahaa pilkkoa) Mukanaan 100e seteli ja 70e käteistä, kun "unohti"...
  2. Ä

    Mitä olennaista puuttuu reissukassista?

    Kassi näyttää niin tyhjältä, kaupunkilomalle Berliiniin 5vrk, tarkoitus myös siitä päästä ostella vaatteita joten siksi matkustus vaatteet+2 vaatekertaa vain mukana. Rintsikat sellaiset silikooniset itseliimautuvat läpyskät, jotka päällä koneeseen, siksi niitäkään ei listassa mainita. -...
  3. Ä

    Postit hukassa?

    Ei ole meille eikä naapurille tullut viikkoon postia, yleensä oma palkkakuittini tulee maanantaina jos palkkapäivä on perjantai, yksi netistä ostettu paketti on seikkaillut kohta viikon, laskujakaan ei ole yhtään tullut vaikka esim. puhelinlaskuissa aina eräpäivä kuun vaihteessa, samoin naapuri...
  4. Ä

    Uskallatteko viedä päiväkotiin ns parempia/kalliimpia vaatteita?

    Itse olen jo jonkin aikaa pohtinut että onko järkeä ostaa kalliita (ulko)vaatteita jotka mystisesti häviää päiväkodissa niinä iltapäivinä kun lapset on sisällä huonon ilman vuoksi ja vanhemmat hakevat lapset itse. Nyt taas perjantaina, pienten ryhmä jossa lapset ei pue itse. Hoitaja muistaa...
  5. Ä

    Kirppislöydöt taas pinoon!

    Mitäs on viime aikoina kirppiksiltä löytynyt? Itse löysin tälläiset: Peppi huppari 5e Uusi? Ainakin kangas tuntuu ja näyttää pesemättömältä Peppi-hahmot 5e
  6. Ä

    PO.Pin 80-92 kokoisten haalareidenmittoja?

    Tarkoitus olisi löytää mielellään irroitettavalla fleecevuorella oleva kuorihaalari (tai ilman fleeceä vihreä tai tummansininen minkähän vuoden mallistoissa nyt onkaan ollut?) Ja kokoa arvon, meillä on nyt 86 kokoinen AW2011 toppahaalari, ja siinä on lahkeet ja hihat edelleen pitkähköt pitää...
  7. Ä

    Lapsen virtsatietulehdus? Koska lääkäriin?

    Epäilen tytöllä (4v) virtsatietulehdusta, tuntuvaa kuumetta ei ole mutta eilen pissasi ihan jatkuvasti pienen tirauksen ja kuulemma kirvelee (tosin tämän kertoi vasta kun kysyin joten voi olla että ns keksitty juttu kun sellaista kysyttiin). Ollaan vkonlopuksi lähdössä reissuun, ja mietin että...
  8. Ä

    4-vuotias ei osaa ajaa pyörällä..

    2-vuotiaana saanut ekan pyörän, harjoiteltu ja yritetty on nyt 4-vuotiaanakaan ei onnistu, ei riitä keskittyminen samaan aikaan polkemiseen ja ohjaamiseen, ja ohjaaminen on niin epämääräistä vaikka itse pitäisit vauhtia yllä työntöaisasta työntämällä ja käskisit lasta vain ohjaamaan, ei seuraa...
  9. Ä

    Kotitöiden ja lastenhoidon "jakaminen" kun molemmat käy töissä?

    Kotivuosien jälkeen palasin töihin osa-aikaisesti, eli n. 3krt viikossa, kauppareissut ja asioiden hoitamiset yms.. hoisin vapaapäivinä, kuten suuremmat siivoukset. Päivittäin uuden lämpimän ruuan pöytään jne.. Nyt palasin täysipäiväisesti töihin, 5-6krt/vk, peruspäivätyö, työajat vaihtelee...
  10. Ä

    4v lääkäri ja nla?

    Onko siis yleistäkin että tuo lääkäri- ja neuvolatädin ajat pitää varata eri päiville? Olin ihan kuvitellut että ne on jotenkin peräkanaa, ei siinä muuten mitään mutta kun ei noita edes samalle viikolle saanut, ja kuopuksen neuvola on nyt vielä ERI PÄIVÄNÄ. Se on kiva korvailla noita työtunteja...
  11. Ä

    Mihin vanhat lastenvaatteet?

    Olisi kiva että menisi ihan oikeasti tarpeeseen, ensikoti ei ota tällä hetkellä vastaan alle kouluikäisten lasten vaatteita kun niitä on kuulemma ihan tarpeeksi. Tutuilla ei tyttöjä ole tässä kokoluokassa (86-98), tavara on peruskuntoista, ulkohaalarin hihoissa hiukan tummentumaa kun oikein...
  12. Ä

    H&M villakangastakin pesu..

    Arg, autoilija vetäsi tuossa kotimatkalla kunnon loskap*ska vedet päälle, vaalea villakangastakki on nyt nätin laikukas ja ei sillä huomenna töihin kehtaa mennä tuollaisena. Takissa lukee ettei vesipesua, onko joku kaikesta huolimatta pyöräyttänyt koneessa? Ehti sen verran imeytyä...
  13. Ä

    Leikki-ikäisen lapsen stressi? Vai fyysinen sairaus?

    Onko jollain kokemusta miten voimakkaasti leikki-ikäinen lapsi voi reagoida epämiellyttäviin asioihin? Voiko kroppa nostaa kuumeen mielenvoimasta? En enää tiedä mitä tekisi, tuntuu että kaikki vaihtoehdot on käyty läpi. Epätoivo ja pelko iskee, oireet ei sovi mihinkään täysin selkeästi vaikka...
  14. Ä

    Palaa käpy tuon pian 4v. jatkuvaan papatukseen

    Edes vessassa istuminen ja käsien pesu ei onnistu ilman että suu käy, mitään varsinaista asiaa ei ole kunhan mölöttää ja tarpeen vaatiessa vaikka kiljuu ja kiekuu jos ei muuta keksi. Jos sattuu jotain asiaa olemaan, niin voi kevyesti lähemmäs 10 kertaa hokea samaa asiaa. N. 30sek. muistaa olla...
  15. Ä

    Ikuisuusaihe: Synttäritarjottavat

    4-5 vuotiaita n. 12 kpl, tarkoitus olisi pysyä tarjottavien kanssa kohtuullisessa budjetissa, kakku ei tunnetusti oikein kaupaksi käy joten mietin jätskikakun tekoa. Ajatuksena olisi tehdä nakkisämpylöitä dippitikkuja mm.. kurkusta, porkkanasta, paprikasta "Siili" juustosta...
  16. Ä

    Mistä kivan näköiset uikkarit mallia lauta olevalle kropalle?

    Kylpylään tekisi mieli lähteä, mutta ongelmana on kankussa oleva syntymämerkki jotka tarvitsisi peitettä. Pientä kokoakin pitäisi olla saatavilla, 34/32 koko olisi ihanteellinen. Mitään kovin mummo uikkareita ei kuitenkaan ole haussa.

Yhteistyössä