Hakutulokset

  1. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Hops ja terveisiä sairaalasta! Tuli lähtö sillon pe-la yönä. Synnärille tullessa auki 4cm ja kohdunkaulaa ei ollu enää kuin reunoja. Limatulppa irtosi sairaalassa. Vedet ei meinanneet millään mennä, ja mun kipujen takia lopulta puhkoivat kalvot. Sitten selvis, että ei tyttö ihan niin ollutkaan...
  2. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Kipu on jatkunut koko illan nyt, ja supistelee ja kipuilee nyt n. 5min välein n. 30s. kerralla, mutta pystyn vielä hillumaan tässä koneella, eli ei kai mitään hätää vielä?! :D
  3. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Oma napa päivitys! :D Eilen tuntui vähän kipua mahassa. Tänään koitin sohvalla maata, mutta sattui selkä ja maha ja vaihdoin sänkyyn. Siinä nukuin sitten myös jokusen tunnin. Sängystä noustessa sattu haarovälissä niin, että jalat meinas mennä alta. Niinpä kohta koiran kanssa ulos saa lähteä...
  4. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Elm Ehkä vielä enemmän "ärsyttää" synnytysasennossa tosiaan se, etten voi valita. Perätila synnytetään jalat auki niissä telineissä.
  5. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Viime viikolla neuvolatäti oli lomalla, ja nyt varmaan perinteisesti kipeenä, kun mun neuvola-aika peruttiin tältä päivältä. Perjantaina sitten, paitsi jos vauva haluaa syntyä ennemmin! Eilen sukulainen, joka on kätilö, halus kokeilla mahaa ja sano, että onpas se alhaalla, että voi millon vaan...
  6. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Heips! ONNEA KAIKILLE, JOILLA VAUVA ON JO MAHAN ULKOPUOLELLA! :) Tänään lääkäri katteli, että vauva edelleen saman painonen kuin viikko sitten, eli 3,1kg. Minun lantio kuulemma hyvän kokonen perätilavauva alakautta synnyttää, ja sitäpä koitetaan sitten. Koitteli myös sormella, että...
  7. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Kävin tänään neuvolassa, ja siellä oli ihan väärä täti, oma oli lomalla. Streptokokki -näyte otettiin ja SF mahtoi olla 32.5cm. Hemoglobiini oli laskenut 112->111, vaikka olen syönyt rautalisää nyt jälleen tuon edellisen mittauksen jälkeen, josta aikaa on n. kaksi viikkoa. Joko raudan...
  8. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Nivuskipua mulla oli jo joskus joulun aikaan. Yhdessä vaiheessa tuntui siltäkin, kuin oisin vetänyt jotain kovaa reeniä niin että nuo jotkut reiden "kiinnikkeetkin" sattui, siis tuosta edestä, ja oli ihan pinkeenä. Nykyään lähinnä sattuu esim. sängystä nouseminen tuolla jossain haarovälissä...
  9. M

    Tapojen muuttaminen

    Mulla on ollut muistaakseni melko alusta asti raskaana oleville ja imettäjille tarkoitetut monivitamiinit käytössä. Niissä on esim. foolihappoa, joka on tärkeää etenkin raskauden alussa sikiön kehityksen kannalta. Toisaalta niissä ei ole A -vitamiinia, sillä sitä ei raskaana oleva saisi paljon...
  10. M

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    EMY on vastuutonta toimintaa opettajilta, ja keneltä tahansa aikuiselta ihmiseltä, jättää huomiotta tuollainen! Heti pitäisi tarkastaa, pään alueen vammat on helpostikin aika hurjia. Meillä on koira, mutta se on varmasti ensin mun isovanhemmilla, missä muutenkin on ollut pitkiäkin aikoja. Eli...
  11. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Heips! Jes, en joutunut magneettikuvauslaitteeseen pää edellä! Huh! Seuraavana torstaina lääkärin kanssa katotaan, että miltä näyttää ja miten tehdään. Toisaalta tuo vauva voi kyllä aiemmin jo syntyäkin... Nyt on ainakin pylly jossain niin alhaalla, että huh! Onpa täällä ahkeria leipojia...
  12. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Kävin tänään runnottavana, mutta ei se meidän vauva halunnut kääntyä. Pylly on ilmeisesti löytänyt mukavan kolon tuolta jostain alhaalta. Huomenna pääsen matkaamaan takaisin KHKS:ään, ottavat lantion magneettikuvan, kun en mä sitten osannutkaan sanoa juuta enkä jaata siitä synnytystavasta...
  13. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Sreptokokista Sen pitäisi olla nykyään pakollinen kaikilla. Neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että jos streptokokki on, niin vauvalle se saattaa aiheuttaa pahan yleisinfektion, ja jos ei ole otettu ennen kuin menee synnärille, tekevät siellä pikatestin. Synnytystapa-arviosta Meillä tosiaan ei...
  14. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Heipsan! Mulla myös ollut nyt parina päivänä hartiat jumissa ja päänsärkyä. Myös sormet aamulla turvonneet ja jäykät, jopa ranne oli eilen! Väsyttää myös koko ajan, kuvittelen tekeväni "jotakin fiksua", mutta en pysty :/ Väsyttää aina silloin, kun en nuku, hehe. Viimeksi kun katsottiin...
  15. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Mulle tuli mieleen eilisen ultran jälkeen, että jos joudun synnyttää vauvan perätilassa, niin mitä jos siitä tulee jotain kauheeta, että vauva vaikka kuolee synnytyksessä?! Ehkä vammoissa ym. pahinta olisi vaan ittensä syyttäminen. Mitään erikoista vammaa ei ainakaan ole näkynyt ultrassa, mut...
  16. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Moikka! Minäkin pitkästä aikaa koen, että ois jotakin sanomista :D Muuten oon vaan lukenut muiden juttuja. Mulla oli tänään synnytystapa-arvio (tehdään täällä ainakin ensisynnyttäjille). Ja vauva vissiin muuten ihan hienosti, mutta hän istuskelee! Eli perätilassa. Niinpä pääsen varmaan ensi...
  17. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Bluebaby Oon laittanut sen todistuksen ja muutenkin tietääkseni kaikki tiedot on ok. Netin kautta tein kaikki hakemukset. Voinhan mä niille viestiä laittaa.
  18. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Moikka! Tänään 34+0, ja olin neuvolassakin. SF 31cm ja vauvalla syke oli 130-140. Parin viikon päästä uudestaan ja laittoi myös lähetteen äitiyspolille synnytystapa-arvioon, sellainen tehdään täällä ainakin ensisynnyttäjille. Siitä tosin pitää poliklinikkamaksu maksaa. Mulle eivät KELA:ssa...
  19. M

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Heipsan! Meillä on aikalailla kaikki tavarat saatu käytettyinä jostakin. Olen ostanut turvakaukalon, hiusharjan, tuttipullon ja kylpyveden lämpömittarin (en ottanut äitiyspakkausta, kun ne 2013 vaatteet+patja+laatikko saatiin myös käytettynä). Pinnis haettiin eilen miehen siskolta, sekä pari...
  20. M

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Edellisestä "murinaviestistä" jäi joulunviettohöpinät pois! Eli eiköhä me käydä aattona mun vanhemmilla ja sitte iltapäivä ja ilta miehen vanhempien ja ties kenen kaikkien kanssa. Lahjoja olen ostanu vanhemmilleni ja veljelleni, ehkä miehelle vielä mut siinä ne sit onkin. Ja jotain pientä...

Yhteistyössä