Hakutulokset

  1. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Olettekos kaikki jo aloittaneet pottatreenit? Meillä ei poika vielä edes sano kun kakka on tullut, eikä pissaaminenkaan taida mennä tietoisen ajattelun kautta. Mutta nyt poika on oppinut kakkaamaan niin, että ei olla asiaa huomattu (edes hajusta). Pylly on ihan ruvella ja poika ottaa...
  2. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Minäkin eksyin taas tänne :) Jonkin verran oon tässä välissä yrittänyt seurata fb:n toukokuun vauvoja 2014, mutta ryhmä on niin suuri, että en jotenkaan viihdy siellä (vaikka yhden teistä sieltä tunnistinkin :) ) Mutta ensinnäkin onnea Ollakovai...? ja Milagro! :LOL: On ne vauvat vaan niin...
  3. Minttumaari*

    Elovauvat 2015 *kesä-elokuu*

    Moikka Mä tuun kans ilmoittautumaan tänne, vaikka enempi varmaan tonne fb ryhmään kirjoittelen jatkossakin. Kiva kuitenkin kun täälläkin aktiivinen ryhmä :) 12.8. Minttumaari*/38/toinen/JS/tyttöveikkaus Meillä odotetaan toista lasta lasketun ajan mukaan 14,5 kk ikäerolla. Meillä pieni ikäero...
  4. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Hmm. hiukan harvakseltaan itsekin tunnustan täällä enää käyväni, kun tää keskustelu on ainut syy tänne enää tulla (olivat vielä poistaneet kerhotkin, jossa mulla oli toinen ryhmä =( ). Meilläkin on nyt se 1-v. etappi takana päin. Vauvasta on tullut taapero, ja vaikka meillä ei vielä ilman...
  5. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Nitta, paljon teillä olikaan ikäeroa? Mä just mietin tuota 11kk vierrotusta, että tutti olis sitten kunnolla unohtunut kun pikkusisko syntyy. Poika muutenkin enemmän pelleilee tutin kanssa kuin oikeasti tarvitsisi sitä - pelkään että voi käydä niin, että tutti tuleekin tärkeämmäksi jos sen...
  6. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meilläkin on alkanut sujumaan seisomaan nouseminen ja tukea vasten kävely. Konttaamisesta ei missään vaiheessa tullut meidän pojan lajia, ryömiminenkin sujui eteenpäin vasta ihan vähän aikaa ennen seisomaan nousemista (tosin ryömimällä siirtyy edelleen huoneesta toiseen). Nyt on vaan ongelmana...
  7. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meillä edelleen etsitään syytä pojan ihottumaan ja sen vuoksi ollaan edelleen maidottomalla kuurilla, tällä kertaa kuitenkin kauramaidolla. Valitettavasti ihottumat eivät kuitenkaan ole parantuneet, vaikka niihin on syötetty myös antibioottia. Ainut mikä auttaa on erilaiset kortison pohjaiset...
  8. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    On kyllä melkoinen pakkaus tuo teidän tyttö, Flowerpower =) Mä kirjoittelen hiukan meidän pojan kuulumisia, kun käytiin taas tänään siellä allergialääkärillä. Poika määrättiin nyt ihan tavalliselle kauramaidolle ja jogurtille, eli lehmänmaito eliminoitiin taas, mutta tälläkertaa ei käytetä...
  9. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meilläkin on poika alkanut tarttumaan kalusteisiin ja pyrkii nyt siis ylöspäin. Tänään aamupäivällä ekan kerran kampesi itsensä seisovaan asentoon sitteriä vasten. Tosi hataraa vaan on touhu vielä. Askelia ottaa kun jompikumpi vanhemmista pitää käsistä kiinni ja auttaa kävelemään. Konttaaminen...
  10. Minttumaari*

    Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 3

    Moikka, nostanpa hiukan tätä meidän ketjua, kun oltiin jo tiputtu ties mille sivulle tuossa odotusketjujen listauksessa. Meillä on nyt uusi raskaus viikolla 13+3, esikoinenhan meille syntyi kesäkuussa 2014, eli on vasta 8 kk. :heart: Mun tietoja ei ole tuolla etusivulla - ne voi sinne...
  11. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Ihan pikaiseen nyt vaan tuosta turvaistuimesta. Mun valinta oli myös Cybex Pallas, mutta kun menimme sitä liikkeeseen sovittamaan, myyjä suunnilleen kieltäytyi myymästä sitä meille. Suomessa ei suositella että näin pienet lapset istuisivat kasvot menosuuntaan pään suuren painon vuoksi. Mua...
  12. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Kiitos Flowerpower :heart: Meille tää toinen tulokas sopi parhaiten nyt heti perään, kun multa meni duunipaikka alta jo ennen vauvan syntymää. Lisäksi kun mun duuni vaatii aika ajantasaista asiantuntijuutta, niin mammaloman jälkeen työllistyminen voi olla haasteellista. Siksi on jotenkin kivampi...
  13. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Nitta, saitteko te kalsiumlisän tuon soijakorvikkeen lisäksi? Me ollaan käyty Ritva Sorvan vastaanotolla pj:ssä, ja hänen mukaansa sen kalsium ei ole riittävä vaan tarvitaan lisäksi myös sellaista kalsiumjauhetta. Se on kyllä tosi pieni annos aina kerralla ja mautonta niin on helppo sekoittaa...
  14. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Mun vanhemmat oli meillä tänään lapsenvahteina ja näkivät kuinka ollaan ryhdytty vuoraamaan lattioita matoilla. Selitettiin vielä mihin on tulossa lisää ja millaisia - ja että syynä on suojata pikkupäätä kohuilta. Mun äiti vaan nauroi, että ei ne lapset niin hauraita ole. Hänen veljensäkin on...
  15. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meilläkin oli tänään 8 kk neuvola. Painoa oli hiukan reilu 9 kg, pituutta tasan 70 cm. Ollaan nyt oltu 10 päivää onnistuneesti peptikuurilla ja pojan ihottuma on parantunut lähes täysin. Nyt ei olla käytetty mitään lääkerasvojakaan, jotka normikorvikkeella ovat olleet käytössä likimain...
  16. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meilläkin on käytössä hihaton unipussi ja poika on myös meillä rauhallinen nukkuja. Poika on nukkunut varmaankin jo 2 kk iästä omassa huoneessa, mutta huoneessa on myös aikuisten sänky ja levottomina öinä olen nukkunut siellä hänen seuranaan. Lisäksi kuulen ihan hyvin pienetkin köninät...
  17. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Flowerpower, ootko koittanut rintakumeja? Meillähän oli kans pitkään hankaluuksia imetyksen kanssa ennenkuin kokonaan loppui - niin noilla rintakumeilla saatiin vielä pitkitettyä imetysaikaa. Ensin ostin prismasta l-kokoiset, kun tarjolla oli vaan s ja l - koot, mutta myöhemmin kävin hakemassa...
  18. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Meilläkin on nyt nukkuminen häiriintynyt todella pahoin liikkumisen opettelusta. Päiväunille ei tahdo rauhoittua kuin 40 min kerrallaan (jos nukahtaa) ja yöunilla alkaa touhuaminen ekan kerran jo yhden kahden maissa yöllä ja viiden jälkeen ei nukkumisesta tule enää mitään. Jätkä touhuaa...
  19. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Me jouduttiin TAAS lopettamaan kesken se maidoton kokeilu. Vein pojan eilen lääkäriin lievän kuumeilun ja itkuisuuden takia ja toisesta korvasta löytyikin tulehdus. Se voisi ehkä selittää tän viimeisen juomislakon (jos tuota korvikkeen muuttunutta makua ei oteta huomioon). Pojan iho oli...
  20. Minttumaari*

    Toukomurut 2014

    Ihanalta kuulostaa nuo teidän tytön touhut Flowerpower =) Meilläkin on poika nyt alkanut liikkumaan aiempaa nopeammin ja määrätietoisemmin kierimällä sivusuunnassa, vaikka eteenpäin ryömiminen ei vieläkään onnistu. Nyt täytyy sitten jo asennella lapsilukkoja kaappienoviin ja porrasportti, että...

Yhteistyössä