Hakutulokset

  1. H

    Uskotteletko lapsillesi, että joulupukki on olemassa?

    Mua oikestaan ihan hirveästi ärsyttää asetelma, että lapsi saa lahjoja, jos on ollut kiltti. Ja vielä kiristetään pahimmassa tapauksessa kiltteydellä ja tottelemisella joulupukkiin vedoten. Ei mun mielestä lahjoja pitäisi ansaita, niitä annetaan siksi, että toinen on rakas ja tärkeä ja häntä...
  2. H

    Uskotteletko lapsillesi, että joulupukki on olemassa?

    En uskottele. Kerron että on satua, mutta puhun silti joulupukista pilke silmäkulmassa, on kuin yhteinen leikki. En halua hämmentää lasta uskottelemalla asioita, jotka myöhemmin selviävät valheeksi. Mistäs se lapsi voi tietää, että mihin isin ja äidin juttuun voi uskoa, jos ihan vakavissaan...
  3. H

    Pakko nyt valittaa, kun niin on ärsyttänyt eräs asia...

    Kyllä jokaisella oppilaalla pitäisi olla oikeus tukiopetukseen. Kysy vaan opettajalta.
  4. H

    Pakko nyt valittaa, kun niin on ärsyttänyt eräs asia...

    Jos susta tuntuu, että joudut toimimaan kotona matematiikan opettajana, että lapsesi tarvitsisi enemmän opettajan tukea, voisitko pyytää opettajaa antamaan tukiopetusta lapsellesi.
  5. H

    Pakko nyt valittaa, kun niin on ärsyttänyt eräs asia...

    Kenties syynä on se, että jos läksyt käydään aina taululla läpi, niin oppitunnista ei jää aikaa uuden asian opetteluun tarpeeksi. Ja helposti se taululla läpikäyminen menee taululta kopioimiseksi. Ehkä opettaja ajattelee, että lapsi oppii paremmin, kun lapsi ratkaisee itse tehtävän kuitenkin...
  6. H

    Päiväkodin valokuvaus

    Kauluspaita täälläkin on suunnitelmissa, mutta mietin napittaako ne tädit siellä lasten paitoja erikseen kuvaa varten? Kauluspaita ei ulkoilussa ole ihan se mukavin ja toimivin vaate.
  7. H

    Kannattaako tunnustaa jos pettää?

    Rehellisyys ei ole aina se helpoin tie, mutta mielestäni ainut tapa säilyttää itsekunnioitus. Itse en haluaisi elää niin, että joutuisin salaamaan asian mieheltäni, en pystyisi katsomaan häntä enää silmiin ja jotain suhteesta kuolisi pois.
  8. H

    Onko ihmisiltä hämärtynyt käytettyjen vaatteiden hinta?

    On todellakin, sama pätee facekirppareihin. Katselin juuri yhtä Marimekon tunikaa, vähän käytetty, hintaa jo laskettu alkuperäisestä ja vielä useita kymppejä hinta.
  9. H

    Päiväkodin valokuvaus

    Lapsella on ensimmäistä kertaa päiväkodin valokuvaus, mietiskelen vaatteita. Millä linjalla olette olleet, onko lapsellanne päällä tavallista paremmat vaatteet vai tavalliset päiväkotivaatteet vai ihan ykköset päällä? Jokainen tietysti päättää itse ja pukee lapsensa niin kuin haluaa, mutta...
  10. H

    Mitä ajattelisit miehestä? Kertooko tämä jostakin?

    Niin, samaa mietin, että tuleehan se totuus ilmi, jos tapaa netin ulkopuolella. Jos mies vaan näkee itsensä niin valtavan positiivisessa valossa ;)
  11. H

    Mitä ajattelisit miehestä? Kertooko tämä jostakin?

    Varmaan aika moni kaunistelee totuutta profiileissaan, mutta kyllä tuo kieltämättä söisi mielenkiintoa ainakin mun kohdalla.
  12. H

    Haluaisin kuulla mielipiteitä tilanteeseen/ongelmaan lasten isovanhempien kanssa... Pitkä vuodatus, anteeksi.

    Olen pahoillani, että sulla on tuollaiset vanhemmat! Ehkä sun täytyy lakata olemasta kiltti tyttö ja asettaa rajat tuolle touhulle, ei se ole kiukuttelua. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty. Olet jo kuitenkin pitkällä, kun olet tunnistanut ja tiedostanut ongelmat. Ei teidän perhe voi pyöriä...
  13. H

    Oletko ollut julkkiksen kanssa sängyssä ?

    Mulla kans tuli heti ensimmäisenä mieleen :)
  14. H

    Onko joidenkin miehet haluttomia seksiin?

    Vähän ensin tuppas ärsyttämään "tosimiesten" kommentit, että aina haluttaa, mutta naisesta kiinni. Mutta ehkä se on monen miehen kohdalla niin, että kiinnostus seksiä kohtaan on kyllä "aina" olemassa, mutta kaikki miehet eivät pysty pitkään seksisuhteeseen vaan huomio siirtyy omasta naisesta...
  15. H

    Hyks ja unohtunut aika

    Itse kyllä soittaisin ja pahoittelisin, en osaisi jättää asiaa niin, että odottelisin vaan, että tuleeko sieltä uusi aika ja koska. En tiedä, ei kai tarvitsisi, mutta itse tekisin niin.
  16. H

    Miksi koulussa on pakko pitää haarukka vasemmassa kädessä?

    Ehkä siksi, että koulussa yritetään opettaa taitoja ja tapoja elämää varten mm. ruokailutapoja.
  17. H

    Onko 12 vuotias kypsä päättämään

    Hmmm... olipa ylimielinen kommentti. Ei ole olemassa yhtään tutkimusta, jonka perusteella voidaan varmasti sanoa, että HPV ehkäisee kohdunkaulansyöpää vai onko sinulla muuta tietoa asiasta? Ymmärtääkseni on olemassa ainakin 15 virusta, jotka ovat yhteydessä kohdunkaulan syöpään ja tämä rokote...
  18. H

    Pakkasta kolme astetta aamulla - lapset päiväkodissa vk-vaatteissa??

    Voi kauheeta, meidänkin lapsi oli tänään päiväkodissa vk-puvulla ja villakerros välissä. :)
  19. H

    Joko lapsille toppaa?

    En laita vielä, villakerros ja vk-vaatteet.
  20. H

    Kumpi nimi tytölle???

    Mä laittaisin omalle tytölleni Matildan. Aada oli aikaisemmin mun suosikki, mutta nyt on niin monta lähipiirissä, että se on mulla samassa lokerossa kuin Ida eli ihan kiva ja kaunis nimi, mutta niin yleinen, että siihen ei kiinnitä enää oikein huomiota. Ja ymmärrän kyllä sua ap, vaikka tuolla...

Yhteistyössä