Hakutulokset

  1. T

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    Olen käyttänyt reppua lähinnä sisällä, pojat kun syntyivät talvella. Mutta oli siis käytössä siitä asti kun pojat oli vajaa kolmekiloisia. Ihan heti kotiuduttua en uskaltanut heitä siihen laittaa (kotiutuspainot n.2,3kg). Pojat tykkäsi olla lähellä äidin rintaa, ja minä sain ruoan laitettua, kun...
  2. T

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    {Tot Tenders - Life Exists After Birth!} Edellinen linkki ei toimi. Katsotaan toimiiko tämä. :)
  3. T

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    Olisiko kellään tarvetta kaksosten kantorepulle? Meillä olisi myytävänä sellainen, johon saa kaksi vauvaa yhtäaikaa. Tai kantoreput saa myös irralleen, jolloin vauvoja voi kuljettaa yksitellen tai toista selässä ja toista etupuolella. Vaihtoehtoja on monia, lisää voi katsoa oheisesta linkistä...
  4. T

    Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

    Moikka, meillä on ollut Bumbleridet kohta puoli vuotta käytössä, ja vaunut ovat todella kevyet ja ketterät liikutella. On työnnetty talvella lumessa ja loskassa, ja hyvin kulki. Olen kokeillut myös maastossa liikkumista, ja sekin sujui ongelmitta. Juoksuakin olen kokeillut, Se onnistuu hyvin...
  5. T

    Tuplamammat 2013-2014

    No moikka taas! Käykö täällä enää ketään? Mä vilkuilen päivittäin puhelimella, mutta jotenkin se aika vaan on niin vähissä ettei tuu koneella istuttua enää ikinä.. Täällä pojat on 5,5kk ja kovasti opetellaan kääntymistä ja ryömimistä, ihan ei olla vielä ympäri päästy. Ehkä puolivuotiaana sitten...
  6. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Kysyin keskussairaalalta tuosta keskoskontrollista, ja täällä ainakin rajana on, että ennen viikkoa 34 syntyneitä kontrolloidaan, ja muita vain jos neuvolassa huomataan jotain tarvetta. Noh, meidän pojat syntyi 34+1, eli sen takia ei mitään kontrollia ole. Poikien kotiutumisen yhteydessä...
  7. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Minulla onkin ollut aikomuksena kysyä, että onko miten yleistä että keskosia kontrolloidaan. Meillä ei ole ollut mitään kontrollia keskussairaalan puolesta, eikä neuvolassa tunnuta tietävän keskosista oikein yhtään mitään. Mitä tuolla keskoskontrollissa siis seurataan? Olen vähän huolissani...
  8. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Pohjoistuuli, meille ainakin neuvolasta sanottiin että tartunta-aika on 1-2 viikkoa, jolloin hyvä käsihygienia vaipan vaihdon jälkeen. Pojat sai rokotteen 11päivää sitten ja vielä vaan on mahat kuralla. En oo varma johtuuko rokotteesta vai mistä, mut jotenkin tuntus siltä. Ajattelin kuitenkin...
  9. T

    Tuplavaunut/rattaat travel systemilla? Ja muita vinkkejä ummikolle...

    Meillä on Bumbleridet ja niihin saa adaptereilla maxi-cosin kaukalot kiinni. On todella käteväksi havaittu systeemi samoin kuin rattaatkin. En ole parempia missään nähnyt :) ilman en tulisi toimeen silloin kun kahta kaukaloa pitää siirrellä paikasta toiseen, sen verran on jo pojilla painoa...
  10. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Meillä pojat painoivat 3 kk:n neuvolassa 4800g ja 5500g. Molemmat kasvaa hienosti omilla käyrillään. Kiinteitä ei kuulema aloiteta ennen 6kk:n ikää, mitä vähän ihmettelin kyllä, mutta ilmeisesti pojat on sen verran reippaasti kasvaneet, että syytä kiinteiden aloittamiseen ei ole. Pituudet oli...
  11. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Kiitos Jk nopeasta vastauksestasi :) Mulle vaan apteekista sanottiin, että rauta ei imeydy maidon kanssa nautittuna, vaan nuo tipat pitäisi antaa veden kanssa. Ilmeisesti pipetillä suoraan suuhun. Muut tipat (keskostipat ja d-vitamiini) olen kyllä sekoittanut maitoon, jonka annan sitten pullosta...
  12. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Moikka, minäkin olen käynyt lukemassa palstaa päivittäin, vaan ei ole vielä aika riittänyt kommentointiin. Pojilla on nyt 4 viikkoa ikää ja tänään aloitellaan Niferex-rautavalmisteen antamista. Onko kellään kokemusta/hyviä vinkkejä kuinka tuo 2x0,1ml olisi helpointa antaa. Ja onko valmisteesta...
  13. T

    Tuplamammat 2013-2014

    Mukaan ilmoittautuu Tuplamammutti / poika A ja poika B / s.13.12.13 / rv34+1
  14. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Meille syntyi kaksi pikkuista poikaa, 1950g ja 1990g alateitse ja kaikki tapahtui vauhdilla. Synnytyssalissa meni alle kaksi tuntia, ja ihan ilman mitään kivunlievitystä. Kaikki on oikein hienosti. :) Tuplamammutti ja poijjaat sekä ylpeä isi
  15. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Tämä mamma sai juuri ensimmäisen käynnistystabletin. Lepohoito auttoi näinkin pitkälle, viikkoja on tänään kasassa tasan 34. Raskausmyrkytyksen merkkejä ei ole ollut muita, kuin proteiinin määrä seurannassa on ollut lievässä nousussa. Nyt määrä on tuplaantunut eilisestä, joten parempi on...
  16. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Mulla alkoi eilen rinnoista erittymään jotain, ilmeisesti esimaitoa :) ja aina ruokailun tai kuuman juoman yhteydessä sitä tulee niin et on paita märkänä. Ja sit illasta alkoi tollanen samantyyppinen vuoto, kuin Pohjoistuulella. Vähän niinkuin paksua valkovuotoa ruskean veren sävyttämänä. Määrä...
  17. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Täällä ollaan siirrytty yliopistolliseen sairaalaan Kuopioon paremman kaksosten keskosvalmiuden takia. Mikkelistä tekivät päätöksen siirtää nyt KYS:lle, kun on itsenäisyyspäivä ja viikonloppu tulossa, niin täällä on parempi miehitys ja hoito. Raskausmyrkytys etenee edelleen hitaasti...
  18. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa. Seuranta on tiuhaa, verikokeita otetaan kolmesti päivässä, seuraavat tulokset määrittää miten nopeasti myrkytys etenee. Sain ensimmäiset vauvojen keuhkoja kypsyttävät kortisonit, kun tällä hetkellä vaikuttaa että puhutaan päivistä. Tää nyt on ihan omaa...
  19. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Täällä ollaan taas osastolla seurannassa, että onko raskausmyrkytys edennyt. Neuvolassa oli proteiinit kahdella plussalla, ja verenpaine 140/90. Siitä sitten äitipolin päivystykseen, jossa proteiinit edelleen kahdella plussalla ja paine 160/93. Osastolla nyt sitten odottelen, että mitä tapahtuu...
  20. T

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Mä oon kans miettiny et tunnistanko molempien liikkeet varmasti. Tuo A kun tuntuu liikkuvan vähemmän. Sydänäänet kyllä kuului, ja käyrä näytti hyvältä, kai sitä on vaan luotettava että kaikki on ok. Alkoi vaan ajatteluttamaan, kun A:n painoarvio oli edelliselläkin viikolla 1600g, mutta lääkäri...

Yhteistyössä