Hakutulokset

  1. Ellaah

    Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

    En ole koskaan ennen kuullutkaan. Piti googlettaa ja tuli jotain kauhean näköistä makaroonimaitovoihässäkkää. Onko tuo oikeesti sitä mitä hän tarkoitti? Oli kuulemma lempiruoka lapsena.. Mummo teki ja ei tiedä mitä oli siinä. Miltä tuo maistuu? Oksennukselta ainakin näyttää :X
  2. Ellaah

    Kumpi tapa laihduttaa toimisi sinulla?

    Jos ajatellaan mustavalkoisesti, että olisi vain kaksi vaihtoehtoa. Liikunnan määrän saa itse päättää, kuten parhaaksi näkee. Kumman ruokavalioista valitsisit? Kalorimäärä olisi molemmissa tapauksissa pidettävä samana. A) Paljon, mutta vähäkalorista ruokaa. Eli paljon kasviksia ja hedelmiä...
  3. Ellaah

    V*tuttaa tuo miesten jatkuva päteminen!

    Varsinkin miehillä, omani mukaanlukien, tuntuu olevan ihan pakottava tarve päteä joka asiassa. Nämä maailman tietopankit ovat niin lastenkasvatuksen kuin ydinfysiikankin experttejä, vähintäänkin liikenteen herroja. Aina jos jotain erehtyy kysymään, on miesten pakko vaikka KEKSIÄ vastaus...
  4. Ellaah

    Seurattiin miehen kanssa viikko, kauanko käytetään aikaa..

    TV:n katseluun. Ja tulos oli yhteensä 6 h meiltä molemmilta. Mä katsoin pari sarjaa Liviltä ja mies urheilua. Kuusi tuntia hukkaan..
  5. Ellaah

    Menkat alkamassa, tuntuu tukalalta ja lihavalta :(

    Itkettää ja suututtaa vaikka tiedän, että en ole lihava vaan olo johtuu turvotuksesta. Ihan kuin mahaan olisi mystisesti tullut 5 kg lisää läskiä päivän aikana. Iho on rasvainen, hiukset myös. Kaikki pienetkin jutut ärsyttää, kuten porkkanaraaste tiskialtaan ritilässä. Kiitos, olen valittanut.
  6. Ellaah

    Ärsyttää, kun mies jää aina lorvimaan sänkyyn pitkäksi aikaa herättyään...

    Ihan yhtä tympeetä se on mullekki nousta ylös laittamaan aamupalaa lapsille, tyhjäämään astianpesukonetta, ruokkimaan ja päästämään koirat ulos, hakemaan posti... Vitutuskäyrä nousee vielä enemmän kun on itse jo melkein tunnin tehnyt kotihommia ja tuo vätys vasta kömpii ylös. Ja ei, ihan...
  7. Ellaah

    Flunssainen olo ja lapsen harrastus - nyt mielipiteitä!

    Eli tänään olisi pojan jalkapallotreeneissä ns. vanhempien kerta. Olen tällaisessa kerran aikaisemmin ollut, ja menee kutakuinkin näin: Aluksi hölkätään kenttä ympäri parikertaa, sitten kevyttä peliä junnujen kanssa. Eli ei mitään super kovaa rasitusta, hiki kuitenkin tulee. Lupasin pojalle...
  8. Ellaah

    Haluan harjoitella työhaastatteluun - kysykää jotain haastattelukysymyksiä!

    Mitään henkilötietoja en anna kuitenkaan :D Kyseessä on markkinointipäällikön pesti keskisuuressa yrityksessä.
  9. Ellaah

    Lapsen synttärit 20€ budjetilla - apuja kaivataan? :)

    Eli tarkoitus on järjestää lapselle synttärikutsut. Budjettina 20 € tällä hetkellä yllättäen tiukentuneen rahatilanteen vuoksi. Lapsiieraita tulossa 10 + oma perhe 4 hlö. Ehkä pari satunnaista aikuiskahvittelijaa Vinkkejä tarjottavaksi? Alustavasti mietin; - Sekamehutiiviste plo n. 3,5€ -...
  10. Ellaah

    Onko teistä 3 harrastusiltaa viikossa liikaa äidille?

    Ja mikäli on, mikä olisi teistä sopiva määrä? Molemmat lapset siis kouluikäisiä, hyvin itsenäisiä ja reippaita. Lapset harrastavat myös noin 4 päivänä viikossa, osa viikonloppuisin. Itse harrastan salilla käyntiä, ja pyrin ajoittamaan nuo käynnit lasten harrastusten kanssa mahdollisimman...
  11. Ellaah

    Valehtelin kaverille, että lapseni on sairaana, koska...

    tänään alkoi menkat ja meidän piti mennä yhdessä uimahalliin ja saunomaan. Ihan kamala fiilis valehtelusta, jota en siis yleensä tee. Mutta kyseessä on tosiaan leikkipuistosta tuntemaan opittu kaveri, jonka kanssa ei olla vielä niin läheisiä, että tahtoisin huudella erittäin runsaista ja...
  12. Ellaah

    Koiralle sama nimi kuin työkaverin lapsella?

    Onko teistä OK, vai kokisitteko jotenkin loukkaavana? Kun eihän nimeä voi varata.. Ja kyseessä ei mikään paras kaveri, mutta sellainen jonka kanssa tekemisissä päivittäin. Minusta Minttu vaan suloisimpia nimiä mitä tiedän. Varsinkin sheltin pennulle<3
  13. Ellaah

    Mikä on suurin taloudellinen vahinko, jonka olet aiheuttanut?

    Mietin tässä vaan, kun makselin auton korjauksen maksua. Tuli peruutettua tolppaa, niinkun kunnon palstamamma konsanaan. Taitaa olla tähän asti suurin juttu.. Koputetaan puuta ;)
  14. Ellaah

    Suositelkaa edullista, kuivan ihon kasvarasvaa!

    Ja päiväkäyttöön, meikin alle siis :) pitäisi imeytyä hyvin, sillä meikkaan aamulla pian päälle. Iho on pintakuiva, mutta hyvin puhdas ja tasainen. Suojakerroin olisi kiva!
  15. Ellaah

    Antaisitko 8-vuotiaalle korvakorut?

    Onko teistä 8-vuotias riittävän vanha ottamaan korvakorut? Omani sain tuolloin ja tytölläkin varmaan pian ajankohtaiset.. Mies ei vaan tykkää ideasta, pitäisi kuulemma odottaa kunnes menee yläasteelle. Tyttö on ihan innoissaan ja ollaan käyty katselemassa kivoja nappeja :) nykyään löytyy...
  16. Ellaah

    Saako teillä muilla lapset muka juoda niin paljon maitoa kun haluavat?

    Sukulaismammat kauhuissaan, kun en anna lasten juodo maitoa niin paljon kun haluaisivat juoda. Meillä on 1 lasi lounaalla ja päivällisellä, siinä se. Loput kalsiumut tulee juustosta, jugurteista ja ruuasta. Kokeilin antaa juoda niin paljon kun tahtoo, ja se meni siihen että täyttivät itsensä...
  17. Ellaah

    Pyykinpesukone haisee paskalle!

    Oikeesti, mä oon pessyt sen 90 c asteessa joidenkin riepujen ja tujun annostuksen pesuainetta kanssa. Ei auta yhtään, yhä haisee hirveeltä. Tiivisteet näyttää puhtaalta, vetää hyvin. Mitä tuolle voi tehdä?
  18. Ellaah

    Miks mulla tulee aina herkkusienistä ripuli?

    Varsinkin niistä kaupan tuoreista. Vaikka kuin pesis ja kypsentäiskin. :(
  19. Ellaah

    Miestä sanoi, että häntä "ällöttää kun pussaan koiraa" !?

    Eikä nyt ole kysymys mistään rekun kanssa väännetyistä kielareista tai muistakaan sellaisista. Ihan normaali pikku pusu joko päälaelle tai kuonon varteen. Eikö tuo pikku pusuttelu ole ihan normaalia? Miehen mielestä koira on saastainen ja pesee aina kätensäkin kun on leikkinyt sen kanssa.
  20. Ellaah

    Miten puhua kouluikäisille lapsille, jotka pelkäävät sotaa?

    Miten puhuisitte kouluikäisille lapsille (8v ja 12v), jotka pelkäävät sotaa? Ovat kuulleet koulussa puhuttavan Ukrainan levottomuuksista ja tietävät jo jonkun verran historiaakin, että Suomessa on ennenkin sodittu ja isoisoisäkin soti. Eivät nyt varsinaisesti kauhuisssaan, mutta näitä...

Yhteistyössä