Hakutulokset

  1. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Moikka kaikille taas pitkästä aikaa! :) Kirjoittelempa nyt kuulumisia. En ole oikein ehtinyt täällä käydä ajan kanssa. Muutaman kerran olen aloittanut kirjoittamisen, mutta se on sitten jäänyt kesken. Kiitän kovasti tsempeistä ja muistamisesta! :) PÄIVÄRYTMI Tyty herää aamuisin klo 6.30-7.30...
  2. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Tulen nyt raportoimaan meidän tilanteesta. Kiitos paljon tsemppaamisesta! Toistan varmaan itseäni usein, mutta se merkkaa mulle paljon! Käytiin lastentautien erikoislääkärillä (allergologian erityispätevyys). Saatiin tytölle refluksioireisiin kokeiluun Zantacia. Melkoista "myrkkyä" on ja...
  3. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Vähän huonosti eilen tuohon kirjoitin painonkehityksestä. Tytyn paino oli siis tippunut 3 vuorokaudessa sen 90g, minkä hän oli edelliseen mittaukseen saanut painoa 4 vuorokaudessa: 16.9. 6,440g, 21.9. 6.535g, 24.9. 6.445g. Tyty on siis todellakin laihtunut. :( Tai no 5g/7vrk aikana on...
  4. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Kiitos paljon, kun jaksatte tsempata! <3 Käytiin tänään neuvolassa ottamassa myöhässä 5kk piikit. Punnittiin taas tyttö ja paino oli nyt laskenut muutenkin kuin vain käyrillä. Siis ma ylimääräisessä punnituksessa painoa oli tullut n. 95g/4vrk, tänään paino olikin sitten miltei samassa kuin 7vrk...
  5. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Käytettiin tyttö viikolla ylimääräisellä lääkärikäynnillä. Paino oli lähtenyt laskemaan, vaikka ennestään jo mennään reilusti miinuksilla. Painoa oli tullut vain 285g kuukauden takaiseen verrattuna. Mitat nyt vähän päälle 5 kk: 6440g / 66,2cm /41,9cm. Lääkäri epäilee maitoallergiaa ja antoi...
  6. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Pitkästä aikaa taas täällä! Ihana lukea, miten pikkuiset kehittyy ja kasvaa! :) Meillä ei ole yöunet parantuneet, vaan huonontuneet. :( Kiinteät aloitettiin jo 4kk iässä neuvolan suosituksesta ja itsekin aattelin sen tuovan helpotuksen tytyn syömistiheyteen, etenkin yöaikaan. No, aluksi tyttö...
  7. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Moikka taas aikojen takaa! Oon kyllä megahuono kirjoittelemaan täällä. Mulla on taas mielessä kysyttävää teiltä. Josko jollakulla ois kokemusta. Elikäs täysimetyksellä on menty. Jouduin ottamaan jälkiehkäisypillerin 10 pv sitten. Ilmeisesti se sai aikaan kuukautismaisia kramppailuja ja lopulta...
  8. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Moikka taasen ja kiitos erittäin paljon tuestanne! Se merkkaa paljon etenkin näin uupuneena! <3 Tänään käytiin neuvolassa. Painoa on tullut 124g/vk (5460g), mikä on kuulemma hyvä tämän ikäisellä. Pituutta oli tullut 2,1cm eli nyt 61,6cm. Viimeksi 2kk neuvolassa painoa oli tullut 135g/vk ja 1kk...
  9. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Kiitos teille tuestanne! Merkitsee paljon, ettei heti lytätä, jos äiti ei ihan aina jaksa ja on ongelmia (jotka väsyneenä tuntuu tuhat kertaa isommilta kuin oikeasti ovatkaan). <3 Tarkennan sen verran vielä, että itkuisuus ja rintaraivarit alkoivat n. kuukausi sitten. Väliin on mahtunut muutama...
  10. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Tulin pikaisesti kyselemään teiltä, että onkohan normaalia, että meidän tyty syö rintaa nyt n. tunnin välein ympäri vuorokauden? Yöllä on yksi n. 2h pätkä. Tosin sitä ennen tankataan sit parikin kertaa puolen tunnin välein? Neiti syö kerralla niin pitkään, että ei enää huoli rintaa...
  11. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Täällä on pikkuhiljaa pahin itkuisuus alkanut helpottaa, huh! :) Tosiaan piti keinoja keksiä neidin rauhoitteluun. Lopulta todettiin, että tyty valvoo itsensä aivan väsyksiin ja huutaa sit väsymystään. Samalla tietty oli sit aina nälkäkin, mutta tissit ei halunneet ilmeisesti toimia tytylle...
  12. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Kiitos vastauksistanne! :) Mulle on nyt pikku hiljaa alkanut nousta mieleen ajatus, että itkeeköhän meidän neiti nälkää. Oikeastaan ajatus pongahti kunnolla mieleen nyt aamuyöllä. Tyty heräsi nälkäisenä, niin kuin muinakin öinä. No, tää mun käsi ei kivulta antanutkaan nostaa tyttöä heti syliin...
  13. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Moi taasen aikojen takaa! En sitten millään saa aikaiseksi/ehdi tänne kirjoitella/lukea viestejä. :( Nyt mulla on huoli meidän tytystä. Hän sai rotarokotteen 1,5vk sitten. Ko. päivänä oli vain unisempi ja joitakin päiviä sen jälk. Pikku hiljaa alkoi muuttua itkuisemmaksi. Lähes viikko rokotteen...
  14. B

    Huhtikuun hurmurit 2015

    Heiips kaikille erittäin piiiitkästä aikaa! Ei ole ollut intoa, eikä aikaa käydä kirjoittelemassa täällä. Tosiaan synnytyksen jälkeen heti salissa tytöllä oli hankaluuksia saada imiote rinnasta. Kätilön piti topakasti auttaa. Lopulta tyty imi sen puoli tuntia, mutta jo toisella syötöllä homma...
  15. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    En ole ehtinyt täällä käydä lukemassa aikoihin. Raportoinkin nyt vain, että ihana tummatukkainen 50cm pitkä tyttömme syntyi 8.4. painaen 3750g. <3 Synnytys meni alun käynnistymisvaikeuksien jälkeen hienosti. Epiduraalin saatuani aukesin tunnissa 6cm. Tässä synnytyksessä ponnistusvaihe oli...
  16. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Vieläkin yhdessä koossa! Äsken sain päivän ekan Cytotec -annoksen. Tänään niitä 2 x 75mg, jos eivät auta niin illalla vielä 100mg annos. Jos nuilla ei lähde käyntiin, niin mikä lie seuraava vaihe?!? Eilen 35mg ei aiheuttanut kun 3 supparia 4h aikana. Illalla 75mg sai jo kunnolla epäsäännöllisiä...
  17. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Onnea Boomkaa ja perhe pikkuisesta! <3 Päivitystä: Supistukset hävisivät lähes kokonaan aamupäivän aikana. Tunnin parin aikana muutama/yksi hassu saattoi olla. Ip lääkäri määräsi Cytotecit synnytyksen käynnistämiseksi. Ekan tabun ottamisesta jo pari tuntia ja saldona 2 supistusta! Että tämä...
  18. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Pikaista päivitystä: Punertava vuoto vaan lisääntyi iltapäivällä, vaikka tihkui edelleen pieninä määrinä. Ip soitin synnärille ja kehoitti tulla näytille. Ennen sairaalaan lähtöä kotona lurahti kunnolla housuun kuin pissa ois tullut. Siitä itse arvelin jo varmaksi asian. Lapsivettähän se oli/on...
  19. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Taitaa olla väärä hälytys täällä.. :stick: Soitin synnärille. Siellä kätilö epäili vahvasti, että vuoto on vain vetistä verensekaista valkovuotoa, koska ei tihuta sitä jatkuvasti. Tosissaan aamuyöllä sitä hulahti ekan kerran matkalla veskiin. Seassa oli myös kellertävää vv, mitä on tullutkin...
  20. B

    Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

    Ensinnäkin Paljon Onnea jakaantuneille ja perheille pikkuisista nyyteistä! <3 Lyhyestä virsi kaunis: Täällä alkoi mitä ilmeisemmin tihkua vaaleanpunertavaa lapsivettä reilu puoli tuntia sitten! Supistuksia ei tunnu vielä. Jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää! Mun netti pätkii...

Yhteistyössä