Hakutulokset

  1. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Essi93, Mulla myös kohtu taaksepäin kallellaan mutta sykkeet on löytyneet esikoisesta 9+ ja tästä 8+. Mutta esim viime viikolla 11+ en kahtena päivänä löytänyt sykkeitä ollenkaan vaikka etsin melkein tunnin... Kyllä se pieni on vielä vikkelä ja mahtuu piiloon mihin tahansa. Jos istukka on edessä...
  2. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Bettinah, Mulla oli alkuraskaudessa Hesen sapuskoista saatu Ruokamyrkytys, kuulostaa samalta tuo sun. Mulla oli kuumetta, tosi kipeitä vatsakramppeja, väsynyt ja heikko olo ja sit maha sekaisin. Meni ohi ihan muutamassa tunnissa. Mutta oli kamalaa! Essi93, ootkohan kuunnellut omia sykkeitä...
  3. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Kerttu89, pyöräilystä ei mua ole kukaan varoitellut (tosin esim haaveet ratsastusharrastuksen uudelleen aloittamisesta vuosien tauon jälkeen siirsin suosiolla sellaiseen ajankohtaan kun en ole raskaana, sen verran monesti olen pudonnut ja itseni telonut ilman vauvaa mahassakin) mutta noista...
  4. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Eden84 ihan sama juttu tuon nukkumisen kanssa. Esikoinen nukkuu vaihtelevan huonosti ja jos itse yöllä herään niin uni ei tule. Esikoisesta olisin nukkunut vaikka kellon ympäri enkä tajua miten nyt voi olla vaikeuksia nukkua kun kuitenkin väsyttää. Ja Täällä myös Ultra 1.8. :) Noista...
  5. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Tuo maitotuotteiden pastoröinti ei ole muuten mikään "lähtökohta" sinänsä kaupoissa myytäville tuotteille. Kotimaisten isompien tuottajien (esim Valio) tuotteet on monessa paikkaa todettu turvallisiksi mutta kaupat myy myös runsaasti tuontitavaraa ja pienten meijereiden tuotteita. Ei siis ole...
  6. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    VarrTi, dont panic! Mä sain edellisessä raskaudessa antibioottia ensin suoraan suoneen ja sit suun kautta, viikot oli silloin jotain 10+. Ei mitään vaaraa ollut vauvalle. Loppuraskaudessa sain aika vahvoja kipulääkkeitä pari päivää mutta sekin oli hetkellisesti ok. Hoitamaton emätintulehdus voi...
  7. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Mylove93, sähän olet viikolla 10 etkä viikolla 9. Vai siis viitearvot viikolle 9+x? Mä kehottaisin joka tapauksessa jättämään kaikki omat tulkinnat ja googlailut nyt ihan täysin, sullehan ei ole vielä tehty ultraakaan ilmeisesti? Ultralöydökset on kuitenkin aika oleellinen tekijä sen riskiluvun...
  8. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Äitiysvaatteista, mä suosittelen H&M.n niitä ihan tavallisia mustia trikoolegginsejä. Äitiysfarkut on Henkalla _todella_ jähmeää ja joustamatonta kangasta, ovat helvetin epämukavat päällä. Ainoastaan farkkumalli, jossa lukee super stretch, on mun mielestä mukava päällä. Loput on jotain super...
  9. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Haasu, mitkä ajatukset Sulla on yksin synnyttämisestä? Sulla vielä tosiaan Tota matkaa, Me asutaan 1,5km päässä synnytyssairaalasta. Mä olen Toisaalta vähän kauhuissani ja toisaalta Mietin, että pystyisikö siihen tilanteeseen keskittymään ja uppoutumaan eri tavalla yksin vai olisko sitä sit vaan...
  10. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Tyyppinen, osanotot raskaaseen tilanteeseen :( Neuvolasta, mies oli esikoisen parissa ekassa neuvolassa mukana kunnes todettiin ettei sillä ole siellä mitään virkaa ja järkevämpää on olla töissä sekin aika. Ultrissa ja erikoiskäynneillä äitipolilla oli mukana. Nyt ei pääse ultriin mukaan koska...
  11. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Cicada, ootpas ihanan tarkkasilmäinen! Joo saa päivittää listaan, mä en ole muistanut ollenkaan! Ensin meinasin etten pyytäis päivittämään vielä jos kuitenkin nt-ultrassakin saattaa muuttua mut ehkäpä se on silti selkeämpää päivittää jos viikot lasken kuitenkin tuon 11.2. mukaan :) Siinä...
  12. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Voi MerMer! Toivotaan parasta, kaikesta huolimatta <3 Tantsun kanssa meillä on sama LA, mut eiks tänään ole 8+2..? :ROFLMAO: Mä oon koko ajan laskenut että lauantaisin tulee tasaviikot ja 11.2. on myös lauantai jolloin olis 40+0. Ei oo tosin niin päivän päälle :LOL: Olot on täällä tasaisen...
  13. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Kefexiniä mä söin edellisessä raskaudessa just Näihin aikoihin, on turvallinen. Samaa sorttia sain myös synnytyksen jälkeen eli passaa sit imettäessäkin. Ihan rauhassa voit syödä :)
  14. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Ehkä sen pointin tosiaan joku muu oivalsi paremmin, mutta oman kommenttini punainen lanka oli ennen kaikkea se, ettei ole mieltä verrata nykyistä kaupungistunutta (ja yksinäistä) elämää varhaisen teollistumisen maatalousyhteiskuntien (yhteisölliseen) elämään. Silloin pärjättiin koska oli pakko...
  15. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Vaikka nykymenosta voi monen asian suhteen olla montaa mieltä, niin en mä kyllä palaisi 100-150 vuotta taaksepäin mitä tulee vaikkapa terveydenhoitoon ja lasten saamiseen. Reilu sata vuotta sitten siihen synnytykseen ja lapsivuoteelle kuoltiin usein, puhumattakaan siitä, miten monta lasta...
  16. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Mutta monella se pelkkä järki ei riitä. Tuttavapiirissä on runsaasti ollut odottajia jotka on tupakoineet läpi odotusajan, koska heidän järjen käytöllä se on ollut ok. Ei terveydenhuollon suosituksia voi oikein rakentaa sen varaan että olettehän Te kaikki ihan fiksuja ajattelevia ihmisiä...
  17. N

    Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

    Kiitos uudesta pinosta! Kinder_Kittylle syvät pahoitteli menetyksestä. Ruokasuosituksia noudatan ja suoraan sanoen pidän aika outona ohjeena syödä "maalaisjärjen" mukaan kun ihmisten Arvioinnit erilaisista riskeistä vaihtelee aivan älyttömästi. Mä en myöskään näe syytä itse päättää mitä...
  18. N

    *Helmikuun helmet 2017*

    Haasu, ihmiset käy varmaan noissa kalliissa varhaisultrissa sen vuoksi ettei neuvoloissa monesti edes ole ultraa jolla tutkia (eli tarvii äitipolille lähetteen) tai sillä ei noin vain ultrata jos ei ole erityistä syytä. Jos neuvolassa ei ole ultraa eikä tule erityistä syytä päästä ultrattavaksi...
  19. N

    *Helmikuun helmet 2017*

    Esikoisesta varhaisultra maksoi 175€. Yksityisellä on aina hinnoissaan koska kyseessä on erikoislääkärin palvelut, se siinä siis maksaa. Mutta mä mieluummin maksankin, neuvolan tk.lääkäri diagnoosi mulle jo viimeksi pokkana kaksiosaisen kohdun ja sanoi että raskaana et kyllä ole. No, vähän...
  20. N

    *Helmikuun helmet 2017*

    Varhaisultraan Oon menossa ylihuomenna eli 7+0. Olisin halunnut pari päivää myöhemmin mutta tää juhannus sotkee ja seuraavat ajat meni aika pitkälle. Noilla viikoilla näkyy jo kaikki oleellinen jos viikot pitää paikkansa :) Neuvola on juhannuksen jälkeisellä viikolla eli olisko silloin 8+2...

Yhteistyössä