Hakutulokset

  1. A

    Ensimmäinen ultra

    Minulla ultrattiin myös viikolla 7 (pienellä kannettavalla ultrakoneella, joka ei järin tarkka ollut) ja mielestäni oli ihan hyvä aika. :) Itse en näkisi tarpeelliseksi mennä aikaisemmin, koska käsittääkseni sydänäänetkin kuuluvat vasta lähempänä 7-8rv tietämillä aikaisintaan (dopplerilla...
  2. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Tänään poksuu ja eilen oli nt-ultra. :) Kaikki hyvin, vastasi prikulleen viikkoja ja oli todella aktiivinen. :) Ihan hassua kun mitään liikkeitä ei vielä tunnu, vaikka ruudulta näkee että siellä venytellään, tehdään melkein voltteja ja heilutellaan! Varsinkin kun pikkuinen näyttää jo ihan...
  3. A

    Voiko etäisän uutta sanoa oikeasti äitipuoleksi?

    Itse olen sitä mieltä, että jos lapsen isä on mennyt uusiin naimisiin (tai kihloihin ja häät suunnitteilla) ja/tai ovat olleet kauan yhdessä, voi isän uutta naisystävää kutsua äitipuoleksi. Toki läheiset välit kuuluvat olennaisesti asiaan. Oma isäni oli yhdessä naisystävänsä kanssa 8 vuotta...
  4. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Kiva lukea iloisia ultrakuulumisia! Onneksi mekin pääsemme ultraan "jo" torstaina. :) Olo on ollut ihan kiitettävän hyvä, ainoa vaan että välillä on tullut aamuteet ylös, nyt koittanut ottaa tavaksi lisätä lorauksen maitoa ja natustaa leipää samalla kun hörpin teetä. Kahvia ei tee mieli, kun...
  5. A

    Ideoita synttäreille

    Yleensä lapset kehittävät keskenään kaikkea kivaa tekemistä. Kannattaa kuitenkin varata pari leikkiä varmuuden varalta, jos näyttää siltä että lapsilta loppuu tekeminen. :) Jos on pihaa käytössä, niin siellä voi leikkiä vaikka peiliä, tulitikun heittoa (tai pallot ämpäriin tms), sulanutta...
  6. A

    Kun pudotettavaa on 20-25kg (siis tuon verran matkaa normaalipainoon), niin mikä olisi paras tapa laihduttaa?

    Näin! Ja muista, älä siirrä aina huomiselle (puhun omasta kokemuksesta elämäntapamuutosta kohtaan, vaikka ylipainoa ei olekkaan).
  7. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Soitin tänään neuvolaan, kun halusin tietää onko kaikki masuasukilla hyvin. Ihana neuvolantäti antoi ajan heti kahden tunnin päähän. Hetken aikaa etsiskeltiin sydänääniä ja alkoi paniikki nostaa päätään, mutta sitten ne löytyi. <3 Itkuhan siinä tuli, mieskin soitti heti ja meinasi kuulemma...
  8. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Mulla on paino laskenut kaksi kiloa siitä mitä se suunnilleen oli ennen raskautta. Saattaapi olla että on nousussa kuitenkin, ainakin olen mättänyt ruokaa ihan kunnolla loppuviikolla. :D Jos ruoka on hyvää ja terveellistä sitä voi mun mielestä syödäkkin hyvällä omallatunnolla. Alotin tänään...
  9. A

    Saako opettaja uhata 12 vuotiasta että tekee ls-ilmoituksen kun lapsi on niin huono syömään koulussa

    Jos sanotaan että normaalipainon ylärajoilla, niin se EI tarkoita että olisi ylipainoinen! Tosi vahingollista lapselle jos saa sellaisen käsityksen, että normaalipaino tarkoittaakin että on ylipainoinen.
  10. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Ikävä kuulla hitsipimpula, jaksamisia. :hug: Tänään oli neuvolalääkäri ja otettiinkin verikokeet seuloja varten jo nyt (koska nt-ultra on 30.10 niin menee pakkaseen). Kuunneltiin sydänäänetkin. :) Ei tässä mitään kummempia. Täällä ei vielä mitään reseptejä ole jaettu, mutta tässä helpon ja...
  11. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Otan osaa tiituli85. :hug: Aivan hirveää lukea täältä huonoja uutisia. :( Lumme75, toivotaan että kaikki menee parhain päin! Lueskelin taannoin, että jos lapsivesipunktio tehdään 4-6 raskauskuukauden aikana, nousisi keskenmenon riski 0,5%. Ilmeisesti sekin vähän yläkanttiin arvioitu. Pistoksen...
  12. A

    Ärsyttävä kysymys: "Paljon maksoi"!!

    "Paljonko maksoi?" "Rahaa."/"Kymmenen oravannahkaa."
  13. A

    G: Vuokra-asujien kotikysely!

    1. 55,5m2 (2h+k+vh+sauna) + ympäri vuoden käytössä ulkorakennuksesta n. 30m2. Lisäksi puuliiteri ja kellari, vierasmaja ja kaksi autotallia. 2. 500e 3. Vesi n. 20e/kk (oma vesisopimus), sähkö 40-100e/kk (riippuen kuukaudesta ja talvisin takkojen lämmittämisestä). Jätesopimus kuuluu myös...
  14. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    En olekkaan kirjoittanut tänne melkeen viikkoon! Tuntuu että nämä viikot vaan rullaavat ohi, aika menee kovin nopeasti. Ei ole ollut mitään raskaita oireitakaan pahemmin. Kahvin vaihdoin teehen niin loppui närästys, syödäkkin olen koittanut säännöllisesti. Ostin myös reilu viikko sitten jotain...
  15. A

    voi v""u mitkä tarjottavat oli lapsen kaverin synttäreillä!

    Voi harmi jos teiltä nyt meni hei päivä pilalle! Aika paha olla siellä se tunti (ja lähteä ajoissa kohteliaasti vaikka muiden menojen vuoksi) ja _kohteliaisuudesta_ maistaa vaikka sitä porkkanakakkua? Mun mielestä hyvä vaan lapsenkin (ja samalla näköjään vanhempienkin..) nähdä ja oppia että joka...
  16. A

    Luotatko myiden ihmisten kehuihin?

    Uskon kehuihin, ehkä siksi että itse olen aina vilpitön kehuessani toisia ihmisiä. Jos vittuilen, vittuilen suoraan. :P
  17. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Voimia keskenmenon kohdanneille. :hug: Tänäänpä oli neuvola sitten, halusin koittaa kuuluisiko sydänäänet, kun on ollut niin helppo viikko takana. Vähän olin jo ihmetellytkin, kun ei niin turvotakkaan, ei okseta.. Väsymyskin vähän hellittänyt. Oikeastaan ainoa mikä on jäänyt on närästys ja...
  18. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Kääk. Nyt osaan kuvitella millasta muutamalla tänne kirjoittaneella on ollut! I feel you. Huh mitkä kivut ja turvotus nyt illalla. :/ Että pitikin mennä kehasemaan kuinka hyvä olo on ollut. :D Aurel 8+6
  19. A

    Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

    Minäkin ilmoittaudun mukaan! :) Elikkäs: ??/Aurel/21/1./Satks Nyt on rv 8+6, mikäli ar-ultrassa arvioitiin oikein. :) Saattaapi olla, että la ajoittuu huhtikuun lopullekkin. Perjantaina on neuvola ja toivottavasti siitä sitten nopsaan nt-ultra. Ei millään malttaisi odottaa. :D Olo on...

Yhteistyössä