Hakutulokset

  1. M

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Mö oon saanu rauhoittavia suoneen joka kerta inseminaatiossa, jotta se saadaan tehtyä niin siksi arvelen, että punktiota varten ei ehkä riitä... Mua ei oo koskaan nukutettu, mutta kuulemma olisi suonensisäisten rauhoittavien lisäksi maskinukutus. Hyvä kuulla, että siitä voi tulla huono olo ja...
  2. M

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Hei, olen siirtynyt inseminaatioista IVF:ään, joten päätin kokeilla kommentoida tähän ketjuun. Olen itsellinen nainen ja takana 2 inseminaatiota, joista ei tulosta, sekä 1 IVF, jossa kypsyi vain 2 munasolua ja tehtiin punktion sijaan siitäkin inseminaatio, mutta sekin nega. Nyt toinen IVF...
  3. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Hyvää uutta vuotta! Mitenkäs täällä on ihmisillä hoidot edenneet? Oon itse pitänyt taukoa koko syksyn ja aattelin edelleen jatkaa taukoa alkukevään ajan. Töissä on tullut muutoksia ja aloitan näillä näkymin kohta uusissa hommissa, joiden jälkeen palkkakin on vähän parempi. Hoidot on olleet...
  4. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Onnea @Helmi_76 plussasta! Mulla ei tärpännyt ja ensi kierto jää varmaan välistä, kun pitää tilata lisää olkia. Vähän alkaa stressata, että mitäs jos ei onnistukaan ollenkaan... IVF on niin kamalan kallista ja hirvittää se punktointi, kun pelkään muutenkin neuloja ja kipua... :O 2...
  5. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Mulla on ihan luomusti, tällä kertaa tosin myös se yks pistos Pregnyliä munasolun irrotukseen. Lisäks on luget loppukiertoon. Mulla on niin säännöllinen kierto ja ovis et toistaseks ei oo ollu tarvetta muille lääkkeille. :) Tsemppiä ekaan yritykseen!
  6. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tervetuloa! Mulla oli tänään toinen inseminaatio, kaikki oli muuten hyvin, mutta ovis-plussasta huolimatta munasolu ei vielä ollut irronnut, joten sain Pregnyl-piikin inseminaation yhteydessä. Taas pitää jännätä se 10 päivää ennen kuin voi testata miten kävi... :) Mulla on säästössä noin 10k...
  7. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    En osannut aatella, että tää testauspäivän odottelu olis näin jännää, hah :D Oon kyllä asennoitunut siihen, että todennäköisyys raskauteen on pieni, mutta silti sitä toivoo, että jo ekalla onnistuis. Kokeilitko inseminaatiota ensin vai tehtiinkö sulle suoraan PAS? Tsemppiä ja plussatuulia uuteen...
  8. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Kiitos! Sun kokemukset kuulostaa kyllä tosi rankoilta :( Oon itsekin tässä pohdiskellu, että jos ei inseminaatiolla tärppää niin haluanko lähteä IVF:ään ollenkaan. Se pitää kattoa sitte, jos siihen tilanteeseen päädyn. Paljon onnea IVF:ään, toivottavasti siellä tärppää! :)
  9. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Päätin kuitenkin lähteä hoitoihin ja ensimmäinen inseminaatiokin oli viime viikolla. Nyt jännän äärellä, kun odottelen milloin voin tehdä ekan raskaustestin...
  10. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Mä oon käyny Felicitaksessa, joka löytyy myös Helsingistä. Ainaki sinne sain varattua ihan ajan netistä ensikäynnille, tosin ajat taitaa olla vain päivisin tai ainakin mun lääkärillä oli vain päiväaikoja. Niiden nettisivuilta näkee vapaat ajat kun varaa, sieltä voi katsoa löytyisikö ilta-aikaa...
  11. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Ai luovuttajia joutuu jonottamaan? Voi harmi. :( Olin aatellu ettei mulle olis kauheesti väliä onko luovuttaja suomalainen vai tanskalainen, mutta en vielä tiedäkään asiasta enempää. Mitä toivomuksia luovuttajan suhteen voi esittää? Sain jotenkin Felicitaksella sen käsityksen, että etnisyyden...
  12. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Vau, paljon onnea! (y)
  13. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Molemmissa näkyi, että hiipumassa on. :( Ei siis vielä mikään superpaha kuitenkaan ja inseminaatiolla lääkäri sanoi aloittavansa, mutta jos ei 3:lla tärppää ni sitte suositteli suoraan siirtymään IVF:ään. Sekin vähän arveluttaa, kun IVF on niin kallis toimenpide. Toisaalta siinä saa paremman...
  14. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tsemppiä Coraline! Minkä klinikan valitsit? Mä kävin hiljattain kanssa ensikäynnillä, verikokeissa ja psykologilla Felicitaksessa, kokemus oli oikein positiivinen. :) Ikävä kyllä mun hedelmällisyyden havaittiin olevan kovasti jo hiipumassa vaikka olen kanssa 35v ja olin ajatellut, että kyllä...
  15. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    En oo samassa tilanteessa ainakaan vielä, mutta oon varaamassa aikaa hedelmällisyyskartoitukseen nyt. Oon 35v enkä vieläkään oo varma haluanko lapsia yksin vai en, tällä hetkellä tuntuu taas että ehkä kuitenkin, joten haluan vähän tietää mikä mun hedelmälisyyden tilanne ylipäänsä on. Jos siellä...
  16. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Kiva, kun on tullut näin paljon kommentteja! Kuulostaa lohdulliselta, että yksinkin pärjää kyllä vaikka vaikuttaakin vähän siltä, että oma aika tulee kyllä olemaan kortilla... Mulla vanhemmat ja sisarus asuu lähellä, joten sinänsä tukiverkkoja jonkin verran on olemassa. Työpaikkakin on...
  17. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Olen täällä pohtinut ja miettinyt lähdenkö toteuttamaan lapsen hankintaa yksin vai en. Jotenkin hirvittää se, että jos lapsen saa yksin niin sitten vastuukin lankeaa kaikki yksin omille harteille. Olisi kiva kuulla täällä kokemuksia siitä, miten se elämä on sujunut yksin vauvan/lapsen kanssa...
  18. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Musta tälläinen anonyymikeskustelupalsta toimii kaikkein parhaiten sillä tietoa ja vertaistukea itsellisille äideiksi haluaville näisille on kuitenkin todella vähän tarjolla. Jos loputkin keskustelut olisivat suljetulla, maksullisella foorumilla, voisi kynnys sinne kirjautumiseen ja tiedon...
  19. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Hyvää uutta vuotta tännekin :) Tänä vuonna minunkin on tarkoitus viimein pistää prosessissa seuraava vaihde päälle ja aktivoitua oikeasti lapsen hankkimisen kanssa. Olen jo muuttanut takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni ja saanut vakituisen työn. Nyt olisi seuraavaksi tarkoitus hommata oma...
  20. M

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Kirjoittelin tänne joskus kauan aikaa sitten miettineeni lapsen hankintaa yksin. Nyt olen taas vuoden vanhempi ja 35v syntymäpäivä häämöttää muutaman vuoden päässä, joten olen nyt alkanut tehdä ratkaisuja asian suhteen. Ensimmäinen etappi olisi paluu takaisin perheeni lähelle eli uuden työpaikan...

Yhteistyössä