Hakutulokset

  1. M

    Kesäkuiset 2023

    Ihania ultrakuulumisia täällä!❤ Meille ei tullut influenssaa, mutta esikoinen toi eskarista tuliaisiksi koronan toisen kierroksen. Mies on kaatunut kuumeessa sänkyyn, esikoinen alkaa kuumepäivien jälkeen jo parantua, ja mulla on onneksi mennyt tämäkin kierros ihan perusflunssalla. Kuume ei ole...
  2. M

    Kesäkuiset 2023

    Voi itku!!! Se on kyllä ihan vihoviimeinen tauti 😬 Toivottavasti siellä pian helpottaa! Itse just pari viikkoa sitten painin esikoisen kanssa, kun piti meidän molempien ottaa influenssarokotus, ja kerroin jokavuotisen tarinan siitä, miten äiti sairasti kerran influenssan ja ei enää ikinä sitä...
  3. M

    Kesäkuiset 2023

    Huh, mikä päivä Enniemilialla! Toivottavasti sokerirasitus meni hyvin! Musta tuntuu, että koko ajan mahassa tapahtuu… mutta taitaa kyllä mun tapauksessa oikeasti olla vaan suoliston toimintaa tai ties mitä 😂 Ensimmäisen lapsen kohdalla aloin tuntea liikkeitä aika myöhään, vaikka sekä hän että...
  4. M

    Kesäkuiset 2023

    Ai että kuulkaa, äsken tuli odotettu puhelu: jos kaikki menee hyvin, meille syntyy kromosomeiltaan terve tyttö ❤️
  5. M

    Kesäkuiset 2023

    Muutamalle ystävälle on kerrottu, ja ensimmäisenä itse asiassa oli pakko kertoa mun työkavereille, kun yökin joka päivä lounaspöydässä. Nyt odotellaan nuo kromosomitestien tulokset, ja jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten ei enää salailla. Ei sillä, että tätä kauaa enää pystyisikään...
  6. M

    Kesäkuiset 2023

    Vieläkö mahtuu mukaan?☺️ Täällä odotellaan myös kesäkuista, nt-ultran mukaan muistaakseni 14.6. Laskettu aika on ehtinyt siis vaihtua jo aika monta kertaa 😅 Ultrassa oli kaikki hyvin, mutta NIPT-testin tuloksia jännitetään vielä. En siis tällä kertaa osallistunut julkisella seuloihin, vaan...
  7. M

    Raskaus ja flunssa

    Flunssa on siellä varmasti jo ohi, mutta koska niitä ehtii raskausaikana useammankin sairastaa, niin vastailen. Melko samalla tavalla itse hoidin kuin muulloinkin: nenäsumutteilla, nenäkannua käyttämällä, kurkkupastilleilla jne. Yleensä paikallisia lääkkeitä eli esim nenäsumutteita ja...
  8. M

    3-kymppiset esikoisen saaneet

    Hauskaa vappua kaikille! Täällä on kovasti ihailtu vappupalloa ja hyrrää, ja tänään vapputorilla testailtiin ensimmäisen kerran vaunujen ratasosaa kuten isot lapset konsanaan. o_O Niin se aika hujahtaa: treenataan rattaissa istumista ja tehdään kahta ekaa hammasta! Itse olen vaan iloinnut...
  9. M

    3-kymppiset esikoisen saaneet

    Tosi mukavaa, että teillä kaikilla tuntuu arki mukavasti rullaavan! On kyllä aika mennyt hurjan nopeasti! Onneksi :D Kyllä ekat kolme kuukautta oli tosi rankkoja varsinkin noiden vatsavaivojen takia. Nyt tuntuu elämä jo aika mukavalta tuon ison tyllerön kanssa (y) Uusia juttuja opitaan ihan...
  10. M

    3-kymppiset esikoisen saaneet

    Heippa! Käyn täällä aina välillä lueskelemassa teidän kuulumisia:) Meillä ollaan ensi viikolla puolivuotiaita, niin että pari kuukautta edellä mennään. Tutulta kyllä kuulostavat nuo teidän meiningit :) Täällä käännytään jatkuvalla syötöllä mahalleen - päivin ja öin. Ja sitten suututaan, kun ei...
  11. M

    Vatsavaivainen 4kk vauva

    Meillä vaihdettiin relatipat luontaistuotekaupasta saatavaan Biolatte original L-valmisteeseen ja d-vitamiini Bioteekin teho-d-tippoihin. Niissä ei ole liiemmin ylimääräisiä aineita mukana. Itse en ole korvikkeiden kanssa pelannut, mutta läheltä asiaa seuranneena voin sanoa, että sopivan...
  12. M

    Vatsavaivainen 4kk vauva

    No nyt kuulostaa niin tutulta, että täytyy vastata. Meillä oli samoin alusta saakka vatsavaivaa, joka sitten meni öisin tosi pahaksi. Ensin 2-3kk iässä tilanne vähän parani, mutta sitten meni vain pahemmaksi. Loppujen lopuksi kanniskeltiin öisin kuten teilläkin ja vauva nukkui silti aamuyöllä...
  13. M

    Vauva 3kk jutut

    Meillä päiväunet olivat risaisia, kunnes alettiin nukuttaa vauvaa ulkona. Se on sopinut hänelle ja tuonut paitsi paremmat unet myös rytmiä ja rutiinia päiviin - sisällä nukkuessa haluaisi nukkua lähinnä sylissä, ja unet jäävät usein tosi lyhyiksi. Seurauksena on sitten yleensä päivän täydeltä...
  14. M

    Vauva 3kk jutut

    Meillä on alkanut rytmiä muodostua. Lapsi jaksaa olla noin 1,5 h hereillä, sitten menee päiväunille. Päivässä nukutaan yleensä kolmet päikkärit, mutta niiden pituus vaihtelee vielä 1-4 h, niin että sillä tavalla päivät eivät ole vielä ennustettavia... Viimeiset päikkärit tosin ovat yleensä vain...
  15. M

    3-kymppiset esikoisen saaneet

    Tulenpa kans tänne pyörähtämään! Meillä on kohta jo kolme kuukautta täynnä - ja on muuten aika erilaista pyöritellä tomeraa kolmikuista kuin vastasyntynyttä sirppanaa! Tosi tutuilta kyllä kuulostavat nuo alkutunnelmat. Juuri kerroin ystävälle vinkiksi, mitä kaikkea on kokeiltu mahavaivoihin, ja...
  16. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onneksi olet hyvillä viikoilla, Piinamiina! Mulla alkoi viimeisinä viikkoina tulla harkkasupistusten lisäksi ihan satunnaisia kivuliaita supistuksia, tuntuivat mahan lisäksi selässä ja jaloissa asti. Mutta synnytyssupparit olivat kyllä vielä huomattavasti karseampia. Ei voinut erehtyä :whistle...
  17. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Joo, selvästi on elämä jo helpottanut, kun kolmea kuukautta kohti mennään. Nuo yöähinät on kyllä tosi yleisiä, ja kaipa nekin vielä ajan kanssa helpottaa! Mä nousen yölläkin aina tuoliin syöttämään, kun meidän neitiä on pakko joka kerta röyhtäyttää - muuten jää melkoiset ilmat kiertämään, vaikka...
  18. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onnea uusista vauvoista! Harvakseltaan käyn täällä vielä kuulumisia lueskelemassa. Ihan hurjaa, että vasta oltiin monen kanssa alkumetreillä, ja nyt on täällä vauvoja jo vaikka ja kuinka:) Ja ihana kuulla, että vauva-arki sujuu monella kivasti! Meidän tyllerö olikin sitten koliikkivauva, mutta...
  19. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Paljon onnea pienestä ihanasta, Nipsunen! Tervetuloa vauva-arkeen! :love: Minervan ja neiti Ihana - jo yli kuusi viikkoa
  20. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Täällähän ollaan jo ihan loppumetreillä! Viimeiset viikot eivät tosiaan ole sieltä hehkeimmästä päästä, mutta on siinä yliajalle joutumisessa puolensakin. Neuvolassa meillä jo ekassa tarkastuksessa puhuttiin siitä, miten vauva on niin valpas, virkeä ja jäntevä. Terkka sanoi, että yliaikaiset...

Yhteistyössä