Hakutulokset

  1. H

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Moikka kaikille, Olen käynyt välillä ketjua lukemassa, sillä oma kokemukseni seulojen hälytyksestä about vuosi sitten jätti kyllä jonkinlaisen trauman, unohtumattoman jäljen mieleeni. Sain suurta tukea tätä ketjua lukiessani, vaikkakin samoihin aikoihin kirjoittavilla oli huono onni matkassa...
  2. H

    Tammikuun Tarrasukat *meidän kuu*

    Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ja tsemppiä odottajille! KeepGoing -aikamoinen tarina!! Onneks tajusit soittaa häkeen heti. Huh huh mikä tapaus Täällä 3viikkonen herättelee 1,5h välein ja lisämaitoa pitää öisin vielä lämmitellä vaik rinnaltakin syö.. mut kuulemma pitää jatkaa tai...
  3. H

    Tammikuun Tarrasukat *meidän kuu*

    Kiitos onnitteluista ja onnea Rosinalle tyttövauvasta! Oliko muita jo synnyttäneitä? Oon vähän sekasin ku poika valvoo yöt ja nukkuu päivät. Itse en voi koko päivää koisaa ku esikoinenkin tarttis välillä äitiään.. Mun synnytys siis käynnistyi yllättäen uuden vuoden yönä klo 03...
  4. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Hyvää alkanutta vuotta ! Mulla alkoikin räväkästi: kattelin ilotulitukset ikkunasta ja sit parin tunnin päästä alkoi supistukset ja vesi meni. Lopputuloksena syntyi meille ihana terve poika 1.1.2018 viikoilla 36+4. Paino 3230g 47cm. Perjantaina päästiin kotiin ja nyt on ahkeraa syöttämistä...
  5. H

    Tammikuun Tarrasukat *meidän kuu*

    Hyvää uutta vuotta! Mä taisin napata kuun eka lapsi tittelin..? Uuden vuoden yönä alko supistukset ja meni vedet. Poika syntyi 1.1.2018 viikoilla 36+4. 3230kg 47cm. Streptokki saattoi olla syy miksi tuli näin aikasin. Kaikki hyvin ja poika on ihana Voimia ja tsemppiä loppuodotuksiinne! T...
  6. H

    Tammikuun Tarrasukat *joulukuussa*

    Moikka! Ei tainnut tulla meidän ketjulle jouluvauvoja? Mä oon kyllä fyysisesti tosi raihnainen että mitään en oikein pysty tekemään ilman että mahaan sattuu ja juilii. Nyt on supistellutkin muutaman kerran mutta ei onneks jatkunut sen enempää. Odotan kovasti tammikuuta, että pysyis sinne asti...
  7. H

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hei Maikkilainen, Otan osaa ihan hirveään odotuksen piinaasi! Tässä ja vol1 ketjussa muistan lukeneeni useankin terveen vauvan tarinasta samoilla riskiluvuilla. Eli älä siis menetä toivoasi! Minä jätin lisätutkimukset tekemättä ja LA on kk päästä..siinä sitten nähdään mitä tulee. Tiedän ja...
  8. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Terve! Tervetuloa uusille kirjoittelijoille ja onnea vauvan jo saaneille. Mun kirjoittelut taas jääneet kun ollut kiire töissä saada hommat valmiiksi mutta nyt vihdoin ja viimein Mulla alkoi äippäloma! Vika työpäivä oli 8h seminaari, istuen ja palkintona sit maha ihan kipeenä ja supisteli yöllä...
  9. H

    Tammikuun Tarrasukat *joulukuussa*

    Evangelina, sä oletkin sitten meistä eka! Jänskää, tsemppiä!! Milagro - en ole varma mutta uskoisin että juuri tuo p-ferrit testi oli kyseessä..kysyn ensi viikolla neuvolalääkäriltä. Silloin pitääkin myös mennä uusinta kokeeseen. Kiitos viitearvoista! Aika monella teistä on jo ä-loma...
  10. H

    Tammikuun tarrasukat 2018 *marraskuussa*

    Moikka! Jänskät ajat käsillä, syntyykö osalla jo tän vuoden puolella ?! Itsekin toivon tammi-vauvaa, no mun LA onkin vasta 25.1 että syytä olisi pysyä tammikuulle asti. Maha kyllä painaa ja kivistää heti kun kävelee/nousee rappuja yms. Eilen oli ylim ultra ja kaikki oli hyvin. Koko arvio 1,8kg...
  11. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Vikuriina tsemppiä! Ootko jo koittanut kaikki kolme S:ää?! (Siivous, sauna ja seksi) :) Ostin sen unipesän, kiva kuulla hyviä kokemuksia siitä! Meilläkään ei esikoinen nukkunut muualla kuin perhepedissä ja aina pelkäsin.. unipesä antanee vähän suojaa.
  12. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Paljon onnea Roxanne! Ihanan rehellistä tarinaa teiltä kaikilta, todellista synnytysasiaa ja vauvaelämää. Kuten Roxanne ennen vauvaa hyvin pohdiskelit, niin imetyksestä -kuten monesta muustakin asiasta ei kerrota vaan homma menee jotenkin muka luonnollisesti.just joo. Mun mielestäni imetys oli...
  13. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Onnea Elysee, hyvät uutiset on aina iloisia!! Onko kellään ollut vauvan unipesää käytössä? Mä harkitsen sellaisen ostamista. Eka lapsi nukkui varmaan lähes 2v asti meidän välissä ja heräili ziljoona kertaa yössä. Nyt haluan kokeilla kaikki mahdolliset kapaloinnit ja unipesät, josko ne toisi...
  14. H

    Tammikuun tarrasukat 2018 *lokakuussa*

    Kath, suuren surun olette joutuneet kohtaamaan vuosi sitten, osanottoni siitä! Anteeksi kun utelen, ei ole pakko vastata, mutta millä viikolla se tapahtui? Täällä maha kiristelee heti kun vähänkin ”rehkii” eli on pystyssä pitkään, kävelee rappusia tai käy koiran kans vaappumassa..kävelyksi en...
  15. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Onnea Kalabaliikille! HB arvoista - mitä arvoja teillä on? Mulla on 105 ja syön rautaa -ei nouse. Mut ehkäpä ei laske sen pahemmaksi juuri tabujen takia.. mulla on normistikin aika matala, 115 olis jo hyvä. Mun terkka sanoi että tyhjään vatsaan joo mut erityisesti C-vitamiinin kanssa...
  16. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Moikka, Mä selvisin sokerirasituksesta puhtain paperein! Huh! Jimima, kirjoittelit nenän tukkoisuudesta..voiko se olla raskauden oire? En ole ennen kuullutkaan mutta helpottaisi jos näin olisi kun mulla on ollut jo monta viikkoa nenä tukossa. Suurin pelkoni on, että syy olisi tässä meidän...
  17. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Moikka taas pitkästä aikaa. Kiitokset kun kommentoitte jotain noihin mun nipt-yms höpinöihin. Haluan vielä korostaa, ettei tarkoitukseni ollut missään vaiheessa ottaa kantaa suuntaan tai toiseen kenenkään valinnoissa. Luulen, että jos tämä olisi eka lapsi/olisin nuorempi voisi omakin tilanteeni...
  18. H

    Tammikuun tarrasukat 2018 *lokakuussa*

    Moikka! Täälläkin kaamee makeanhimo all the time! Ei sinänsä mitään uutta, raskaana tai ei ni se vaivaa. Ekan lääkärikäynnin jälkeen pistin stopin herkuille ku se valitti mun painonnoususta. Sit seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä paino nousikin vain 200g joten karsinta oli selvästi auttanut...
  19. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Moi, Varovaisesti kyselen, että olenkohan outolintu joukossa, sillä en halunnut mennä nipt/istukkakokeeseen kärähdettyäni seulassa? Kävin aika lailla hulluuden portilla kun asiaa vatvoin ja valvoin. En osannut suhtautua mitä sillä tiedolla tekisin.. se pelko ja huoli -tästä ei puhuta neuvoloissa...
  20. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Oi apua mitä liitoskipuja! Tai niiksi Mä niitä oletan - ihan alaselässä häntäluun molemmin puolin kyllä juilii ja kivistää paljon ja vähän koko ajan! Ekassa raskaudessa ei mitään kipuja - ikä ja valmiiksi löysät paikat varmaan antaa parastaan. Joskus puhelin synnytyssuunnitelmasta..viime...

Yhteistyössä